یک گروه هکر در قبال پاک نکردن اطلاعات آیفون ها از اپل درخواست غرامت کرد

پنج‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
یک تیم هکر به نام Turkish Crime Family از اپل درخواست کرده است که مبلغی برای پاک نکردن اطلاعات میلیون‌ها کاربر آیفون به این گروه پرداخت کند.
تبلیغات

یک گروه هکر شرکت اپل را تهدید کرده است که می‌تواند اطلاعات مربوط به میلیون‌ها آیفون از جمله حساب‌های کاربری آی‌کلود را پاک کند. این تیم به اپل هشدار داده است که اگر تا تاریخ ۷ آوریل به آن‌ها غرامتی پرداخت نشود، تمام اطلاعات یادشده را پاک خواهد کرد.

بنا به گزارش وب‌سایت مادربورد، این مجرمان سایبری خود را به‌عنوان Turkish Crime Family معرفی کرده‌اند. این گروه از شرکت اپل خواسته است مبلغ ۷۵ هزار دلار به‌صورت بیت‌کوین یا Ethereum (یک واحد پول رمزنگاری شده‌ی در حال گسترش) یا معادل ۱۰۰ هزار دلار اعتبار گیفت‌کارت آیتیونز به این تیم پرداخت کند تا اطلاعاتی که به آن‌ها دسترسی دارد، پاک نکند.

پیش از این چندین تصویر اسکرین‌شات از ایمیل‌های رد و بدل شده بین گروه هکر مورد بحث و تیم امنیتی اپل فاش شده است. در یکی از همین اسکرین‌شات‌ها یکی از اعضای تیم امنیتی شرکت اپل از مجرمان سایبری درخواست کرده است برای اثبات ادعای خود مدرکی را ارائه کنند.

گروه هکر Turkish Crime Family برای اثبات ادعای خود یک ویدیو در وب‌سایت یوتیوب آپلود کرده است که در آن به اکانت یکی از کاربران اپل نفوذ می‌کند. هکرها در این ویدیو به حساب کاربری یک زن مسن لاگین می‌کنند و حتی به تصاویری که این کاربر در حساب آی‌کلود خود آپلود کرده است، دسترسی پیدا می‌کنند. در این ویدیو می‌بینیم که همچنین امکان پاک کردن اطلاعات حساب کاربری شخص قربانی از راه دور مهیا است.

در ادامه بخشی از پیام یکی از اعضای تیم امنیتی اپل در پاسخ به آپلود ویدیوی مورد اشاره را با هم می‌خوانیم:

پیش از هر چیز از شما تقاضا داریم که ویدیو آپلود شده در یوتیوب را از کانال خود پاک کنید؛ چراکه این کار باعث جلب توجه ناخواسته خواهد شد و دوم اینکه باید به شما اعلام کنیم ما به مجرمین سایبری پاداشی در ازای شکستن قوانین نخواهیم داد.

این مکالمه بین تیم امنیتی اپل و گروه هکر مورد بحث ادامه یافته و یکی از کارمندان امنیتی کوپرتینو گروه یادشده را تهدید کرده است که این مکالمه را به مراجع دولتی ارسال خواهد کرد.

وب‌سایت مادربورد اشاره کرده است که تناقضاتی در جملات بیان‌شده توسط این گروه هکر وجود دارد. به‌عنوان مثال بر اساس یکی از ایمیل‌ها، این تیم مدعی شده است که به بیش از ۳۰۰ میلیون حساب کاربری اپل از جمله حساب‌هایی که با دامین icloud@ و me@ ساخته شده‌اند، دسترسی دارد. این در حالی است که در یکی دیگر از پیام‌ها، این گروه اعلام کرده که در مجموع به ۵۵۹ میلیون حساب کاربری اپل دسترسی پیدا کرده است.

بنا به گزارش مورد بحث، اپل تا به این لحظه در این مورد به‌صورت عمومی هیچ پاسخی ارائه نداده است.

اینکه ادعای هکرها واقعا صحت دارد یا نه، هنوز مشخص نیست. باید اشاره کنیم که به‌غیراز ویدیوی یادشده که در آن گروه هکر مورد بحث به حساب کاربری یک زن سالخورده دسترسی پیدا کرده‌اند، هیچ مدرک دیگری مبنی بر تأیید این ادعا که این تیم می‌تواند اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری اپل را از راه دور پاک کنند، وجود ندارد.

در هر حال برای افزایش امنیت حساب کاربری اپل خود، بهتر است از گذرواژه‌های قوی و سیستم تأیید هویت دومرحله‌ای استفاده کنید و علاوه بر این همیشه سعی کنید به ایمیل‌های مشکوکی که از شما اطلاعات شخصی درخواست می‌کنند، پاسخ ندهید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات