ویندوز 10 کلود امکان اجرای قابلیت‌ های واقعیت ترکیبی را نخواهد داشت

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت احتمالا قابلیت‌های واقعیت ترکیبی ویندوز را به نسخه‌ی کلود ویندوز 10 اضافه نخواهد کرد.
تبلیغات

سال گذشته مایکروسافت اعلام کرد امکانات واقعیت ترکیبی ویندوز (Windows Mixed Reality) که قبلا با نام ویندوز هولوگرافیک شناخته می‌شد را به رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد کرد. لازم به ذکر است که این ویژگی در آپدیت Creators به سیستم‌عامل یاد شده اضافه خواهد شد. هم اکنون مدتی است که ردموندی‌ها در حال تست واقعیت ترکیبی ویندوز توسط کاربران ویندوز اینسایدر هستند.  اضافه شدن واقعیت ترکیبی ویندوز به رایانه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ یک خبر بسیار مهم برای کاربران پلتفرم مایکروسافت محسوب می‌شود؛ این شرکت با همکاری شرکای تجاری خود قصد دارند تا همچنین یک هدست واقعیت ترکیبی تولید کنند تا کاربران با استفاده از آن بتوانند از تجربه‌ی کاربری پلتفرم ویندوز یونیورسال در محیط مجازی لدت ببرند.

حال گفته می‌شود که مایکروسافت احتمالا قابلیت‌های واقعیت ترکیبی ویندوز را به نسخه‌ی کلود ویندوز ۱۰ اضافه نخواهد کرد. همانطور که احتمالا می‌دانید، این شرکت در حال کار بر روی یک نسخه‌ی کلود از ویندوز ۱۰ است. این ورژن از سیستم‌عامل مورد بحث با امنیت بیشتر ارائه خواهد شد و در اصل یک نسخه‌ی ساده‌ و سبک از ویندوز ۱۰ پرو یا ویندوز ۱۰ اینترپرایز است. در ویندوز ۱۰ کلود کاربران فقط می‌تواننداپلکیشن‌های ارائه شده در فروشگاه ویندوز را دانلود کنند و امکان اجرای اپلیکیشن‌های Win32 بر روی این نسخه وجود ندارد.

windows mixed reality

در جدیدترین بیلد ویندوز ۱۰ کلود (بیلد ۱۵۰۴۸) خبری از قابلیت‌ واقعیت ترکیبی ویندوز نیست. اما پلتفرم واقعیت ترکیبی جدید مایکروسافت در بیلد ۱۵۰۴۸ ویندوز ۱۰ پرو اضافه شده است.

اینکه ویندوز ۱۰ کلود از قابلیت مورد بحث بهره نمی‌برد تا حدودی منطقی به‌نظر می‌رسد چراکه هدف اصلی از ایجاد نسخه کلود ویندوز ۱۰، این است که کاربران بتوانند با خرید یک دستگاه ارزان‌قیمت از سیستم‌عامل یاد شده استفاده کنند. مایکروسافت و شرکت‌های همکارش احتمالا قصد دارند تا با فروش دستگاه‌های اقتصادی مجهز به ویندوز ۱۰، به نوعی با کروم‌بوک‌های مجهز به سیستم‌عامل کروم اواس گوگل رقابت کنند. احتمالا پیش‌نیاز سخت‌افزاری ویندوز ۱۰ کلود امکان بهره بردن از قابلیت‌های واقعیت ترکیبی ویندوز را ندارند و شاید به همین دلیل مایکروسافت تصمیم گرفته تا این ویژگی را به ویندوز ۱۰ کلود اضافه نکند.

در نظر داشته باشید که تا به این لحظه ویندوز ۱۰ کلود هنوز رسما معرفی نشده است. به همین دلیل احتمال دارد شرایط کنونی این سیستم‌عامل پس از انتشار نسخه‌ی اولیه‌ی آن کمی تغییر کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات