دارندگان ال جی وی 10 و جی 4 به دلیل مشکل بوت ال‌ جی را به دادگاه می‌کشانند

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تعداد زیادی از دارندگان دو گوشی هوشمند ال‌جی وی ۱۰ و ال‌جی جی ۴ به دلیل مشکل چرخه‌ی بوت این دو دستگاه، کمپانی ال‌جی را به‌ دادگاه می‌کشانند.
تبلیغات

یک سال پس از اینکه ال‌جی فهمید تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند ال‌جی جی ۴ که در سراسر جهان به فروش رسیده‌اند، مشکل چرخه‌ی بوت دارند، می‌گذرد. حالا این جمعی از دارندگان گوشی هوشمند ال‌جی جی ۴ و نیز ال‌جی وی ۱۰ که این مشکل برای دستگاه آن‌ها ایجاد شده است، ال‌جی را هدف قرار داده‌اند و این کمپانی را به دادگاه خواهند کشاند. لازم به ذکر است که مشکل چرخه‌ی بوت (‌Bootloop) به دلیل از بین رفتن ارتباط بین اجزای داخلی این گوشی رخ می‌دهد

گوشی هوشمند ال‌جی وی ۱۰ که تقریبا شش ماه پس از گوشی هوشمند ال‌جی جی ۴ و در اکتبر سال ۲۰۱۵ معرفی شد نیز با مشکلی مشابه با جی ۴ مواجه شده است و این گوشی وارد چرخه‌ی بی‌پایان بوت می‌شود. ال‌جی وی ۱۰ از نظر سخت‌افزاری به ال‌جی جی ۴ شباهت زیادی دارد و فقط اندک تفاوت این دو محصول به دوربین اضافه و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی خلاصه می‌شود. در طرح دعوی ارائه‌شده به دادگاه به این مورد اشاره شده که دلیل بروز مشکل مورد بحث برای گوشی هوشمند وی ۱۰، شباهت این محصول با ال‌جی جی ۴ است.

از آنجا که مشکل چرخه‌ی بوت غیرقابل تعمیر است؛ در سال ۲۰۱۶ کمپانی ال‌جی اقدام به تعویض مدل‌های معیوب ال‌جی جی ۴ کرد و یک سال ضمانت نیز برای این مدل‌ها در نظر گرفت؛ اما بسیاری از کاربران مدل‌های جایگزین شده‌ توسط ال‌جی نیز گزارشاتی از مشکل یادشده ثبت کرده‌اند و ظاهرا این مسئله در مدل‌های جدید جی ۴ هم رفع نشده است.

بنا به گزارش Technica، حال دارندگان هر دو مدل گوشی هوشمند مورد بحث، یک طرح‌ دعوی جمعی در یکی از دادگاه‌های فدرال کالیفرنیا ارائه کرده‌اند و در آن به مشکل چرخه‌ی بوت اشاره شده است که بروز این مورد، سبب می‌شود گوشی آن‌ها برای انجام هر کاری غیر قابل استفاده باشد. جالب اینکه ال‌جی با وجود آگاهی از مشکل، همچنان در حال فروش و عرضه‌ی دو گوشی هوشمند جی ۵ و وی ۱۰ به بازار است.

بر اساس طرح دعوی ارائه‌شده توسط دارندگان گوشی‌های جی ۴ و وی ۱۰ ال‌جی، پردازنده‌ی این دو دستگاه به‌درستی روی برد اصلی لحیم‌کاری نشده است و گرمای مشکوکی توسط این دو محصول ایجاد می‌شود که اساسا همین دو دلیل باعث بروز چرخه‌ی بی‌پایان بوت در این گوشی‌ها می‌شود. شاکیان این موضوع مدعی شده‌اند که در هنگام کار با گوشی‌های خود با مشکل گرمای بیش از حد، کاهش سرعت، فریز شدن اتفاقی و ری-‌استارت مواجه می‌شوند و همین امر باعث می‌شود عملا نتوان از این دو دستگاه استفاده کرد.

در این طرح دعوی، هدف این است مشکل گوشی‌ها با انجام آزمایش تشخیص داده شود و علاوه بر این از ال‌جی درخواست شده است که تمامی مدل‌های مشکل‌دار را تعمیر کند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات