محصول تازه‌ی نوبل؛ ابرخودروی M600 اسپیدستر در ژنو رونمایی شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اگر تاکنون اسم نوبل را فقط به هنگام اهدای جوایز سالانه به دانشمندان و نخبگان جهان شنیده‌اید، امروز با کارخانه‌ی کوچکی آشنا خواهید شد، که در انگلستان واقع شده و با ساخت خودروهای سوپراسپرت M600 نامی برای خود دست و پا کرده است.
تبلیغات

شرکت نوبل اتوموتیو (Noble Automotive) توسط آقای لی نوبل در سال ۱۹۹۹ بنیان نهاده شد و چند ماه بعد از تاسیس، اولین محصول خود M10 را معرفی کرد. این برند همچنان در لیدز انگلستان فعالیت می‌کند و مدل M600 در واقع ششمین محصول آن‌ها محسوب می‌شود که حالا نسخه‌ی بدون سقف آن با پسوند اسپیدستر در ژنو امسال به نمایش عمومی درآمده است. این مدل به صورت تارگا طراحی شده، یعنی فاقد سقف ثابت فلزی یا جمع‌شونده‌ی پارچه‌‌ای است و سقف فلزی در کم‌تر از ۳۰ ثانیه، قابلیت نصب و برداشته شدن روی خودرو را دارد.

نوبل M600

دیگر تفاوت M600 جدید با نمونه‌ی قبلی، وجود پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان خواهد بود که می‌تواند به صورت دستی، به جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک آن فرمان دهد.پیت بوتوود (Pete Boutwood) مالک شرکت نوبل می‌گوید: "ما عمدا از سیستم دوکلاچه استفاده نکرده‌ایم و در مدل جدید تعویض دنده، به صورت دستی یا اتوماتیک؛ از طریق یک سیستم رباتیک قابل انجام خواهد بود تا حس یک رانندگی خالص و کاملا اصیل خلق شود." این درحالی است که علاوه بر گیربکس اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی که به صورت استاندارد روی M600 اسپیدستر وجود دارد، نوع کاملا غیر اتوماتیک با دسته‌دنده‌ی سنتی نیز قابل سفارش خواهد بود.

نوبل M600

نمونه‌ی مفهومی M600 اسپیدستر، چند ماه پیش در فستیوال سرعت گودوود به نمایش درآمد و حالا نسخه‌ی نهایی تفاوت چندانی با آن ندارد. همانند مدل قبلی، پیشرانه‌ی هشت سیلندر توئین‌توربوی ساخت ولوو به کار گرفته شده است که اندکی قوی‌تر شده و حالا ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد. دیگر نکته‌ی جالب درباره M600 این است که موتور سوئدی آن، به سفارش یاماهای ژاپن طراحی شده و حالا روی یک ابرخودروی دست‌ساز انگلیسی نصب شده است. درحالی‌که وزن خالص این خودرو فقط ۱۲۵۰ کیلوگرم عنوان شده، نسبت قدرت به وزن خوبی نزدیک به یک بوگاتی ویرون برایش فراهم می‌شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳ ثانیه و نهایت سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت را ممکن می‌کند. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیز کم‌تر از ۹ ثانیه زمان لازم خواهد داشت.

نوبل M600

واقعیت این است که نوبل فقط ۲۷ دستگاه M600 ظرف ۶ سال اخیر فروخته که آمار چندان جالب توجهی نیست، اما سرمایه‌گذاران این شرکت، به فروش مدل اسپیدستر با حدود قیمت ۲۷۰ هزار دلار بسیار امیدوار هستندند چرا که با اضافه کردن تجهیزاتی مثل نمایشگر لمسی و سیستم ناوبری ماهواره‌ای، سطح فناوری‌های مدرن آنرا افزایش داده‌اند. شعار خودروسازی نوبل از ابتدای تاسیس تاکنون، فراهم کردن حس یک رانندگی خالص و اسپرت با حداقل دخالت سیستم‌های خودکار الکترونیکی بوده است و با این ایده، همچنان محصولاتشان را بدون ترمز ABS تولید می‌کنند.

نوبل M600

در پایان این مطلب می‌توانید بیننده‌ی فیلم تست و بررسی مدل مسقف نوبل M600 باشید که توسط برنامه‌ی تاپ‌گیر امریکا انجام شده، درحالی‌که متاسفانه شرکت کوچک نوبل، تاکنون هیچ تیزر رسمی برای خودروهایش تولید و منتشر نکرده است.

دانلود با کیفیت  360p  720p  1080p

نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
نوبل M600
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات