مشتریان برنده اصلی شکایت از خودروسازان

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
۷۴ درصد از شکایت‌های علیه خودروسازان به نفع مشتریان تمام شده است و خودروسازان محکوم شده‌اند.
تبلیغات

شکایت از خودروسازان در ۷۴ درصد از موارد جواب داده است. در ۷۴ درصد از شکایت‌های مشتریان علیه خودروسازان، رأی به نفع مشتریان صادر شده است که در نهایت منجر به دریافت خسارت، تعویض خودرو و حل عیب خودرو شده است.

رانندگان خودروهای موجود در ایران از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و گران‌فروشی و تأخیر در تحویل خودروهای وارداتی ناراضی هستند که در برخی از موارد، افراد ناراضی از تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو شکایت می‌کنند.

بر اساس گزارش شرکت‌ بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۴۱۲ پرونده شکایت مصرف‌کنندگان از شرکت‌های خودرویی ۷۴ درصد منجر به صدور رأی به نفع مشتریان شده است. در این میان ۱۲ درصد از پرونده‌ها منجر به دریافت خسارت از خودروساز، ۱۱ درصد منجر به تعویض خودروی مشتری و ۵۱ درصد منجر به رفع عیب خودرو از سوی خودروساز یا واردکننده خودرو شده است.

در میان پرونده‌هایی که منجر به تعویض خودرو شده‌اند، از میان ۱۱ درصد، ۶ درصد مربوط به ایران خودرو، ۳ درصد مربوط به سایپا، یک درصد مرتبط با کرمان ‌موتور و یک درصد سایر شرکت‌های خودرویی بوده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات