اینفینیتی از مدل مفهومی Q60 رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کمپانی خودروسازی اینفینیتی در جریان نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ از مدل مفهومی Q60 رونمایی کرد.
تبلیغات

اینفینیتی شب قبل از برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۷ از مدل مفهومی Q60 رونمایی کرد. این مدل مفهومی که Q60 Project Black S نام دارد، یادآور پیوند این کمپانی با تیم فرمول یک رنو است و همچنین خبر از علاقه‌ی اینفینیتی برای ایجاد برند جدیدی با نام Black S است که از تکنولوژی‌ خودروهای فرمول یک بهره می‌برد.

اینفینیتی Q60 Project Black S

اگرچه در گذشته نیز اینفینیتی با معرفی خودروهایی نظیر FX نسخه‌ی سباستین فتل در سال ۲۰۱۱ و پس از آن معرفی Q50 Eau Rouge در سال ۲۰۱۴ علاقه‌ی خود برای ورود به این عرصه را نشان داده بود، اما امیدواریم این‌بار اینفینیتی به رقیبی برای بی‌ام‌و M و مرسدس AMG تبدیل شود.

اینفینیتی Q60 Project Black S

اینفینیتی که در توسعه‌ی بخش بازیافت انرژی پیشرانه‌ی خودروی فرمول یک رنو ۲۰۱۷ شرکت داشته، حالا با الهام از این پیشرانه، مدل مفهومی Q60 Project Black S خود را به یک پیشرانه‌ی هیبریدی با عملکرد بالا مجهز کرده است. علاوه بر این پیشرانه، این خودروساز در همکاری با مهندسان فرمول یک رنو، ویژگی‌های بی‌شماری به این خودرو افزوده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بهبود آیرودینامیک و شاسی این خودرو اشاره کرد.

اینفینیتی Q60 Project Black S

این مدل مفهومی بر پایه‌ی نسخه‌ی کوپه‌ی Q60 Red Sport 400 توسعه یافته است که پیشرانه‌ی شش سیلندر سه لیتری مجهز به توربوی دوگانه‌ی آن قادر است ۴۰۰ اسب بخار قدرت تولید نماید. اینفینیتی جزئیات زیادی از ویژگی‌های پیشرانه‌ی هیبریدی این خودرو منتشر نکرده است؛ اما بر اساس اعلام این شرکت، مدل مفهومی Q60 علاوه بر پیشرانه‌ی شش سیلندر به یک موتورالکتریکی به همراه باتری‌های با توان بالا مجهز شده است. همچنین، مهندسان از سیستم اگزوز تیتانیومی در این خودرو استفاده کرده‌اند که نتیجه‌ی استفاده از همه‌ی این تکنولوژی‌ها افزایش ۲۵ درصدی توان این خودرو و تولید ۵۰۰ اسب بخار قدرت است. به گفته‌ی اینفینیتی، سیستم هیبریدی به‌کاررفته در این خودرو مشابه هیچ‌یک از خودروهای خیابانی حال حاضر نیست و با استفاده از این پیشرانه می‌توانید شتاب‌گیری آنی و بدون مکث تجربه کنید.

اینفینیتی Q60 Project Black S

رینگ‌های سبک وزن ۲۱ اینچی Q60 Project Black S در کنار تایرهای پهن‌تر، علاوه بر بهبود چسبندگی این خودرو، افزایش وزن ناشی از پیشرانه‌ی جدید را جبران کرده‌اند. استفاده‌ی گسترده از فیبر کربن در المان‌های آیرودینامیک، علاوه بر بهبود ویژگی‌های آیرودینامیکی این خودرو سبب بهبود نیروی رو به پایین آن نیز شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به اسپلیتر جلو، قسمت‌های جانبی زیر درهای خودرو، دیفیوزر عقب، بال عقب، باله‌های آیرودینامیکی فوق باریک پشت چرخ‌های عقب و کانال هوای زیر خودرو اشاره کرد.

اینفینیتی Q60 Project Black S

رونالد کروگر، رئیس اینفینیتی در بیانیه‌ای گفته است:

اینفینیتی یک کمپانی پیش‌رو در زمینه‌ی خودروسازی و عضوی از اتحاد رنو-نیسان است. همچنین به‌عنوان یک شریک فنی با تیم فرمول یک رنو اسپرت همکاری دارد. بنابراین، طبیعی است که ما با کمک یکدیگر دست به بررسی امکان استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی نوآورانه و با عملکرد بالا برای ارائه به مشتریانمان بزنیم.
اینفینیتی Q60 Project Black S
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات