محبوب ترین خودروهای کلاسیک در اینستاگرام

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر تا به حال به این فکر کرده باشید که کدام‌یک از خودروهای کلاسیک در شبکه‌های اجتماعی محبوب هستند، این نمودارها ایده‌ی خوبی در مورد یکی از این شبکه‌ها یعنی اینستاگرام به شما می‌دهند.
تبلیغات

در این مطالعه که توسط AutoNation صورت گرفته است، بیش از ۱۹۸ هزار پست اینستاگرام مورد بررسی قرار گرفته و هشتگ‌های #ClassicCar و #CarShow برای تعیین بیشترین جلب توجه مورد جستجو قرار گرفته‌اند.

در مورد هشتگ ClassicCar خودروی موستانگ بالاتر از همه قرار گرفته و پس از آن کوروت، کامارو، GTO، بل ایر، ایمپالا، Chevelle، نووا و چارجر قرار گرفته‌اند. همان‌طور که می‌بینید، تنها سه مورد از این ۹ نام هنوز هم به همان شکل کلاسیک خود باقی مانده‌اند، نام‌های ایمپالا و چارجر از خودروهای کوپه به سدان تغییر یافته‌اند.

Most Mentioned Classic Cars on Instagram

اما این رده‌بندی از نظر بیشترین لایک متفاوت است. از این منظر، خودروی پونتیاک گرند پریکس با میانگین ۵۴۵ لایک در رده‌ی نخست قرار گرفته است، در حالی که چارجر با ۳۸۱ لایک موفق شده کامارو و موستانگ را مغلوب کند.

یکی دیگر از آمارهای جالب مربوط می‌شود به این سؤال که کدام مدل‌های سال در میان کاربران اینستاگرام از بیشترین محبوبیت برخوردار بوده‌اند. در این زمینه، نتایج نشان می‌دهند خودروهای نمادین دهه‌ی ۱۹۵۰ بیشتر از همه مورد توجه قرار گرفته‌اند و پس از آن خودروهای دهه‌ی ۷۰ و سپس خودروهای دهه‌ی ۶۰ میلادی. مدل‌های محبوب دهه‌ی ۵۰ شامل شوی کوروت ۱۹۵۳، ایمپالا و نسل دوم شوی بل ایر هستند.

Most Mentioned Classic Cars on Instagram

با تغییر بازار آمریکا از خودروهای اسپرت به سمت خودروهای عضلانی، دهه‌ی ۱۹۶۰ شاهد معرفی موستانگ و چارجر بوده است. بر اساس نتایج این مطالعه، چارجر دهه‌ی ۱۹۶۰، بیشترین لایک را در بین کلیه‌ی مدل‌های این دهه از نظر هشتگ‌های #ClassicCar و #CarShow در اینستاگرام کسب کرده است. برای دهه‌های ۵۰ و ۷۰ میلادی، این عنوان به ترتیب به ایمپالا و Chevelle تعلق می‌گیرد.

Most Mentioned Classic Cars on Instagram

از نظر رنگ، شورولت در ۷۳٪ از پست‌هایی که به رنگ «نارنجی» اشاره داشته‌اند، یافت شده، در حالی که در ۶۳٪ پست‌‌ها رنگ «طلایی» و در ۵۲٪ پست‌ها رنگ «سبز» مورد اشاره قرار گرفته است. از طرف دیگر، رنگ‌هایی مثل مشکی، آبی، زرد و سفید برای فورد نسبت به سایر برندها بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

Most Mentioned Classic Cars on Instagram
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات