فناوری نوین ولوو برای افزایش راحتی و ایمنی رانندگان کامیون

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ولوو با استفاده از فناوری موجود در خودروهای سواری، به دنبال ایمن‌تر کردن کامیون‌های تولیدی خود است. سیستم یکپارچه‌ی سرگرمی و اطلاعات این شرکت، راحتی بیشتری به رانندگان کامیون‌ ولوو هدیه می‌دهد.
تبلیغات

رانندگی کامیون شغل جذابی نیست؛ اما به این معنی نیست که رانندگان نمی‌توانند از برخی از ویژگی‌های رفاهی موجود در خودروهای سواری بهره ببرند. کامیون‌های ولوو در حال رفتن به‌سوی استفاده از فناوری‌های موجود در خودروهای معمولی هستند. سیستم‌های ناوبری جدید هوشمند، رانندگی‌ طولانی‌مدت را  برای این رانندگان آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

ولوو در کامیون جدید خود امکانات رفاهی بیشتر و فناوری‌های امن‌تری به کار برده است. این شرکت به‌جای مجبور کردن رانندگان برای استفاده از سیستم‌های ناوبری، سرگرمی و مدیریت ناوگان متفرقه، از یک سیستم یکپارچه‌ی جدید استفاده کرده است که قابلیت کنترل از طریق صفحه‌نمایش لمسی، کنترلرهای صدا و دکمه‌های روی فرمان دارد.

سیستم اطلاعات و سرگرمی ولوو

همان‌طور که از هر سیستم ناوبری مدرن انتظار می‌رود، این مجموعه امکان ناوبری با استفاده از اطلاعات موجود برای یافتن آدرس دارد و مختصات محل موردنظر را در نقشه نشان می‌دهد. رانندگان نیز می‌توانند به جزئیات برنامه‌ی مدیریت ناوگان نظیر پیام‌های داخلی، اطلاعات آماده‌سازی و ضرب‌الاجل‌ها دسترسی داشته باشند. این سیستم حتی اطلاعات مربوط به عملکرد رانندگی و صرفه‌جویی در سوخت را نیز به اشتراک می‌گذارد و در اختیار رؤسای شرکت‌ها قرار می‌دهد.

رانندگان این کامیون‌ها می‌توانند از سرویس‌های پخش موسیقی آنلاین نظیر اسپاتیفای، دیزر و تیون‌این استفاده کنند و از رادیوی دیجیتال سیستم پخش لذت ببرند. کنترل کامل سیستم پخش و پاسخ به تماس‌های تلفنی از طریق دکمه‌های روی فرمان امکان‌پذیر است و با این کار، مدت‌زمان توجه راننده به مواردی غیر از جاده به حداقل می‌رسد.

سیستم اطلاعات و سرگرمی ولوو

آندرس اِدنهُولم، مدیر ارشد پروژه در بخش کامیون‌ ولوو، می‌گوید:

این سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید به رانندگان امکان شخصی‌سازی فضای کار می‌دهد. این فناوری در مجموع سبب خلق یک تجربه‌ی رانندگی ایمن‌تر و لذت‌بخش خواهد شد. با این شخصی‌سازی، راننده احساس راحتی بیشتری دارد و در مسافت‌های طولانی‌تر، فضای خانه بیشتر برای او تداعی می‌شود.
سیستم اطلاعات و سرگرمی ولوو

سیستم سرگرمی و اطلاعات جدید ولوو اولین فناوری پیشرفته در کامیون‌های این شرکت نیست. ولوو از سال ۲۰۱۴ به بعد نیز یک جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه تولید کرده است که به‌منظور صرفه‌جویی بهتر در مصرف سوخت و تعویض نرم‌تر دنده‌ها طراحی شده است. ولوو با کمک این جعبه‌دنده، سال گذشته آزمایش کشیدن ۷۵۰ تن بار از حالت سکون را پشت سر گذاشت و از آن سربلند بیرون آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات