جانشین مک لارن F1 سریع تر و قدرتمندتر از P1 خواهد بود

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مک‌لارن در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ جدیدترین سوپرخودروی خود را در معرض دید عموم قرار داد؛ اما این شرکت پشت درهای بسته در حال کار کردن در مورد آینده است؛ جانشین به‌حق F1.
تبلیغات

مک‌لارن اصرار دارد که به دنبال جایگزینی برای F1 نیست، بلکه ابرخودروی بعدی این شرکت که با کد BP23 نام‌گذاری شده است، تجلیلی از طراحی افسانه‌ای گوردون مورای خواهد بود. این خودرو حتی از طرح معروف سه صندلی و صندلی راننده در وسط بهره خواهد برد.

این خودرو که اولین بار پاییز گذشته اطلاعاتی در مورد آن به بیرون درز کرد، توسط واحد سفارشی‌سازی مک‌لارن، یعنی MSO، شخصی‌سازی می‌شود و نماینده‌ای برای به نمایش گذاشتن توانایی‌های این واحد خواهد بود؛ همان کاری که اولین خودروی MSO یعنی X-1 قبلا در سال ۲۰۱۲ انجام داد. کد BP23 به معنی این است که خودروی جدید، دومین پروژه‌ی سفارشی MSO است و سه صندلی دارد.

McLaren BP23

بر اساس گفته‌های مدیران مک‌لارن، BP23 از یک پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۸ سیلندر به همراه یک سیستم هیبریدی بهره خواهد برد و از تمام تولیدات مک‌لارن تا به امروز، از جمله P1، سریع‌تر و قدرتمندتر خواهد بود. این خودرو همچنین آیرودینامیک‌ترین طراحی مک‌لارن تا به امروز خواهد بود.

درست مشابه تعداد نمونه‌های تولیدشده‌ی F1، تنها برای تولید ۱۰۶ نمونه از این خودرو برنامه‌ریزی و در مورد فروش همه‌ی آن‌ها صحبت شده است. مک‌لارن به خریداران گفته که انتظار یک نسخه‌ی خاص همچون نسخه‌ی خاص F1، یا نمونه‌های روباز و مسابقه‌ای را نداشته باشند. همه‌ی ۱۰۶ خودرو از نوع گرند تور خواهند بود.

McLaren F1 and P1

قیمت ابرخودروی آینده‌ی مک‌لارن حدود ۱.۹ میلیون پوند (حدود ۲.۳ میلیون دلار) خواهد بود و این شرکت مطرح بریتانیایی می‌گوید بیش از ۳۰۰ نفر برای خرید آن ثبت نام کرده‌اند.

هرچند تحویل این خودرو از سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد، خریداران به‌زودی می‌توانند شخصی‌سازی‌های مورد نظر خود را سفارش دهند. طبق اعلام مک‌لارن، این خودرو شباهت‌ و ادای احترام زیادی به F1 افسانه‌ای خواهد داشت.

با وجود تمامی شباهت‌ها به خودروی F1 از جمله تولید ۱۰۶ نمونه، فرو رفتگی روی کاپوت، طرح سه صندلی و سرعت سرسام‌آور؛ دیگر گوردون مورای در طراحی آن دخالت نداشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات