گوگل اندروید O را پس از چهار نسخه پیش نمایش در فصل سوم ۲۰۱۷ منتشر می‌کند

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل پس از انتشار اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید O، برنامه‌ی زمانی انتشار نسخه‌های بعدی این سیستم‌عامل را اعلام کرده است.
تبلیغات

گوگل  روز گذشته اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل اندروید O را منتشر کرد. این کمپانی همچنین در مورد برنامه‌های خود برای نسخه‌ی جدید اندروید جزئیاتی اعلام کرده است. کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند که نسخه‌ی نهایی اندروید O در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ یعنی در فاصله‌ی بین یکم جولایی تا ۳۰ سپتامبر (۳۰ تیر تا ۸ مهر) منتشر شود. اگر به خاطر داشته باشید، گوگل اندروید نوقا را هم به همین صورت و در بازه‌ی زمانی مشابهی از سال گذشته منتشر کرد. غول دنیای جستجوگرها، چهار نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان از سیستم‌عامل یادشده منتشر خواهد کرد که نسخه‌ی اول آندیروز در دسترس قرار گرفت و بنابراین انتظار می‌رود سه نسخه‌ی پیش‌نمایش دیگر اندروید O تا قبل از انتشار نسخه‌ی عمومی آن در دسترس قرار گیرد. لازم به ذکر است که طبق برنامه‌ریزی گوگل، در هر ماه شاهد یک انتشار یک نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان از اندروید O خواهیم بود، اما تصویر گرافیکی ارائه‌شده توسط گوگل نشان می‌دهد که دومین نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان تا فرارسیدن ماه می منتشر نخواهد شد و سومین نسخه‌ از این سری در ماه ژوئن و چهارمین نسخه در ماه جولایی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت و همان‌طور که اشاره شد، پس از نسخه‌ی چهارم، نسخه‌ی نهایی اندروید O عرضه خواهد شد. برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که اندروید نوقا رسما در ماه آگوست سال پیش منتشر شد و بنابراین احتمال دارد امسال نیز همین رویه در مورد نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل موبایلی گوگل تکرار شود.

در حال حاضر گوگل اولین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید را به دو بخش انتشار داخلی و آلفا طبقه‌بندی کرده است. API نهایی و کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) رسمی نسخه‌ی جدید اندروید از سومین نسخه‌ی پیش‌نمایش آن ارائه و در پلی‌استور نیز به‌طور هم‌زمان منتشر خواهد شد. چهارمین نسخه‌ی پیش‌نمایش سیستم‌عامل مورد بحث تقریبا به نسخه‌ی نهایی نزدیک خواهد بود و فقط پیش از انتشار سورس کد اندروید خالص و عرضه‌ی نسخه‌های نهایی به‌صورت OTA، تغییراتی در آن اعمال می‌شود. بنابراین اگر از جمله افرادی علاقه‌مند به بررسی نسخه‌ی نهایی اندروید هستید می‌توانید تا زمان انتشار سومین نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید O منتظر بمانید؛ اما باید توجه داشته باشید که احتمالا نمی‌توان از نسخه‌های آزمایشی به‌عنوان سیستم‌عاملی باثبات بهره برد.

گوگل نسخه‌های پیش‌نمایش اندروید O را برای نکسوس ۶ پی، نکسوس ۵ ایکس، پخش‌کننده‌ی نکسوس، پیکسل، پیکسل سی و گوشی‌های سری پیکسل ارائه می‌کند. البته این بدان معنا نیست که این دستگاه‌ها تنها محصولاتی هستند که آپدیت اندروید O تا اواخر سال جاری برای آن‌ها عرضه خواهد شد؛ بلکه این گفته یعنی به‌روزرسانی مورد اشاره حتما برای آن‌ها منتشر می‌شود. نکسوس ۶ جزو دستگاه‌هایی نبود که نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید ۷.۱ برای آن‌ها منتشر شد، اما این گوشی هوشمند آپدیت یادشده را دریافت کرد و به همین دلیل امکان دارد این محصول که هم‌اکنون سه سال از عمرش می‌گذرد نیز هم‌زمان با دستگاه‌های اعلام‌شده توسط گوگل به نسخه‌ی نهایی اندروید O به‌روزرسانی شود. در زیر می‌توانید تصویر برنامه‌ی زمانی اعلام‌شده توسط گوگل را مشاهده کنید.

اندروید O

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات