محاکمه مدیرعامل سامسونگ ۱۹ اسفند آغاز می‌شود

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش مدیر عامل سامسونگ، لی جائه یانگ، بازداشت شد و حال، محاکمه او در روز ۱۹ اسفند آغاز خواهد شد. لی جائه یانگ با اتهاماتی از قبیل رشوه‌خواری، اختلاس و پنهان کردن اموال در خارج از مرزها روبه‌رو است.
تبلیغات

چند هفته پیش، لی جائه یانگ مدیرعامل سامسونگ بازداشت شد. چندی بعد، او به رشوه‌خواری، اختلاس و دیگر جرایم مالی متهم شد و حال به نظر می‌رسد که محاکمه لی جائه یانگ بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد، آغاز شود.

بر اساس گزارش‌ها، محاکمه مدیرعامل سامسونگ روز ۱۹ اسفند آغاز می‌شود. پارک یانگ‌سو، دادستان ویژه این محاکمه را محاکمه قرن می‌نامد. وی می‌گوید: «ما به‌سختی در حال آماده شدن هستیم؛ چون فکر می‌کنیم این محاکمه می‌تواند محاکمه قرن باشد که همه دنیا آن را تماشا می‌کنند.»‌

لی متهم است که به کمپانی‌ها و سازمان‌های مرتبط با رئیس جمهور رشوه داده است. لی به سازمانی که توسط یکی از نزدیکان رئیس جمهور اداره می‌شود، ۳۷ میلیون دلار رشوه داده است. در عوض، رئیس جمهور به سامسونگ کمک کرد تا دو زیرمجموعه‌ی سامسونگ با موفقیت ادغام شوند و بدین ترتیب، جایگاه لی به‌عنوان مدیرعامل تثبیت شود. این محاکمه ممکن است سه ماه به طول بینجامد.

پارک گون‌های، رئیس جمهور این کشور، استیضاح شده است و دادگاه عالی باید در مورد نتیجه استیضاح نظر خود را اعلام کند. سامسونگ هر گونه انجام عمل خلاف را تکذیب می‌کند. محاکمه هر نتیجه‌ای داشته باشد، احتمال کمی وجود دارد که تجارت سامسونگ آسیب ببیند، اما به چهره این غول کره‌ای آسیب وارد خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات