دو گوشی جدید از نوبیا در رگولاتوری چین رؤیت شد

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اطلاعات مربوط به دو گوشی‌ هوشمند جدید از کمپانی نوبیا در وب‌سایت TENAA رؤیت شد.
تبلیغات

به‌تازگی دو گوشی هوشمند جدید از کمپانی نوبیا در وب‌سایت رگولاتوری چین رؤیت شده‌اند. این دو محصول با شماره‌ی مدل‌های NX551J و NX573J در وب‌سایت یادشده نمایان شده‌اند و از زبان طراحی مشابهی بهره می‌برند. عکس‌های رندر منتشرشده از این دو گوشی هوشمند نشان می‌دهند که پنل جلویی این دو دستگاه سفید است و دکمه‌ی هوم آن‌ها نیز خمیده در نظر گرفته شده و افزون بر این، یک دایره‌ی قرمز در مرکز دکمه‌ی هوم به چشم می‌خورد.

بخش پشتی NX551J و NX573J از طراحی متفاوتی نسبت به هم بهره می‌برند؛ چرا که یکی از این دو گوشی به دوربین دوگانه تجهیز شده است و خطوط آنتن این مدل حالت U شکل دارد و همین موضوع باعث می‌شود به گوشی هوشمند آیفون ۷ پلاس اپل شباهت داشته باشد. اما مدل دوم یک دوربین تکی دارد و خطوط آنتن آن هم‌سطح دوربین هستند.

nubia

با توجه به مشخصات فنی درج‌شده برای این دو محصول، به نظر می‌رسد یکی از این دو دستگاه میان‌رده و مدل دیگر یک گوشی رده‌بالا خواهد بود. مدل NX551J که از دوربین دوگانه بهره گرفته، مجهز به صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی از نوع اولد است و رزولوشن فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) ارائه می‌دهد. این دستگاه یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای دارد که فرکانس کاری هسته‌های آن روی ۲.۰ گیگاهرتز تنظیم شده است. حافظه‌ی رم در نظر گرفته‌شده برای NX551J نیز ۴ گیگابایت است و علاوه بر این ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. از دیگر امکانات این مدل می‌توان به پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا ۱۲۸ گیگابایت اشاره کرد.

در بخش مشخصات این گوشی نوشته شده که دوربین جلویی آن ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین پشتی آن ۱۶ مگاپیکسلی است. دستگاه مورد بحث سیستم‌عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند و از یک باتری با ظرفیت ۳۵۶۰ میلی‌آمپر ساعت بهره می‌برد.

از سوی دیگر مدل دوم یعنی NX573J به یک نمایشگر تی‌اف‌تی ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل مجهز شده است. این گوشی هوشمند نیز پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد و فرکانس کاری هسته‌های آن روی ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. در کنار این چیپ‌ست ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در این گوشی هوشمند وجود دارد. این محصول همچنین یک دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی دارد. سیستم‌عامل پیش‌فرض این مدل هم اندروید مارشمالو است و باتری آن ظرفیتی ۲۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

هنوز دقیقا نمی‌دانیم این دو گوشی هوشمند چه زمانی به بازارها عرضه خواهند شد؛ اما مطمئنا زمان زیادی تا آن موقع باقی نمانده است. پیش از این کمپانی نوبیا تیزری منتشر کرده بود که در آن به دوربین دوگانه اشاره می‌شد. شاید منظور از تیزر یادشده مدل NX551J است؛ ولی در این مورد نمی‌توان با اطمینان سخن گفت. در هر صورت تا زمان معرفی رسمی این دو گوشی هوشمند باید صبر کنیم.

nubia

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات