۵ اشتباه بزرگ در نوشتن ایمیل‌ جذب مشتری

سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
استفاده صحیح از ایمیل برای جذب مشتری‌های احتمالی یکی از بهترین راه‌های گسترش فروش است. اما این کار در بسیاری از اوقات به‌درستی انجام نمی‌شود.
تبلیغات

بسیاری از فعالان بخش فروش از ایمیل‌ برای جذب مشتری‌های احتمالی کسب‌وکارشان استفاده می‌کنند؛ اما در بسیاری از مواقع این ایمیل‌ها خوانده نمی‌شوند یا تأثیر لازم را بر مخاطب نمی‌گذارند. عموما در چنین مواقعی فرد تصور می‌کند ایمیل را به‌درستی ارسال کرده است. اما آیا واقعا این‌گونه است؟ مطلب پیش رو به این  سؤال پاسخ خواهد داد.

مشتری‌های احتمالی شما عموما افرادی به‌شدت درگیر و مشغول هستند؛ به‌طوری که ممکن است در زمان بررسی ایمیل‌ شما با چندین ایمیل دیگر روبه‌رو شوند. ایمیل شما باید به‌گونه‌ای باشد که از ایمیل‌هایی که شانس خوانده شدن ندارند، متمایز شود. اشتباهات ذکرشده ممکن است از هر فروشنده‌ای با هر سطحی سر بزند. بنابراین شناخت آن‌ها بسیار مفید خواهد بود.

۱. ایمیل‌های طولانی

ایمیل‌ جذب مشتری برای توضیح‌های طولانی و خسته‌کننده در مورد سرویس و محصول نیست. مشتری‌های شما آن‌قدر حوصله و وقت ندارند که ایمیل‌های طولانی یک غریبه را بخوانند. هدف اصلی شما از این ایمیل‌ها گرفتن بازخورد و پاسخ از مشتری است، این کار با چهار یا پنج جمله نیز امکان‌پذیر است.

۲. القاء این که فروشنده هستید

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای این‌که ایمیل شما توسط فرد مقابل حذف شود، این است که به او القاء کنید یک فروشنده لجوج هستید. شاید پیش خود فکر کنید رفتار و گفتار شما تأثیرگذار و هوشمندانه است؛ اما آنچه به مخاطب القا می‌شود، رسمی و خشک بودن شما خواهد بود. ایمیل خود را طوری بنویسید که گویی در حال انجام یک مکالمه ساده با دوست خود هستید. از عبارات و واژه‌های نامفهوم استفاده نکنید؛ زیرا این کار منجر به نادیده گرفته شدن پیام شما خواهد شد. در چنین شرایطی هرچه ساده‌تر رفتار کنید، شانس بیشتری برای دریافت پاسخ خواهید داشت.

۳. ایمیل‌های یکسان برای مشتری‌ها

ارسال ایمیل یکسان برای تمام مشتریان احتمالی‌، راه مناسبی برای صرفه‌جویی در زمان نیست. احتمال پاک شدن ایمیلی با چارچوب استاندارد و تکراری بسیار بیشتر از ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده است. در ایمیل‌های خود ذکر جزئیاتی مانند نام کوچک دریافت‌کننده و نام شرکت را هرگز فراموش نکنید؛ زیرا همین موارد ساده احترام و آگاهی شما نسبت به خریدار احتمالی را نشان می‌دهد.

۴. نادیده گرفتن چیزهایی که ارزشمندی مخاطب را نشان می‌دهند

هدیه دادن چیزهایی ساده مانند کتاب الکترونیکی، تقویم آنلاین و مقاله مرتبط با کسب‌وکار علاوه بر نشان دادن اهمیت مشتری برای شما، شانس ادامه ارتباط را نیز افزایش می‌دهد. رعایت این موارد، ارزشمند‌تر شدن شما را در نزد مشتری به همراه دارد. این تلاش‌های اضافه برای جلب نظر مشتری در فضای رقابتی کسب‌وکارها لازم به نظر می‌رسد.

۵. فراموش کردن راه‌های ادامه ارتباط

هیچ‌گاه ایمیل خود را با یک جمله و عبارت ساده تمام نکنید. استفاده از سؤال‌های ساده و مناسب در پایان ایمیل‌های جذب مشتری باعث افزایش شانس شما خواهد شد. سؤالاتی در مورد مفید بودن محصول یا درخواست آدرس برای ارسال محصول یا هدیه، سؤالات مناسبی برای ترغیب مخاطب به ادامه ارتباط هستند.

احتمالا شما نیز مرتکب یک یا چند مورد از این اشتباهات شده‌اید. هر یک از موارد ذکرشده برای بی‌پاسخ ماندن ایمیل‌های ارسالی شما کافی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات