ابزار جدید Google در Play store برای کمک به دیده شدن بهتر بازی ها

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در کنفرانس توسعه بازی در سان‌فرانسیسکو، گوگل تغییراتی را در ابزار Play Store ایجاد کرد تا به توسعه‌دهندگان بازی‌ها کمک کند تا عنوان بازی‌ها بهتر دیده شوند.
تبلیغات

یافتن یک بازی جدید در Play Store کار بسیار سختی است، مخصوصا اگر گروه سازنده معروف نباشد این موضوع سخت‌تر نیز می‌شود. گوگل اعلام کرد که در حال تغییر الگوریتم‌های تبلیغاتی در Play Store است تا بازی‌ها برحسب تعامل کاربرها در صدر قرار بگیرد و ملاک فقط تعداد دانلود یک بازی نباشد.

شدیقخهی

علارغم تغییر الگوریتم، گوگل قصد ایجاد صفحه جدید مربوط به بازی‌ها در آینده‌ی نزدیک درPlay Storeدارد. این صفحه به شما لینک بازی‌هایی را به شما نشان می‌دهند که ادیتورهای گوگل به‌صورت دستی (توسط افراد حقیقی و نه هوش مصنوعی) و با توجه به این که «تجربه بازی‌های بهینه برای اندروید» را می‌دهند.

این صفحه همچنین بازی‌ها را بر اساس ژانر (مانند بازی‌های مسابقه‌ای) طبقه بندی می‌کند و ادیتورهای خود گوگل نیز این ژانرها را بررسی می‌کنند. 

درنهایت گوگل تایید کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برای بازی‌ها و اپلیکیشن های پولی سیستم کاهش قیمت خود را داشته باشند. چند هفته قبل بود که برای اولین بار در تاریخ Play Store، تعدادی از اپلیکیشن‌های پولی برای مدت‌زمان کوتاهی به‌صورت رایگان قرار گرفتند. امروز گوگل سیستم کاهش قیمت برای بازی‌ها و اپلیکیشن ها را تایید کرد و قبل از عرضه رسمی این سیستم را آزمایش خواهند کرد.

ما فکر می‌کنیم که تمام این کارها، مخصوصا توانایی عرضه اپلیکیشن های پولی به‌صورت رایگان در یک مدت‌زمان مشخص، می‌تواند به بهتر دیده شدن این نرم‌افزارها و بازی‌ها کمک کند.

نظر شما در ارتباط با این اقدام گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات