آپدیت اندروید 7.1.2 ژست های سنسور اثر انگشت را به گوشی نکسوس 5X می‌ آورد

جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
امکان استفاده از ژست‌های اثر انگشت در بروزرسانی اندروید 7.1.2 در گوشی‌ هوشمند نکسوس ۵ ایکس فراهم شد.
تبلیغات

دو روز پیش، گوگل اعلام کرد یک بروزرسانی برای رفع مشکلات اندروید نوقا برای گوشی‌های پیکسل و نکسوس ۵ ایکس آماده کرده است و اعضای برنامه‌ی اندروید بتا می‌توانند این آپدیت را دریافت کنند. نسخه‌ی پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان این بروزرسانی در حال حاضر فقط برای دارندگان گوشی‌های یادشده در دسترس قرار گرفته است. البته انتظار می‌رود این آپدیت به‌زودی برای گوشی‌ هوشمند نکسوس ۶ پی نیز عرضه شود.

بنا به اعلام گوگل، اندروید ۷.۱.۲ صرفا یک بروزرسانی رفع مشکل با تمرکز بر بهبود عملکرد است؛ اما حالا دارندگان گوشی نکسوس ۵ ایکس که این آپدیت را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند، قابلیت جذابی تجربه کرده‌اند که به‌تازگی در منوی تنظیمات اضافه شده است.

این ویژگی جدید Moves نام دارد و در واقع امکان استفاده از ژست‌های اثر انگشت را که پیش‌تر در گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال معرفی شده بود، به دارندگان نکسوس ۵ ایکس می‌دهد. هنگامی که گوشی‌های پیکسل گوگل در سال گذشته معرفی شدند، بسیاری از طرفداران اندروید برای اضافه شدن برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری پیکسل‌های گوگل در گوشی‌های نکسوس ۵ ایکس و نکسوس ۶ پی به این کمپانی درخواست دادند. حال گوگل به خواسته‌ی کاربران خود اهمیت داده و ویژگی Moves را با انتشار بروزرسانی اندروید ۷.۲.۱ به هر دو گوشی نکسوسی مورد بحث اضافه کرده است. لازم به ذکر است که بنا به اعلام گوگل، نسخه‌ی عمومی و نهایی این آپدیت تا چند ماه آینده منتشر خواهد شد.

اگر هنوز در مورد ویژگی Moves اطلاعات چندانی ندارید، بد نیست بدانید  این قابلیت امکان دسترسی به بخش‌های کنترلی یا امکانات مختلف گوشی‌ هوشمند را با استفاده از سنسور اثر انگشت فراهم می‌کند. در حال حاضر فقط چهار گزینه در Moves قرار داده شده است که می‌توانید آن‌ها را در تصویر زیر مشاهده کنید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات