راهنمای خرید سامانه پیامکی و ارسال پیامک انبوه

دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
آیا قصد ارسال اس ام اس تبلیغاتی و خدماتی را دارید و به دنبال یک سامانه پیامک خوب هستید؟ قبل از خرید، حتما این راهنما را بخوانید.
تبلیغات

همانطور که می‌دانید، امروزه ارسال پیامک خدماتی به یکی از الزامات شرکت‌ها، سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف تبدیل شده است. در نتیجه می‌بینیم که اکثر کسب‌وکارها از جمله سازمان‌ها، بانک‌ها، دفاتر ثبت شرکت، آژانس‌های هواپیمایی و مسافرتی، فروشگاه‌های اینترنتی و به خصوص تجارت‌های آنلاین، جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان و کاهش هزینه‌های سازمانی خود به سمت سامانه‌های پیامکی رو می‌آورند و از پنل اس ام اس آنها استفاده می‌کنند.

سامانه پیامکی چیست؟

شاید در ابتدا این عبارت کمی ترسناک به نظر برسد. اما بعد از اینکه به خوبی با کارکرد یک سامانه پیامکی آشنا شوید، از سادگی آن شگفت‌زده می‌شوید.

حتماً شما هم تجربه ساخت ایمیل و استفاده از پنل آن را دارید. این پنل به شما اجازه ارسال و دریافت ایمیل را می‌دهد. سامانه پیامکی هم دقیقاً یک پنل مشابه در اختیار شما قرار می‌دهد که به نام پنل اس ام اس شناخته می‌شود و دقیقاً مشابه یک پنل ایمیل کار می‌کند. یعنی یک محیط کاملاً ساده برای ارسال و دریافت پیامک است. در تصویر زیر می‌توانید یک پنل اس ام اس را مشاهده کنید:

اس ام اس

سامانه پیامکی چه کمکی به شما خواهد کرد؟

کسب‌وکار شما نیاز به فروش بیشتر دارد تا بتواند زنده بماند. برای این منظور باید:

  • مشتریان فعلی را به برند خود وفادار نگه دارید.
  • مشتریان جدیدی برای خود بدست آورید.

پنل اس ام اس می‌تواند در هر دو مورد به شما کمک کند. با پیروی از اصول درست، پیامک می‌تواند به یکی از سادهترین، موثرترین و البته، کمهزینهترین روشهای بازاریابی برای شما تبدیل شود.

تبلیغات پیامکی چه زمانی معجزه‌آسا هستند؟

معجزه واقعی ارسال پیامک انبوه زمانی است که شما یک خبرنامه پیامکی ایجاد کنید. به این ترتیب، شماره مشتریان علاقه‌مند به برند خود را دریافت می‌کنید. یعنی کسانی که دوست دارند پیشنهادهای برند شما را دریافت کنند و به طور مداوم با شما در ارتباط هستند. استفاده از یک خبرنامه پیامکی، نه تنها بازدهی تبلیغات پیامکی‌تان را افزایش می‌دهد، بلکه دیگر مزاحمتی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند.

 با خرید پنل اس ام اس از یک سامانه خوب و قدرتمند، شما می‌توانید کاری کنید که شماره مشتری، با ارسال پیامک به خط اختصاصی شما، ثبت شود. سپس با ارائه یک پیشنهاد شگفت‌انگیز، از مشتری خود بخواهید یک پیامک برای شما ارسال کند و در خبرنامه پیامکی شما عضو شود. عالی است، نه؟

ساده اگر بخواهم بگویم: اوج قدرت تبلیغات پیامکی، زمانی است که از خبرنامه پیامکی استفاده می‌کنید. برای اینکه دقیقاً متوجه منظور من از خبرنامه پیامکی شوید، پیشنهاد می‌کنیم عدد 1 را به شماره 2188003373 ارسال کنید تا در خبرنامه ملی پیامک عضو شوید و این نوع بازاریابی را از نزدیک ببینید. خیالتان راحت، هر زمان خواستید، با ارسال عدد 0 می‌توانید از این خبرنامه انصراف دهید.

راهنمای خرید یک سامانه پیامکی مناسب

اگر شما هم به فکر خرید پنل اس ام اس برای تجارت خود هستید، مطمئنا با کمی جستجو در اینترنت با تعداد بسیار زیادی سامانه پیام کوتاه روبرو خواهید شد. سامانه هایی که خدماتی تقریباً مشابه، با تعرفه‌هایی متفاوت، به متقاضیان ارائه می‌کنند.

در چنین شرایطی، سوالاتی که مطرح می شود این است که برای خرید پنل اس ام اس به کدام یک از این سامانه‌های پیامک می توان اعتماد کرد؟ چگونه می توان از کارآمدی خدمات آنها مطمئن شد؟ و اصولاً یک سامانه پیامکی معتبر چه ویژگی هایی دارد و باید چه خدماتی را ارائه کند؟

در ادامه تمام اصولی که ملی‌پیامک به عنوان شاخصه‌های یک سامانه پیامکی خوب می‌شناسد و از آنها پیروی می‌کند را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

یک سامانه پیام کوتاه به مشتریان حق انتخاب می دهد

یک شرکت ارائه دهنده خدمات ارسال پیامک باید به نیاز کاربران مختلف خود توجه داشته باشد و با توجه به گستردگی کارشان، خدمات متفاوتی را به آنها ارائه دهد. مطمئناً یک رستوران کوچک، به اندازۀ یک فروشگاه زنجیره‌ای، نیازمند خدمات و امکانات یک سامانه پیامکی نیست.

یک سامانه پیام کوتاه معتبر، پنل پیامکی ساده و کاربردی دارد

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در زمان خرید یک پنل پیام کوتاه باید به خاطر بسپارید، سادگی و کاربردی بودن آن است. در زمان انتخاب یک سامانه پیامکی، بد نیست درخواست کنید که یک نسخه آزمایشی در اختیار شما قرار داده شود تا مطمئن شوید کار با سامانه مذکور ساده است. چون یک پنل اس ام اس خوب باید بتواند بیشترین امکانات را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار کاربر قرار دهد.

اس ام اس

یک سامانه پیام کوتاه معتبر، پشتیبانی قوی دارد

یک سامانه پیام کوتاه معتبر، خدمات پشتیبانی خوبی به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران باید بتوانند در زمان بروز مشکل از طریق تماس تلفنی یا ارسال تیکت مشکل بوجود آمده را با کارشناسان پشتیبانی در میان بگذارند و بالطبع، کارشناسان شرکت نیز باید در سریع‌ترین زمان به سوالات مشتریان خود پاسخ دهند و این مشکلات را برطرف کنند. دسترسی آسان به امور پشتیبانی و پاسخگویی فوری از ویژگی‌های مهم یک سامانه پیامک خوب است.

یک سامانه پیام کوتاه معتبر، تمامی اپراتورها را پوشش می‌دهد

هم اکنون چهار اپراتور تلفن همراه در کشور وجود دارد: همراه اول، ایرانسل، رایتل و تالیا. برای ارسال پیامک انبوه نیز 5 اپراتور وجود دارند: 1000، 2000، 3000، 50001 و 021. یک سامانه پیام کوتاه خوب، باید اجازه دسترسی به تمام این اپراتورها را به شما بدهد. به این ترتیب، در صورت بروز مشکل تنها کاری که لازم است صورت گیرد، تعویض اپراتور و خط مورد استفاده است.

ارائه اتوماسیون های پیامکی برای پیاده‌سازی تبلیغات حرفه‌ای

یک سامانه پیامکی خوب به شما امکان می‌دهد تا به نحوی پنل پیام کوتاه خود را تنظیم کنید تا اکثر  پیامک‌های به صورت خودکار، دقیقاً به مخاطبان مورد نظر شما ارسال شوند. در واقع یک سامانه پیامکی خوب باید تمام کارهای پیامکی تکراری شما را به صورت اتوماتیک انجام دهد و از هزینه زمانی شما بکاهد.

تعرفه‌های یک سامانه پیام کوتاه خوب، مناسب هستند

اگر دقت کرده باشید، عنوان این قسمت تعرفه مناسب است و نه تعرفه ارزان! ارزان بودن تعرفه ارسال پیامک دلیلی بر خوب بودن خدمات آن سامانه نیست. سعی کنید قیمت ارسال پیامک را در کنار امکاناتی که در اختیارتان قرار می‌دهد، بررسی کنید. به این ترتیب، انتخاب پنل اس ام اس مناسب برایتان آسان خواهد شد.

یک سامانه پیام کوتاه معتبر هزینه پنهان ندارد

برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامکی، از عدم آگاهی مشتریان خود سوء استفاده می‌کنند و مبلغ پیامک‌های نرسیده را هم با آنها حساب می‌کنند. البته، این تنها راه درآمدزایی این دست سامانه‌ها نیست. ممکن است که این شرکت‌ها، هزینه اضافی بابت پیامک‌های تکراری از شما بگیرند یا در مورد محدودیت کاراکترها به شما اطلاع‌رسانی درست نکنند و تعداد پیامک‌های شما را افزایش دهند.

یک سامانه پیام کوتاه معتبر به کاربران گزارش دقیق می دهد

زمانی که تعداد زیادی اس ام اس به صورت انبوه ارسال می‌کنید، می خواهید بدانید که آیا این اس ام اس‌ها به دست مشتریان رسیده‌اند یا خیر. یک پنل اس ام اس خوب، گزارش کاملی از اطلاعات حساب کاربری، ارسال‌ها و دریافت‌ها به شما ارائه می‌کند.

وب‌سرویس، ماژول‌ها و افزونه‌های پیامکی برای CMS ها

یکی از کاربردهای اصلی پیامک، به کارگیری آن در نرم‌افزارهای مختلف و سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) است. یک سامانه پیامکی خوب، به شما اجازه می‌دهد که به راحت‌ترین شکل و با استفاده از چند خط کدنویسی ساده، به پنل پیامک خود متصل شوید و ارسال‌ها و دریافت‌های خود را مدیریت کنید. همچنین، سامانه‌های اس ام اس بزرگتر، معمولاً ماژول‌های پیش فرضی را برای استفاده در نرم‌افزارهای معتبر و مطرح در اختیار شما قرار می‌دهند.

در تصویر زیر می‌توانید برخی ماژول‌هایی که تیم ملی‌پیامک به طور اختصاصی برای سیستم خود نوشته‌اند را مشاهده کنید:

  • افزونه پیامک وردپرس و ووکامرس
  • افزونه پیامک پرستاشاپ
  • ماژول پیامک جوملا
  • ماژول پیامک مجنتو
  • ماژول پیامک اپن کارت
  • افزونه پیامک WHMCS

آیا امکان ارسال پیامک تبلیغاتی در تلگرام نیز وجود دارد؟

با ظهور اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام، بسیاری از تجارت‌های مختلف به دنبال سامانه‌ای بودند که امکان ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه در این نرم‌افزار را برایشان فراهم کند. سال گذشته نیز، تعدادی سامانه جهت ارسال چنین پیام های تبلیغاتی بوجود آمد که همگی با شکست روبرو شدند.

اجازه بدهید، خیالتان را راحت کنم: هیچ سامانه‌ای جهت ارسال پیام تبلیغاتی به صورت انبوه در تلگرام وجود ندارد و تنها، سامانه‌های پیامکی هستند که امکان ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی و هدفمند (ارسال تفکیک شده بر اساس منطقه، سن و ...) را در اختیار کاربران قرار می دهند!

اگر به دنبال روشی برای تبلیغ در تلگرام هستید، ما دیدوگرام را به شما معرفی می‌کنم. دیدوگرام، سامانه‌ای جهت ارائه تبلیغ  در شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام است. این سامانه به شما اجازه می‌دهد که به راحتی به تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام بپردازید. اما همانطور که گفتیم، امکان تبلیغ بر اساس منطقه و شماره در آن وجود ندارد. درست مثل تمام سیستم‌های تبلیغات تلگرام دیگر در اینترنت.

نتیجه گیری

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی نسبت به روند انتخاب یک سامانه پیامکی مناسب و خرید پنل اس ام اس به شما ارائه دهیم. مطمئن باشید اگر پیش از انتخاب و خرید پنل اس ام اس این نکات را رعایت کنید، تصمیم گیری برایتان بسیار آسان تر خواهد شد.

در ضمن، اگر در زمینه تبلیغات پیامکی به صورت انبوه و امکانات یک سامانه پیام کوتاه خوب نیاز به مشاوره دارید یا می‌خواهید از نحوه کار با سامانه تبلیغات تلگرام و اینستاگرام ما اطلاعات بیشتری کسب کنید، با شماره تلفن 63404-021 (داخلی 1) تماس بگیرید تا کارشناسان ملی پیامک شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات