وال استریت ژورنال: آیفون دهم اپل به نمایشگر اولد خمیده مجهز می‌شود

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بنا به اعلام وال‌استریت‌ ژورنال، اپل امسال یک مدل آیفون با نمایشگر اولد خمیده معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

گزارش جدیدی منتشر شده است که احتمال تولید آیفون مجهز به نمایشگر اولد اپل را تقویت می‌کند. وال‌استریت‌ ژورنال با استناد به یک منبع ناشناس و نزدیک به اپل، مدعی شده است که نسل دهم آیفون اپل از نمایشگر خمیده اولد بهره خواهد برد. متأسفانه این مدل به طور محدود تولید خواهد شد و آیفون‌های معمولی و جدید اپل همچنان از پنل ال‌سی‌دی بهره خواهند گرفت.

بر اساس اعلام وال‌استریت‌ ژورنال، انتظار می‌رود امسال سه مدل آیفون جدید توسط کمپانی اپل معرفی شود، ولی این خبر رسما تأیید نشده است. امسال نیز اپل مثل همیشه مدل به‌روزرسانی شده‌ی گوشی‌های هوشمند خود را معرفی خواهد کرد و بنابراین امسال شاهد معرفی آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس خواهیم بود. اما علاوه بر دو گوشی یادشده، کوپرتینویی‌ها به مناسبت دهمین سالگرد تولید آیفون، احتمالا از یک آیفون گران‌قیمت مجهز به نمایشگر اولد نیز رونمایی خواهند کرد؛ گوشی‌ هوشمندی که گفته می‌شود ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

این موضوع نیز بارها در منابع مختلف مطرح شده است که اپل امسال دکمه‌ی هوم و درگاه لاتنینگ همیشگی خود را در مدل جدید آیفون حذف خواهد کرد و به‌جای آن از یک دکمه‌ی جدید در زیر نمایشگر و درگاه یواس‌بی نوع سی بهره خواهد گرفت. استفاده از درگاه یو‌اس‌بی سی طی چند هفته‌ی گذشته نیز توسط تحلیل‌گر نام‌آشنا، مینگ‌چی کو مطرح شده است. وی در این رابطه گفت:

آیفون بعدی در زیر نمایشگر از یک صفحه‌ی لمسی ثانویه یا یک ناحیه‌ی کاربردی جدید بهره خواهد برد. همچنین شایع شده است که آیفون درگاه لایتنینگ را در آیفون بعدی حذف خواهد کرد و به همین دلیل حدس می‌زنیم به جای آن از پورت یو‌اس‌بی نوع سی در این گوشی استفاده خواهد شد.
— Avi Greengart (@greengart) February 28, 2017

از آنجا که در حال حاضر ال‌جی و جی‌دی‌آی ظرفیت لازم برای تولید نمایشگرهای مورد نیاز اولد اپل را ندارند، سامسونگ این وظیفه‌ را بر عهده گرفته است. بر اساس گزارشی که اواخر سال گذشته منتشر شد، دو کمپانی ال‌جی و جی‌دی‌آی تا سال ۲۰۱۸ ظرفیت تولید نمایشگرهای اولد بیشتری ندارند. در هر صورت اپل مصمم است که پیش از تولید انبوع یک گوشی با نمایشگر اولد، بتواند حداقل یک مدل در تعداد محدود با این نوع صفحه‌نمایش معرفی کند.

البته در گزارش وال‌استریت‌ ژورنال اشاره‌ای به استفاده از دوربین سه‌بعدی در آیفون بعدی اپل نشده است. ظاهرا اپل با خرید کمپانی پرایم‌سنس قصد دارد به بازار واقعیت مجازی وارد شود. لازم به ذکر است که پرایم‌سنس همان شرکتی است که کینکت اولیه‌ را برای کنسول اکس‌باکس مایکروسافت تولید کرده است.

اپل معمولا مدل جدید گوشی‌های هوشمند خود را به نمایشگری با کیفیت‌تر و باتری قوی‌تر مجهز می‌کند و علاوه بر این از فناوری‌های جدیدی در هر مدل بهره می‌برد. در هر صورت هنوز چندین ماه تا معرفی رسمی آیفون‌های جدید باقی مانده است و باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر در این مورد باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات