راهکار جدید اوپو برای حذف برآمدگی دوربین گوشی های هوشمند

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اوپو در رویداد روز جاری در MWC 2017 از تکنیک جدیدی برای طراحی ماژول‌های ویژه دوربین گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد که برآمدگی آن‌ها از سطح گوشی را مرتفع خواهد کرد.
تبلیغات

اوپو مدعی شده است راهکار جدید این شرکت، امکان دست‌یابی به بزرگنمایی ۵ برابری را حتی در گوشی‌های هوشمند با ضخامت کم فراهم خواهد کرد. این تکنولوژی که از آن با عنوان 5x Dual Camera Zoom یاد می‌شود، بر محدودیت‌های موجود در سوار کردن المان‌های مختلف لنز دوربین گوشی‌های هوشمند روی هم تمرکز دارد. در این راهکار، سوار شدن افقی المان‌های لنز در کنار ادغام عمودی المان‌ها در لنزی دیگر، در ترکیب دو دوربینه گوشی‌های هوشمند درنظر گرفته شده است. نوآوری Oppo آن است که توانسته علاوه بر کاهش ابعاد ماژول دوربین، بهبود میزان و کیفیت بزرگنمایی تصاویر را نیز تضمین کند.

لنزهای تله فوتوی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال، از انحراف ۹۰ درجه‌ای بهره‌مند شده‌اند تا نور را پس از عبور از یک منشور، به سنسور تصویر هدایت کنند. اگرچه این لنز از فاصله کانونی سه برابر بیشتر از نمونه‌های مشابه در دوربین‌های واید بهره می‌برد؛ اما اوپو مدعی شده با استفاده از تکنولوژی های ویژه برای بزرگنمایی، دستیابی به زوم پنج برابری را بدون افت کیفیت تصاویر ممکن ساخته است. این ماژول تنها ۵.۷ میلی‌متر ضخامت دارد و همین امر تعبیه آن در گوشی‌های هوشمند را بدون آنکه برآمدگی در ظاهر آن‌ها ایجاد شود، میسر می‌سازد.

نکته قابل توجه اینکه اوپو هنوز گوشی هوشمندی که از این ماژول دوربینی استفاده کند، معرفی نکرده است. با این تفاسیر، هنوز نمی‌توان از تأثیرات فنی و ظاهری این ماژول جدید بر محصولاتی که به بازار عرضه خواهند شد، اطمینان حاصل کرد. این شرکت، جزئیات فنی بیشتری در خصوص ابعاد فنی این ماژول (از جمله فاصله کانونی مخصوص به آن) منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات