موجودی مادربردهای سوکت AM4 برای پردازنده های رایزن 7 تمام شد

چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
موجودی مادربردهای AM4 برای پردازنده‌های جدید سری رایزن ۷ در دو فروشگاه Amazon و Newegg به اتمام رسیده است.
تبلیغات

پس از آنکه AMD طی مراسمی پردازنده‌های سری رایزن ۷ را با بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی رونمایی کرد، این پردازنده‌ها در دو فروشگاه اینترنتی Amazon و Mewegg در اختیار علاقمندان قرار گرفت. هر دو فروشگاه اینترنتی پردازنده‌های سری رایزن ۷ را در اختیار دارند، هرچند در مقطعی کوتاه، موجودی پردازنده‌ی 1800X رایزن ۷ در Newegg تمام شد. اما مساله‌ی اصلی در بکارگیری پردازنده‌های رایزن مربوط به کمبود تراشه‌های AMD نیست، چراکه این کمپانی تقاضای بازار را به خوبی پاسخ می‌دهد، حال آنکه هر دو فروشگاه موجودی مادربردهای مجهز به سوکت AM4 را برای استفاده از این پردازنده‌ها تمام کرده‌اند.

علاقمندان به پردازنده‌های جدید سری رایزن ۷ در صورت تمایل به بهره‌گیری از این پردازنده باید مادربردهایی را که توسط کمپانی‌های MSI، Asus یا ASRock تولید شده، مورد استفاده قرار دهند، چراکه محصول دیگری با سوکت AM4 در بازار وجود نداشته و از این‌رو گزینه‌ها محدود است. براساس گزارش‌های منتشر شده، خریداران پردازنده‌های رایزن باید به فروشگاه‌های فیزیکی نظیر Micro Center مراجعه کنند که گویا دارای موجودی کافی از مادربردهای مورد نیاز برای پردازنده‌های جدید AMD است.

از جمله‌ی گمانه‌های مطرح شده در رابطه با کمبود مادربردهای مجهز به سوکت AM4 باید به امکان محک زدن بازار توسط تولیدکنندگان مادربرد اشاره کرد. به نظر می‌رسد تولیدکنندگان در رابطه با تولید محصولات برای پردازنده‌های رایزن آماده نیستند. دلیل دیگری را که می‌توان برای این کمبود مطرح کرد، آماده نبودن تولیدکنندگان مادربردهای مجهز به سوکت AM4 در برابر استقبالی است که از این محصولات به عمل آمده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات