سدان لوکس و هیبریدی لکسوس LS 500h در ژنو به نمایش گذاشته شد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
مطالعه 4 دقیقه
لکسوس LS 500h که نسخه‌ی هیبریدی نسل جدید پرچم‌دار لکسوس است، در نمایشگاه خودر ژنو ۲۰۱۷ رونمایی شد.
تبلیغات

نسخه‌ی هیبریدی سدان سوپرلوکس و پرچم‌دار خودروهای لکسوس از سیستم انتقال قدرت لکسوس LC 500h استفاده می‌کند و بیش از ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو از سیستم چند مرحله‌ای هیبریدی بهره می‌برد که پیشرانه‌ی ۳.۵ لیتری V6 و ۲۹۵ اسب بخاری و جعبه‌دنده‌ی چهار سرعته خودکار را به دو موتور الکتریکی متصل به جعبه‌دنده‌ی CVT، کوپل می‌کند. جعبه‌دنده‌ی CVT همانند نمونه‌ی شش سرعته، برنامه‌ریزی شده است تا خودرو در مجموع از سیستم انتقال قدرت ده سرعته بهره‌مند شود.

سیستم دوقسمته که ابتدا در لکسوس LC 500h مورد استفاده قرار گرفت، سرعت تعویض دنده مشابهی با جعبه‌دنده‌های دوکلاچه دارد؛ اما سیستم لکسوس سبک‌تر و جمع و جورتر است. سیستم هیبریدی LC 500h دارای قدرت ۳۵۴ اسب بخار است که انتظار می‌رود سدان لوکس LS نیز همین میزان از توان را تولید کند.

lexus

تصویرهای منتشرشده از بخش فنی خودرو، نشان می‌دهند که موتور در بین چرخ‌های جلو تعبیه شده است و پکیج باطری در عقب خودرو قرار دارد. هر موتور به‌ تنهایی فقط یک چرخ جلو را به حرکت درمی‌آورد و این خودرو قادر است به‌تنهایی و فقط به‌وسیله‌ی همین دو موتور الکتریکی به‌سرعت حداکثر ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نیروی پیشرانه‌ی بنزینی این خودرو بر چرخ‌های عقب اعمال می‌شود. سرعت لکسوس LS 500h در زمان ۵.۴ ثانیه از سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

lexus

طول LS 500h کمی از مدل معمولی بیشتر است؛ فاصله محورهای این خودرو ۳۱۲۳ میلی‌متر است؛ در حالی که این فاصله در LS برابر با ۳۰۹۰ میلی‌متر است. سیستم تعلیق چند اتصاله در این خودرو به‌صورت استاندارد قرار گرفته و در مدل‌های بالاتر از سیستم تعلیق بادی بهره گرفته شده است.

در مقایسه با LS، نسخه‌ی هیبریدی پرچم‌دار لکسوس ۱۵ میلی‌متر ارتفاع کمتری دارد؛ ارتفاع کاپوت و درب صندوق عقب این خودرو ۳۰ و ۴۱ میلی‌متر کمتر شده است و طراحان لکسوس طراحی بدنه‌ی یک خودروی «کوپه چهار درب» را انجام داده‌اند.

درحالی‌که فقط مدل LS به‌صورت چهارچرخ محرک خواهد بود، مدل LS 500h به دو صورت محرک عقب و چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. سیستم ایمنی جدید به خودرو اجازه می‌دهد تا نه‌تنها در هنگام مشاهده‌ی عابر پیاده به‌صورت خودکار ترمز بگیرد، بلکه فرمان خودرو را نیز به‌منظور عدم برخورد با عابر پیاده خواهد چرخاند.

لکسوس LS 500H

صندلی‌های جلو و عقب LS دارای گرمایش، سرمایش و ماساژور هستند و صندلی‌های عقب علاوه بر موارد ذکرشده، می‌توانند آپشن «استراحتگاه پا» را دریافت کنند.

لکسوس LS 500H

فروش مدل جدید LS در اواخر امسال (۲۰۱۷) شروع خواهد شد و در همان زمان نیز قیمت‌گذاری انجام خواهد گرفت. LS در حال حاضر حدود ۷۱٬۹۹۵ یورو قیمت دارد که برای مدل جدید می‌توان افزایش قیمت متصور شد. 

لکسوس LS 500H
لکسوس LS 500H
لکسوس LS 500H

نظر شما در ارتباط با این دو خودرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات