گوش ال جی جی 6 از دالبی ویژن و اچ دی آر 10 پشتیبانی می‌کند.

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
پس از معرفی رسمی گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی ۶، حالا مشخص شده است که این محصول از دالبی ویژن و اچ‌دی آر ۱۰ پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

ساعاتی قبل گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی ۶ رسما در جریان رویداد مطبوعاتی ال‌جی در کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی شد. ال‌جی قابلیت‌های زیادی برای این گوشی در نظر گرفته است و پرچمدار جدید این شرکت از مشخصات فنی بسیار خوبی هم بهره می‌برد. اما این دستگاه مجهز به یک سری ویژگی جدید است که تاکنون با آن‌ کار نکرده‌ایم؛ از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به فناوری دالبی‌ویژن و اچ‌دی‌آر ۱۰ در نمایشگر اشاره کرد. گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی ۶ مجهز به یک صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن کیو اچ‌دی است. همچنین باید اشاره کنیم که نمایشگر یادشده از نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره می‌برد.

اما این فناوری‌ها به چه معنا هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت انتظار می‌رود دالبی ویژن باعث بهبود کیفیت تصاویر در ال‌جی جی ۶ شود. به لطف این تکنولوژی باید بهبود چشمگیری در کیفیت تصاویر احساس کنید و ال‌جی در طی کنفرانس خود به این نکته اشاره کرده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود تصاویری شفاف‌تر و با کنتراست بهتر در این گوشی‌ هوشمند مشاهده کنیم. دالبی یکی از فناوری‌های شناخته‌شده‌ی ال‌جی برای بهبود کیفیت صوتی و تصویری است و دالبی ویژن نیز بخشی از همین تکنولوژی خوانده می‌شود. نمایشگر ۵.۷ اینچی گوشی ال‌جی جی ۶ کوچک‌ترین نمایشگری است که در آن از فناوری یادشده بهره گرفته می‌شود، اما با این وجود ال‌جی گفته است که این شرایط تاثیری بر جزئیات تصاویر ندارد. علاوه بر این دالبی ویژن باعث می‌شود تا مصرف باتری توسط نمایشگر کاهش یابد. در واقع انتظار می‌رود این فناوری باعث صرفه‌جویی ۱۵ درصدی در مصرف باتری جی ۶ شود؛ چراکه نمایشگر این محصول برای افزایش کیفیت نمایش تصاویر در حالت اچ‌دی‌آر، روشنایی صفحه‌ را به صورت فیزیکی افزایش نمی‌دهد. علاوه بر این ال‌جی گفته است که تمامی محصولاتی که هم اکنون با عناوین سازگار با دالبی ویژن در بازار عرضه شده‌اند با پرچمدار جدید این شرکت همخوانی کامل دارد. از جمله این عناوین می‌توان به محتوای ارائه شده در آمازون و نت‌فلیکس اشاره کرد که برخی از آن‌ها برای بهره بردن از فناوری دالبی ویژن بهینه‌سازی شده‌اند. این یعنی می‌توانید با گوشی جی ۶ به تماشای بیش از ۸۵ عنوان هالیوودی و بیش از ۱۰۰ ساعت برنامه‌ی تلویزیونی بهینه شده برای دالبی ویژن بپردازید.

اما از سوی دیگر فناوری اچ‌دی‌آر ۱۰ را داریم.  این فرمت با دالبی ویژن شباهت‌هایی دارد؛ اما در عین حال تفاوت‌هایی هم بین این دو تکنولوژی وجود دارد. دستگاه‌های سازگار با اچ‌دی‌آر ۱۰ امکان پخش محتوای بهیه‌‌سازی شده برای دالبی ویژن ندارند؛ در حالی که دستگاه‌های مجهز به فناوری دالبی ویژن، امکان پخش محتوای اچ‌دی‌آر ۱۰ دارد. اگرچه دالبی ویژن از هر نظر قابلیت‌های بهتری نسبت به اچ‌دی‌آر ۱۰ ارائه می‌دهد ولی این ویژگی‌ها چندان قابل توجه نیستند. در نهایت باید گفت که این دو فناوری تقریبا عملکردی مشابه دارند و باید منتظر ماند و دید که محتوای مخصوص به هر فناوری چگونه در گوشی‌ هوشمند ال‌جی جی ۶ به نظر خواهند رسید.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات