استون مارتین AM-RB 001 با نام جدید والکری عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ابر خودروی استون مارتین و ردبول با نام AM-RB 001 این هفته در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ نام جدیدی پیدا کرد: استون مارتین والکری.
تبلیغات

ابرخودروی جدید استون مارتین و ردبول که پیش از این با عنوان AM-RB 001 شناخته می‌شد، از این پس با نام «والکری» از آن یاد خواهد شد که عنوان تعدادی از اساطیر اسکاندیناوی است؛ افرادی که در جنگ‌ها تعیین می‌کردند، چه کسی زنده بماند و چه کسی کشته شود. ضمن آنکه والکری ادامه‌‌ای بر سنت نام‌گذاری قدیمی استون‌مارتین نیز است؛ سنتی مبنی بر استفاده از نام‌هایی که با حرف «V» آغاز می‌شوند که از سال ۱۹۵۱ آغاز شده است.

مارک ریچمن، مدیر طراحی بدنه‌ی استون مارتین اعلام کرد والکری تصویر بسیار واضحی از توانایی‌های ما است و این خودرو همچنین حد غایی طراحی، مهندسی و عملکرد یک ابر خودرو را به نمایش می‌گذارد. وی می‌گوید:

اسامی خودروهای استون مارتین معنای عمیقی دارند. آن‌ها باید الهام‌بخش و هیجان‌آور باشند تا داستانی ۱۰۴ ساله را روایت کنند و بر غنای آن بیافزایند. والکری خودرویی خاص و فوق‌العاده است که به نامی خاص نیز نیاز دارد؛ خودرویی تسلیم‌ناپذیر که توانایی فوق‌‌العاده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد. معانی قدرت و افتخار که در افسانه‌ها توسط خدایان انتخاب‌ شده‌اند، بسیار زیبا جلوه می‌کنند و برازنده‌ی ابرخودرویی هستند که افراد نیک‌بخت محدودی تجربه‌ی رانندگی با آن را خواهند داشت.
aston martin

 ماه گذشته، استون مارتین تایید کرد که والکری به پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتری و ۱۲ سیلندری مجهز خواهد شد که توسط شرکت بریتانیایی مطرح کاسورث (Cosworth) طراحی شده است. این پیشرانه را سیستم انتقال قدرت هفت سرعته‌ی نیمه‌خودکار و یک سیستم هیبریدی مبتنی بر «فرمول یک» همرای می‌کند.

از دیگر موارد مورد توجه می‌توان به سیستم باتری Rimac، ترمزهای کربنی فوق‌العاده‌ قدرتمند Alcon و Surface Transforms و استفاده از برخی از فناوری‌های شرکت مطرح Bosch اشاره کرد.

تنها ۱۵۰ نمونه از مدل جاده‌ای والکری (شامل نمونه‌های اولیه) در کنار ۲۵ نمونه‌ی مسابقه‌ای از این خودرو ساخته خواهد شد. تحویل استون مارتین والکری در سال ۲۰۱۹ انجام خواهد پذیرفت.

نظر شما در ارتباط با این خودروی خاص با تعداد تولید محدود چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات