بی‌ ام‌ و در پنجمین فصل از مسابقات فرمول E شرکت خواهد کرد

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آلمانی بی‌ام‌و به‌تازگی از حضور جدی خود در مسابقات فرمول E فصل ۲۰۱۸ خبر داده است. بی‌ام‌و قبلاً با خودروهای i8 و i3 به نحوی در این مسابقات حضور داشته است.
تبلیغات

بی‌ام‌و، این خودروساز آلمانی، در پنجمین فصل از مسابقات فرمول E در سال ۲۰۱۸ شرکت خواهد کرد. حضور بی‌ام‌و به‌طور رسمی از سوی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) پذیرفته شده است. بی‌ام‌و برای ساخت یک خودرو به‌منظور حضور در این تورنمنت با گروه میشائیل آندرِتی همکاری خواهد کرد.

بی‌ام‌و با استفاده از خودروی هیبریدی i8 خود به‌عنوان مارشال، از اولین فصل مسابقات فرمول E در این تورنمنت حضور داشته است. فرمول E همچنین از خودروی الکتریکی BMW i3 به‌عنوان خودروی تیم پزشکی استفاده می‌کند. فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی نیز حضور بی‌ام‌و در فصل‌های پنجم، ششم و هفتم این مسابقات را پذیرفته است. بی‌ام‌و در این مسابقات به رقبای قدرتمندی چون رنو، جگوار لندروور و پینسکی می‌پیوندد.

مرسدس بنز نیز در اکتبر سال گذشته با امضای قراردادی به فصل پنجم این سری از مسابقات پیوست. آئودی نیز با اعلام یک بیانیه‌ی مشابه در ماه سپتامبر، از پیوستن خود به این مسابقات خبر داد. جگوار هم در همان ماه خبر حضور خود در مسابقات فرمول E را تأیید کرد.

مسئولان برگزاری مسابقات فرمول E در تابستان گذشته اعلام کردند که به تیم‌ها اجازه‌ی دست‌کاری بیشتر خودروها برای کاهش وزن آن‌ها را خواهند داد. به‌علاوه، طبق قوانین این مسابقات، رانندگان مجبور به استفاده از یک خودروی مشابه در طول تمامی مسابقات خواهند بود و قدرت خودروهای آن‌ها در فصل بعدی و پنجم به ترتیب به ۲۲۰ و ۲۵۰ کیلووات (از ۲۰۰ کیلووات قبلی) افزایش خواهد یافت. به‌علاوه ظاهر خودروها نیز با افزودن دوباله‌ی دوتایی در جلوی آن‌ها، به‌روز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات