کورتانا در لاک اسکرین دستگاه های اندرویدی قرار گرفت

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی مایکروسافت تأیید کرده است که کورتانا به لاک اسکرین دستگاه‌های اندرویدی اضافه می‌شود تا کاربران دسترسی سریع به این دستیار مجازی داشته باشند.
تبلیغات

کورتانا یکی از قدرتمندترین دستیارهای هوشمند است که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است. حال مایکروسافت برای افزایش کاربران کورتانا، دستیار هوشمند خود را به سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس آورده است.

 مایکروسافت امکان جالبی فراهم کرده است که به لطف آن، دستیار هوشمند کورتانا به لاک اسکرین اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند دسترسی بسیار سریعی به کورتانا داشته باشند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که مایکروسافت این قابلیت را از ماه ژانویه به‌صورت بتا در اختیار کاربران قرار داده بود تا بتوانند آن را آزمایش کنند و باگ‌های احتمالی را گزارش دهند؛ اما امروز نسخه نهایی در اختیار عموم قرار گرفت. مایکروسافت لاک اسکرین دستگاه‌‌های اندرویدی را تغییر نمی‌دهد؛ بلکه برای کاربران، لوگویی به نمایش درمی‌آید که با کشیدن آن به سمت راست یا چپ می‌توانند به دستیار هوشمند کورتانا دسترسی پیدا کنند.

جدا از ادغام کورتانا با لاک اسکرین، صفحه خانه این دستیار هوشمند در سیستم‌عامل اندروید نیز دستخوش تغییراتی شده است و با ظاهری جدید در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کاربران می‌توانند به اطلاعات جالبی مانند وضعیت آب و هوا‌ و تقویم دسترسی داشته باشند.

کورتانا

نکته دیگری که وجود دارد، این است که مایکروسافت امروز دستیار کورتانا را در استرالیا برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس عرضه می‌کند تا استرالیا سومین کشوری باشد که بعد از ایالات متحده و بریتانیا، دستیار کورتانا را دریافت می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات