بانک ولز فارگو برداشت از دستگاه خودپرداز بدون نیاز به کارت را فعال کرد

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بانک ولز فارگو، پس از موفقیت طرح آزمایشی، برداشت پول از دستگاه خودپرداز بدون نیاز به وارد کردن کارت را در تمام ۱۳ هزار دستگاه ATM خود فعال کرد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد طرح آزمایشی برداشت پول از دستگاه‌های ATM بانک ولز فارگو با موفقیت همراه بوده است؛ چرا که این مؤسسه‌ی اعتباری و بانک آمریکایی امکان برداشت پول بدون نیاز به وارد کردن کارت در دستگاه خودپرداز را در تمام ۱۳ هزار دستگاه ATM موجودش فعال کرده است. ابتدای سال جاری میلادی، ولز فارگو قابلیت مورد نظر را در شماری از دستگاه‌های خودپرداز خود فعال کرد و از ۲۷ مارس سال جاری، مشترکان و مشتریان این بانک می‌توانند بدون نیاز به وارد کردن کارت اعتباری خود، از دستگاه‌های ATM این بانک اقدام به برداشت پول کنند. برای دریافت پول از ATM این بانک بدون نیاز به وارد کردن کارت، کاربران باید با استفاده از اپلیکیشن ولزفارگو، درخواستی برای دریافت یک کد ۸ رقمی ارسال کنند. مشتریان باید در کنار کد یک‌بار مصرف دریافتی، پین کد خود را نیز وارد و سپس مبلغ مورد نظر خود را دریافت کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که کد مورد نظر یک‌بار مصرف است و علاوه بر این، نمی‌توان از آن برای باز کردن درب شماری از سالن‌های مخصوص ATM در ساعات غیر اداری استفاده کرد.

جاناتان وللاین، مدیر ATM ولز فارگو در این خصوص می‌گوید:

به‌طور حتم امنیت بخش بزرگی از قابلیت برداشت پول بدون نیاز به کارت است که سعی شده با استفاده از تعیین هویت دومرحله‌ای بیشترین اطمینان از برقراری امنیت حاصل شود.

وی به این نکته اشاره کرده است که حذف کارت از چرخه‌ی برداشت دستگاه‌های خودپرداز باعث می‌شود افرادی که سعی در سرقت اطلاعات کارت دارند، ناموفق باشند؛ چراکه اصلا کارتی در میان نیست که اطلاعات آن به سرقت رود. ولز فارگو در نظر دارد این فرایند را بیش از پیش ساده‌ کند؛ به‌طوری‌که بر اساس برنامه‌های این بانک، در آینده کاربران نیاز به ارائه‌ی درخواست کد نخواهند داشت و کافی است گوشی هوشمند خود را جلوی سنسور گیرنده‌ی ATM بگیرند و پس از تبادل اطلاعات، پول خود را دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات