جی 6 ال جی اولین گوشی هوشمند غیر پیکسلی مجهز به گوگل اسیستنت

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار شایعات در خصوص به‌کارگیری گوگل اسیستنت در سایر محصولات اندرویدی، جی ۶ اولین گوشی‌هوشمندی است که در کنار پیکسل‌ها از این سیستم هوشمند استفاده می‌کند.
تبلیغات

در هفته‌های اخیر شایعات متعددی منتشر شد که حکایت از به‌کارگیری دستیار صوتی هوشمند گوگل در سایر گوشی‌های هوشمند داشت. حال پس از برگزاری کنفرانس ال‌جی در جریان کنگره‌ی موبایل بارسلونا و رونمایی از جی ۶ این کمپانی شاهد این موضوع هستیم که جی ۶ اولین گوشی هوشمند اندروید غیر گوگلی است که از گوگل اسیستنت بهره می‌برد. اجرای گوگل اسیستنت در جی ۶ ال‌جی دقیقا شبیه به پیکسل گوگل است. به‌طور حتم به‌کارگیری این دستیار صوتی هوشمند روی پیکسل‌ها به دلیل چفت و بست بهتر سیستم‌عامل اندروید خالص، تجربه‌ی بهتری به همراه دارد، حال آنکه در جی ۶ ال‌جی نیز می‌توان از تمام قابلیت‌های این گوشی هوشمند استفاده کرد.

ال‌جی به این نکته اشاره کرده است که این روزها رابطه‌ی خوبی با گوگل دارد؛ چراکه علاوه بر استفاده از گوگل اسیستنت در نسل جدید پرچم‌دار این کمپانی، کره‌ای‌ها در شهریورماه نیز از وی ۲۰ رونمایی کردند که اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید ۷.۰ نوقا بود. گوگل اسیستنت را باید دستیار صوتی هوشمند گوگل معرفی کرد که در واقع جایگزین Google Now شده است. این دستیار صوتی هوشمند قادر است تمام اطلاعاتی را که گوگل ناو در اختیار کاربران می‌گذاشت، نمایش دهد، حال آنکه رابط کاربری آن پیشرفت بسیار قابل توجهی کرده است. گوگل برای هوشمند سازی هر چه بیشتر دستیار صوتی خود از یادگیری ماشین استفاده کرده و از این‌رو کاربران با پاسخ‌های بهتری در مواقع استفاده با گوگل اسیستنت روبرو می‌شوند. برای مثال در صورتی که با استفاده از دستورات صوتی وضعیت هوا را جویا شوید، می‌توانید در ادامه وضعیت هوای فردا را نیز بپرسید. گوگل اسیستنت را می‌توان به گجت‌های دیگری نیز متصل کرد که از جمله‌ی آن‌ها باید به ترموستات‌های نست، فیلیپس و سایر سیستم‌ها نظیر لامپ‌های هوشمند نام برد که می‌توان از طریق دستور صوتی اقدام به تغییر وضعیت آن‌ها کرد.

هرچند استفاده از اسنپدراگون ۸۲۱ به‌جای اسنپدراگون ۸۳۵ را می‌توان به‌عنوان نقطه‌ی ضعف برای این گوشی در نظر گرفت، اما باید به این نکته اشاره کرد که جی ۶ قابلیت‌های دیگری دارد که می‌تواند آن را به یک گزینه‌ی خوب برای کاربران تبدیل کند. وجود گوگل اسیستنت خود یک امتیاز مثبت برای جی ۶ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات