مدیرعامل سامسونگ به پرداخت رشوه و اختلاس متهم می‌شود

سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
مدیرعامل سامسونگ به دلیل اتهامات فساد مالی در بازداشت به سر می‌برد. حال دادستان ویژه این پرونده، اعلام کرده است که رئیس این شرکت و چهار تن دیگر از معاونان سامسونگ را متهم خواهد کرد.
تبلیغات

دادستان ویژه کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد لی جائه یانگ، رئیس سامسونگ و چهار تن دیگر از معاونان این غول کره‌ای را به پرداخت رشوه و اختلاس متهم کند. لی روز ۱۷ فوریه بازداشت شد. این پرونده فساد مالی باعث شده است که رئیس جمهور این کشور استیضاح شود. دادگاه قانون اساسی تصمیم نهایی را در مورد این استیضاح خواهد گرفت.

لی‌ کیو چول در آخرین روز از تحقیقات خود اعلام کرد: «این پنج مقام اجرایی به پرداخت رشوه، اختلاس و پنهان کردن اموال در خارج از مرزها متهم خواهند شد. بعلاوه رئیس فعلی، لی جائه یانگ به شهادت دروغ در مقابل پارلمان نیز متهم خواهد شد.»

سخنگوی سامسونگ از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد. البته این پایان تحقیقات نخواهد بود. دادستان ویژه پرونده رئیس جمهور را به دادستان عمومی ارجاع خواهد داد و ممکن است دوباره پای سامسونگ به دادگاه باز شود. رئیس جمهور این کشور، پارک گئون های، در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ به دلیل اجبار شرکت‌ها به پرداخت پول به سازمان‌هایی که از سیاست‌های رئیس جمهور پشتیبانی می‌کردند، استیضاح شد.

دادستان ویژه بیانیه رسمی خود را روز ۶ مارس منتشر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات