شتاب صفر تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت شیرون در ۱۶ ثانیه

یک‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره اولین بررسی ویدئویی از شتاب گیری بوگاتی شیرون در اینترنت منتشر شد. شیرون در این ویدئو در مدت‌زمان ۱۶ ثانیه به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تبلیغات

سرانجام اولین بررسی‌ از ابرخودروی بوگاتی شیرون منتشر شد و حالا می‌توان اطلاعات بیشتری از این هیولا به دست آورد. از آنجایی‌ که بوگاتی سعی داشت جایگزینی برازنده برای ویرون بسازد، باید گفت در این راه کاملاً موفق بوده است.

پیشرانه‌ی کواد توربو و ۱۶ سیلندر W شکل شیرون، ۸ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت تولید کند. حداکثر گشتاور تولیدی این ابرخودرو ۱۶۰۰ نیوتون متر در دور ۲۰۰۰ است. یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته دو کلاچه وظیفه‌ی انتقال این قدرت عظیم از موتور به هر چهار چرخ خودرو را بر عهده دارد.

بر اساس برآوردهای بوگاتی، این خودرو می‌تواند در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت در نظر گرفته‌شده برای شیرون ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت است. عامل محدودکننده‌ی شیرون در این سرعت تایرهای آن است. از این‌رو، بوگاتی دقیقاً نمی‌داند حداکثر سرعت عملی شیرون چقدر خواهد بود؛ اما این عدد نیز در سال آینده مشخص خواهد شد.

یک ویدئوی کوتاه، سرعت‌سنج آنالوگ شیرون در طول ثبت شتاب صفر تا ۳۲۰ کیلومتر را نشان می‌دهد. در این ویدئو می‌توان به عقربه‌ی سرعت‌سنج شیرون دقت کرد که چگونه از حالت سکون کامل به حرکت درمی‌آید. به‌جرئت می‌توان گفت کمتر خودرویی قادر به رقابت با این هیولای ۱۵۰۰ اسب بخار است.

طبق ادعای Drivetribe که وظیفه‌ی انجام این بررسی را بر عهده داشته، بوگاتی سریع‌تر از آن چیزی است که در ویدئو نشان داده می‌شود. سطح محل آزمایش خیلی خوب نبود و چرخ‌های خودرو در آغاز حرکت به‌سختی به گردش درآمد؛ با این‌ وجود، نشستن در پشت خودرویی که می‌تواند ظرف مدت ۱۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد، واقعاً هیجان‌انگیز و دلهره‌آور است.

دانلود لینک ویدئو با کیفیت 1080P | 720P | 360P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات