برخورد خودروی تسلا S با بلوک‌های سیمانی در حالت فعال بودن سیستم خودران

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در چند روز اخیر تصاویری از یک خودروی تسلا در اینترنت منتشر شده است که باوجود فعال بودن سیستم خودران آن، به بلوک‌های سیمانی کنار جاده برخورد کرده است.
تبلیغات

درست در زمان کم شدن حرف‌وحدیث‌ها در مورد اشکالات و نقایص سیستم خودران خودروهای تسلا، مجدداً تصادفی دیگر نام این خودروساز را به سر زبان‌ها انداخت.

تصویر منتشرشده در فضای مجازی در چند روز اخیر نشان از تصادف یک دستگاه تسلای دیگر دارد. به‌علاوه راننده‌ی خودرو نیز تأیید کرده است که اتومبیل در هنگام برخورد با بلوک‌های سیمانی کنار جاده در حالت اتوپایلوت قرار داشته است. در تصاویر منتشرشده، می‌توان دید که ایربگ‌های راننده و ناحیه‌ی اطراف پا نیز فعال شده‌اند.

تصادف خودروی تسلا S

راننده می‌گوید:

من در حال رانندگی در خط سمت چپ یک اتوبان دوخطه بودم. مدل خودروی من AP1 است و من تا به امروز مشکلی با آن نداشتم. سیستم خودران که در حالت روشن قرار داشت هیچ هشداری به من نداد. خودرو از جاده منحرف شد و به بلوک‌های سیمانی برخورد کرد. پس از آن‌که کیسه‌های هوا باز شدند، دودی در ماشین پیچید و خودرو متوقف شد. خوشبختانه هیچ‌کسی آسیب ندید و من تنها با چند کبودی از ماشین خارج شدم.

بااین‌حال، خودرویی که در پشت سر این فرد رانندگی می‌کرد مجهز به دوربین روی داشبورد بود و توانست تمام صحنه‌ی تصادف را ضبط کند. در این فیلم با وجود علائم هشداردهنده در جاده برای تغییر مسیر و حرکت خودروها به سمت راست، خودروی تسلا هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهد.

خودروی تسلا S

در دفاع از نسل اول سیستم‌های خودران، باید گفت علائم زردرنگ کنار جاده دقیقاً به بلوک‌های سیمانی منتهی شده‌اند که برای این خودروها خطرناک است؛ زیرا سیستم‌های خودران به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که علائم هشدار را دنبال و دقیقاً از آن‌ها پیروی می‌کنند. به همین خاطر شاید بتوان نحوه‌ی نصب علائم هشدار را نیز در بروز این سانحه مقصر دانست.

نظر شما در مورد این تصادف چیست؟

دانلود ویدئو با کیفیت 360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات