بیل گیتس همچنان ثروتمندترین مرد جهان است

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لیست ثروتمندترین افراد جهان در فوربز به‌روزرسانی شده و بیل گیتس مؤسس کمپانی مایکروسافت همچنان در جایگاه اول این لیست قرار دارد.
تبلیغات

فوربز لیست میلیاردرهای جهان را آپدیت کرده است و جای تعجب نیست که بیل گیتس همچنان در این لیست نفر اول باشد و لقب ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص دهد. در  این لیست که در تاریخ بیستم مارس به‌روزرسانی شد، مؤسس کمپانی مایکروسافت با مجموع سرمایه‌ی ۸۶ میلیارد دلار (۲۶ میلیارد دلار افزایش) در جایگاه اول قرار گرفته است. وارن بافت، نفر دوم این لیست با سرمایه‌ی ۷۵.۶ میلیارد دلار است و این یعنی سرمایه‌ی وی تقریبا ۱۰ میلیارد دلار از بیل گیتس کمتر است.

از دیگر افراد قابل توجه در لیست ثروتمندترین افراد جهان می‌توان به مدیرعامل آمازون، جف‌ بزوس، اشاره کرد که در جایگاه سوم قرار دارد و سرمایه‌ی او معادل ۷۲.۸ میلیارد دلار ارزیابی شده است. آمانسیو اورتگا، از کمپانی زارا و مارک‌ زاکربرگ مؤسس و مدیرعامل شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک به ترتیب با سرمایه‌ی ۷۱.۳ میلیارد دلار و ۵۶ میلیارد دلار در بین پنج نفر بالای لیست قرار دارند. استیو بالمر، مدیرعامل سابق کمپانی مایکروسافت،  نیز با سرمایه‌ای ۳۰ میلیارد دلاری در جایگاه بیست و یکم لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفته است. پائول آلن که در تأسیس مایکروسافت نقش داشت نیز با سرمایه‌ی ۱۹.۹ میلیاردی دلاری خود در جایگاه چهل و دوم لیست جدید فوربز قرار دارد.

بنا به اعلام فوربز، بیل گیتس برای چهارمین سال متمادی لقب ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص داده است. وی همچنین در طی ۲۳ سال گذشته جزو هجده فرد ثروتمند دنیا بوده است. ارزش سرمایه‌ی همه‌ی افراد ثروتمند حاضر در لیست فوربز، ۱۸ درصد و به میزان ۷.۶۷ تریلیون دلار افزایش داشته و تعداد میلیاردرها نیز با ۱۳ درصد رشد به ۲۰۴۳ نفر رسیده و این در حالی است که سال گذشته تعداد این افراد ۱۸۱۰ نفر بود. در لیست جدید فوربز ۱۹۵ فرد جدید اضافه شده‌اند و از این میان، ۱۵ نفر زنانی هستند که سرمایه‌ی خود را از صفر به دست آورده‌اند. رئیس‌ جمهور کنونی ایالات متحده‌ی آمریکا یعنی دونالد ترامپ با وجود اینکه همیشه به‌عنوان یک فرد ثروتمند شناخته‌ می‌شود، در جایگاه‌های بالای لیست فوربز دیده نمی‌شود. در واقع باید اشاره کنیم که ترامپ در جایگاه ۵۴۴ این لیست است و میزان سرمایه‌ی وی  ۳.۶۵ میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به سرمایه‌ی کنونی نفرات برتر لیست فاصله‌ی بسیار زیادی دارد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات