همه آنچه که باید درباره دوربین های ال جی جی 6 بدانید

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷
مطالعه 5 دقیقه
LG به دوربین دوگانه‌ی جدید استفاده شده در گوشی ال‌جی جی 6 می‌بالد و اظهار کرده که توجه ویژه‌ای به آن داشته است.
تبلیغات

امروزه قابلیت عکاسی و کیفیت دوربین، یکی از عوامل اصلی در انتخاب یک گوشی هوشمند است که وجود شرکت‌های بسیار زیاد تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های مختلف آن، انتخاب را برای کاربران مشکل کرده است. شرکت ال‌جی در این زمینه طلایه‌دار است و با وجود دوربین نسل‌های قبلی گوشی‌های هوشمند سری G و V تاکنون جزو برترین‌ها بوده است. حالا شرکت ال‌جی امیدوار است که با بهبودهای ظریفی که در دوربین G6 اعمال کرده، باز هم بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. دوربین‌ دوگانه‌ی پشتی، نقطه‌ی کانونی زیادی دارد و با وجود لنز عریض، دقت آن افزایش یافته است. به علاوه، دوربین زاویه باز جلویی جی ۶ هم امکان ثبت عکس سلفی با تعداد بیشتری از افراد را ممکن می‌کند. در ادامه می‌توانید ویژگی‌هایی را که از دوربین گوشی ال‌جی جی ۶ انتظار دارید، به تفکیک مشاهده کنید. زومیت را همراهی کنید.

دوربین پشتی

ال‌جی به خاطر استفاده از دوربین دوگانه کاملا شناخته‌شده است و دوربین دوگانه‌ی جدید جی ۶ نسبت به نسل قبلی استفاده‌شده در دو گوشی رده بالای LG G5 و LG V20 بهینه‌ شده است. شرکت ال‌جی در هر دو دوربین جی ۶ از همان سنسور قبلی استفاده‌شده در جی 5 بهره برده و زاویه‌ی لنز عریض آن‌ها هم نسبت به لنز جی ۵ کاهش یافته است. سنسورهای استفاده‌شده در الجی جی ۶ همان سنسور ۱۳ مگاپیکسلی IMX258 ساخت شرکت سونی با اندازه پیکسل ۱.۱۲ میکرون هستند که مشخصات پشتیبانی شده به وسیله‌ی آن‌ها اندکی متفاوت است. اگرچه ممکن است در ابتدا اولویت بندی جدید شرکت ال‌جی مورد پسند کاربران نباشد؛ اما قطعا دوربین‌های جدید نسبت به قبل بهتر و متعادل‌تر شده است.

ال جی جی 6 / LG G6
مقاله‌های مرتبط:

    دوربین استاندارد جی ۶ دارای لنز با زاویه‌ی ۷۱ درجه‌ است که تقریبا در بیشتر گوشی‌های هوشمند تبدیل به یک استاندارد شده است. لنز یادشده دارای دهانه‌ی دیافراگم f/1.8 و مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال است. به علاوه، این لنز دارای قابلیت تشخیص فاز فوکوس خودکار (PDAF) است. بسته به میزان بهبود بخشی نرم‌افزار دوربین به وسیله‌ی شرکت ال‌جی، این دوربین ممکن است نسبت به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده‌شده در نسل قبلی سری G گوشی ال‌جی یک تنزل تلقی شود. علاوه‌ بر کاهش رزولوشن، هیچ افزایش اندازه‌ای در پیکسل‌ها صورت نگرفته است. همچنین ممکن است برخی از کاربران به عدم وجود فوکوس خودکار لیزری هم خرده بگیرند. شرکت ال‌جی واقعا برای رقابت با دیگر شرکت‌ها و ماندگاری خود مجبور است ایستادگی کند.

    ال جی جی 6 / LG G6

    دوربین مجهز به لنز با زاویه‌ی دید عریض هنوز هم تصاویر فوق‌العاده منحصر به فردی ثبت می‌کند که نمی‌توانید در دیگر اسمارت‌فون‌ها ببینید. در حال حاضر با یک سنسور بهبودیافته این مورد بیش‌تر از قبل خودنمایی می‌کند. دوربین دوم پشتی دارای لنز عریضی با زاویه‌ی دید ۱۲۵ درجه و دهانه‌ی دیافراگم f/2.4 است. با این حال این دوربین همانند نسخه‌ی قبلی خود در جی ۵، فاقد لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس خودکار است. قبل از این که نگران کیفیت عکس این گوشی باشید، باید بدانید که به دلیل دید بسیار عریض دیگر نیازی به فوکوس خودکار یا لرزش‌گیر اپتیکال نیست. با این حال وجود لرزش‌گیر می‌توانست به منظور عدم برانگیختن حساسیت‌ها خوب باشد. شاید تنها نگرانی در اینجا مربوط به دهانه‌ی دیافراگم f/2.4 آن باشد که در محیط‌های کم نور می‌تواند کاهش کیفیت عکس را در پی داشته باشد.

    پس از این که گوشی هوشمند جی ۶ ال‌جی در دسترس کاربران قرار بگیرد، این شرکت عملا به طور آزادانه و از هر جهت موفقیت آن را مشاهده خواهد کرد. به هرحال شما می‌توانید هنگام عکاسی به سبک Still life یا ضبط ویدیو به آرامی بین دو نقطه زوم کنید و در پایان تنها مجبور به استفاده از یکی از آن‌ها در هر لحظه خواهید بود. تنها مورد استثنا، یک حالت ثبت عکس دوگانه (dual-shot) است که برای ثبت یک اثر هنری جالب، به طور هم‌زمان یک عکس با لنز عریض و استاندارد ثبت می‌کند. طبق ادعای ال‌جی، تصاویر دوربین پشتی گوشی جی ۶ کیفیتی مشابه با تصاویر ثبت شده با دوربین‌های DSLR دارند.

    دوربین جلو

    پس از تلاش ال‌جی برای استفاده از دو دوربین سلفی مجزا در LG V10، این شرکت هنگام عرضه‌ی V20 یک گام عقب‌تر رفت و به استفاده از یک دوربین عریض روی آورد. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اکنون ال‌جی این روند را در گوشی جی ۶ خود هم ادامه داده است. این کار باعث ساده‌تر شدن بخش جلویی شده و پیچیدگی‌های سابق را ندارد.

    الجی جی 6

    دوربین‌های روبه‌رویی معمولا و به صورت پیش‌فرض نسبتا عریض هستند؛ اما شرکت ال‌جی باز هم پا را فراتر گذاشته و در گوشی LG G6 از یک لنز عریض با زاویه‌ی دید ۱۰۰ درجه که دارای دهانه‌ی دیافراگم f/2.2 است، استفاده کرده است. رزولوشن دوربین سلفی جی ۶ ال‌جی هم ۵ مگاپیکسلی است. هیچ نوعی از لرزش‌گیر در این دوربین استفاده نشده است. در اینجا هم اندازه‌ی محدودیت زاویه‌ای این دوربین دال بر عدم استفاده از لرزش‌گیر است.

    جزئیات فراوان دیگری در مورد گوشی هوشمند جی ۶ و دوربین‌های آن وجود دارند که در بررسی‌های کامل و نگاه نزدیک زومیت به آن‌ها خواهیم پرداخت.

    گوشی هوشمند LG G6 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را در وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات