اینستاگرام از مرز یک میلیون آگهی دهنده فعال ماهانه عبور کرد

شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام اعلام کرد که تعداد آگهی‌دهندگان فعال ماهیانه‌ در این سرویس با رشد چشمگیری همراه شده و از مرز یک میلیون آگهی دهنده عبور کرده است.
تبلیغات

اینستاگرام اعلام کرد که تعداد آگهی‌دهندگان فعال ماهیانه در این شبکه‌ی اجتماعی از مرز یک میلیون گذشته است. اینستاگرام یک سال پیش تعداد آگهی‌دهندگان فعال را نزدیک به ۲۰۰ هزار مورد اعلام کرد که نشان‌دهنده‌ی رشد بسیار زیاد مشتریانی است که درصدد نمایش تبلیغات خود در اینستاگرام هستند. فیسبوک به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی حال حاضر دنیای مجازی، بیش از ۴ میلیون آگهی دهنده‌ی فعال ماهیانه دارد؛ از این‌رو اینستاگرام دارای مجموعه‌ی آگهی‌دهندگان بسیار کوچکی در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود است.

جیمز کوارلز، قائم‌مقام کسب و کار در اینستاگرام در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

دستاوردهای این‌چنینی برای ما بسیار بزرگ و مهم هستند. دست یافتن به چنین آمارهایی، اینستاگرام را در زمره‌ی کمپانی‌های معدودی قرار می‌دهد که دارای چنین پتانسیل بالایی برای تبلیغات هستند. ما بسیار مشتاقیم تا بخش بزرگی از کسب و کارها را در اینستاگرام داشته باشیم و اینستاگرام نیز پتانسیل بالایی برای میزبانی از این کسب و کارها دارد.

اینستاگرام در سال ۲۰۱۶ تغییرات بسیار زیادی به خود دید که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تغییر لوگو و استفاده از رنگ‌های روشن و سرویس‌های جدید نظیر استوریز اشاره کرد. اینستاگرام به رشدی که در سال ۲۰۱۶ تجربه کرد، راضی نبوده و در پی آن است تا رشد بیشتری در سال ۲۰۱۷ تجربه کند؛ به‌طوری‌که بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، این کمپانی در پی دست یافتن به فروشی به ارزش ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ است. فروش تبلیغات اینستاگرام در سال ۲۰۱۵ تنها درآمدی ۶۰ میلیون دلاری عاید این کمپانی کرده بود.

اینستاگرام برای دست یافتن به اهداف خود هفته‌ی گذشته، ویژگی جدیدی معرفی کرد. Booking نام ویژگی جدید اینستاگرام است که امکان فروش خدمات را به‌صورت مستقیم در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد. کسب و کارها می‌توانند خدمات جدیدی نظیر رزرو، اطلاعات مسیریابی، تماس و ایمیل را در پروفایل کاربری خود قرار دهند. قابلیت Booking در ماه‌های آینده برای استفاده‌ی عموم در دسترس قرار خواهد گرفت.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده، بیش از ۸ میلیون کسب و کار به‌صورت رسمی در اینستاگرام حساب کاربری دارند. بزرگ‌ترین رشد در این حوزه از آن کشور‌هایی نظیر ایالات متحده‌ی آمریکا، برزیل، اندونزی، روسیه و بریتانیا است.

آمارهای اینستاگرام نشان از این دارند که بیش از ۱۲۰ میلیون کاربر اینستاگرام از طریق پروفایل کسب و کار‌ها، به محل کسب و کار یا وب‌سایت آن سرزده‌اند یا پیام‌هایی برای دریافت اطلاعات یا خدمت ارسال کرده‌اند. حدود ۸۰ درصد از کاربران اینستاگرام، حداقل یک کسب و کار را دنبال می‌کنند.

در کنار تمام دستاوردهای اینستاگرام، Stories را باید موفقیت دیگری برای این شبکه‌ی اجتماعی خواند. هرچند استوریز در اینستاگرام یک مفهوم الهام گرفته‌شده از اسنپ است؛ اما اینستاگرام با توجه به پتانسیل بالای کاربرانش، موفق شده بهره‌برداری بیشتری از این ویژگی داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات