فیت بیت در ساخت ساعت هوشمند به مشکل برخورده است

شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
طبق گزارش یاهو فایننس، فرآیند تولید اولین ساعت هوشمند شرکت فیت‌بیت مملو از دشواری است.
تبلیغات

از زمانی که شرکت فیت‌بیت (Fitbit) در نمایشگاه CES 2016 از ساعت هوشمند سلامتی بلِیز (Blaze) رونمایی کرد، حرف و حدیث‌های زیادی درباره‌ی ساخت یه ساعت هوشمند واقعی به وسیله‌ی این شرکت بر سر زبان‌ها افتاده است. هنگامی که شرکت فیت‌بیت اقدام به خرید شرکت پبل (Pebble) کرد، این صحبت‌ها تشدید شدند. مدیر عامل این شرکت هم تایید کرده که در ماه ژانویه‌ی گذشته در حال کار بر روی محصول مشابهی بوده است. اما به نظر می‌رسد که ساعت افسانه‌ای فیت‌بیت به این زودی‌ها عرضه نخواهد شد. به گزارش یاهو فاینَنس (Yahoo Finance)، محصول افسانه‌ای فیت‌بیت به دلیل روبه‌رو شدن با مشکلی که مربوط به فرآیند تولید آن است، عرضه‌ی این محصول را به تعویق انداخته و به جای فصل بهار در فصل پاییز برای فروش آماده خواهد شد.

به نظر می‌رسد که مشکلات به وجود آمده با واحد GPS ساعت هوشمند، گروه فیت‌بیت را مجبور کرده که تمامی فرآیند طراحی و تولید آن را دوباره از صفر شروع کنند. محل قرارگیری آنتن طوری بوده که دستگاه قادر به دریافت سیگنال قوی نبوده است. عدم توانایی دریافت سیگنال، یک مشکل به‌واقع بزرگ برای یک گجت پوشیدنی مربوط به سلامت کاربر محسوب می‌شود. به ادعای گزارش منتشر شده، علاوه‌بر مشکل یاد شده، شرکت فیت‌بیت با ضد آب کردن دستگاه هم مشکل داشته است؛ ویژگی دیگری که با آن می‌تواند به رقابت با ساعت اپل واچ سری 2 بپردازد. با این اوصاف، ممکن است این ساعت بدون قابلیت عایق بودن در برابر نفوذ آب، عرضه شود.

ساعت سلامتی Blaze

یاهو فایننس در ادامه‌ی گزارش خود به جزئیات دیگری پرداخته که ممکن است در زمان عرضه‌ی ساعت هوشمند سلامتی فیت‌بیت شاهد حضور آن‌ها باشیم. این جزئیات شامل بهره‌مندی ساعت هوشمند از جی‌پی‌اس برای پی‌گیری تمرینات ورزشی کاربر به علاوه‌ی تراشه‌ی NFC به منظور پرداخت‌های موبایلی است. ویژگی دوم مربوط به استارتاپ پرداخت Coin بوده که فیت‌بیت سال پیش برای خرید آن اقدام کرد. همچنین این ساعت احتمالا باید با سرویس پاندورا (pandora) هم کار کند. این سرویس اجازه‌ی ذخیره کردن مستقیم آهنگ‌ها را به کاربر می‌دهد تا بتوان بدون بهره‌گیری از گوشی هوشمند، به آن‌ها گوش کرد. طبق شایعه‌ها، فیت‌بیت قصد دارد که هدفون بی‌سیم خود را هم برای عرضه‌ی هم‌زمان با ساعت هوشمند خود بسازد. شاید ویژگی قابل توجهی که در مورد ساعت هوشمند سلامتی فیت‌بیت شایعه شده، مربوط به طول عمر شارژدهی باتری ۴ روزه‌ی آن باشد. قابلیتی که تقریبا همه‌ی ساعت‌های هوشمند را مغلوب خود خواهد کرد. فیت‌بیت اظهار کرده که این ساعت با بندهای قابل تعویض عرضه خواهد شد.

اگرچه باید با اندکی تردید به موارد یاد شده نگاه کرد؛ اما واضح است که شرکت فیت‌بیت در حال کار بر روی ساعت هوشمند ویژه‌ی خود است. سوال بزرگ این است که آیا مهندس‌های فیت‌بیت قبل از عرضه‌ی نسل سوم ساعت‌های هوشمند اپل قادر به مرتفع کردن مشکل یاد شده خواهند بود؟ باید دید با وجود اخراج ۱۰ درصد از کارکنان فیت‌بیت و آشفتگی‌های به وجود آمده در شرکت، عملکرد شرکت یاد شده چگونه خواهد بود.

آیا شرکت فیت‌بیت می‌تواند به رقابت با غول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دنیا بپردازد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات