قیمت بیت کوین پس از کاهش، در ۱۰۵۰ دلار تثبیت شد

پنج‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه ارزش هر بیت کوین در دهم مارس به بیش از ۱۳۵۰ دلار رسید، قیمت این پول رمزنگاری شده پس از کاهش ۲۰۰ دلاری تثبیت شد.
تبلیغات

ارزش بیت کوین روز گذشته پس از کش‌وقوس‌های فراوان تثبیت شد. کاهش ارزش بیت‌کوین بیشترین افول ارزش پول رمزنگاری شده از سال ۲۰۱۵ به این‌سو است که بین روزهای پنجشنبه تا شنبه اتفاق افتاد. نگرانی‌ها از آینده‌ی بیت کوین میان سرمایه‌گذاران، فروش را بالا برد و همین امر قیمت را کاهش داد. قیمت هر بیت کوین در دهم مارس به بیش از ۱۳۵۰ دلار رسیده بود که دلیل آن‌، رویکرد مثبت در مورد احتمال تأیید مجوز فعالیت اولین بورس خرید و فروش بیت کوین در ایالات متحده‌ی آمریکا بود.

کاهش ارزش بیت کوین از روز پنجشنبه آغاز شد و با رسیدن به ۹۴۴.۳۶ دلار به ازای هر بیت کوین، پایین‌ترین ارزش خود را در پنج هفته‌ی اخیر طی روز کاری شنبه رقم زد. اما روز یکشنبه و دوشنبه، زمان بازسازی برای پول رمزنگاری شده بود، به‌طوری‌که ارزش این پول با افزایش ۲.۵ درصدی به ۱۰۵۰ دلار رسید.

کارشناسان امر اعلام کرده‌‌اند که افزایش ظرفیت بلاک‌های بیت کوین که برای انجام تراکنش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، دلیل اصلی کاهش ارزش پول رمزنگاری است. افزایش ظرفیت بلاک‌های بیت کوین برای مدت‌های مدیدی دستمایه‌ی مشاجرات بین توسعه‌دهندگان پول رمزنگاری‌شده بود.

چارلز هایتر، مدیرعامل وب‌سایت Cryptocompare در مورد تغییرات ارزش بیت کوین چنین اظهار نظر کرده است:

وجود مشکلات در شبکه‌ی بیت کوین و همچنین مسائل موجود در رابطه با مجوزهای دولتی برای فعالیت پول رمزنگاری شده ساتوشی ناکاموتو در کنار وجود پول‌های رمزنگاری شده‌ی دیگر که پتانسیل بیشتری دارند، باعث شده است بیت کوین شاهد کاهش ارزش باشد.

هم‌زمان با کاهش قیمت بیت کوین، سایر پول‌های رمزنگاری شده رشد بسیار خوبی تجربه کردند. برای مثال می‌توان Ethereum اشاره کرد که پتانسیل آن بیشتر از بیت کوین است و از همین رو ارزش آن در مدت مورد نظر بیش از سه برابر افزایش یافته و به بیش از ۴۵ دلار رسیده است.

شماری از کارشناسان دلیل کاهش ارزش بیت کوین و افزایش ارزش ایدریوم را فروش بیت کوین و سرمایه‌گذاری در ایدریوم خوانده‌اند. به گفته‌ی این افراد، سرمایه‌گذاران در پی بازگشت سرمایه و سوددهی کلان‌تر با وجود ریسک بالاتر هستند، از این‌رو به سراغ سایر پول‌های رمزنگاری شده نظیر دش، مونرو و ایدریوم می‌روند.

نهادهای رگولاتوری آمریکا اوایل ماه جاری با درخواست‌های مطرح‌شده برای دریافت مجوز به‌منظور فعالیت بورس بیت کوین مخالفت کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات