اریکسون و پاناسونیک سرویس‌ تامین انرژی برای اپراتورهای موبایل عرضه می‌کنند

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
دو شرکت بزرگ اریکسون و پاناسونیک، در کنگره جهانی موبایل از تفاهم‌نامه‌ای جدید برای تامین انرژی هوشمند اپراتورهای موبایل رونمایی کردند.
تبلیغات

شعبه‌های آمریکای شمالی شرکت‌های اریکسون و پاناسونیک، با امضای یک تفاهم‌نامه در حاشیه کنگره جهانی موبایل بارسلون، از پروژه‌ی مشترک تامین انرژی هوشمند برای اپراتورهای موبایل رونمایی کردند. این سرویس که با نام «انرژی به عنوان سرویس» (Energy-as-a-service) یا EaaS شناخته می‌شود، راه‌حلی جامع برای تأمین انرژی پایدار و هوشمند برای برج‌های مخابراتی، اپراتورهای موبایل و دیگر شرکت‌های مرتبط خواهد بود. سرویس جدید، راه‌حلی هوشمند و با بازدهی بالا برای اندازه‌گیری، مشاهده و نگهداری زیرساخت‌های انرژی برای اپراتورهای موبایل و برج‌های مخابراتی است. این خدمات با بهره‌گیری از آنالیزهای بر پایه‌ی ابرداده‌ها، نرم‌افزارهای مدیریت انرژی و باتری‌های ذخیره‌ساز لیتیوم یونی عرضه خواهد شد.

پروژه‌ای که توسط این دو شرکت انجام خواهد شد، هزینه‌های انرژی و دیگر منابع را در سایت‌های مخابراتی کاهش می‌دهد. این سرویس برای اپراتورهای موبایل، شرکت‌های بزرگ و دولت‌ها، صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در هزینه‌های تجهیزات تأمین انرژی به همراه خواهد داشت. این صرفه‌جویی به دلیل عمر بیشتر باتری‌ها و هزینه‌ی کمتر بازدید و نگهداری سایت‌ها به‌ دست می‌آید.

مدل درآمدی این پروژه نیز به‌صورت سرویس است و می‌توان گفت که هزینه‌ی اولیه نخواهد داشت. همین روش درآمدی، چرخه‌ی گردش مالی را با سرعت بیشتری به وجود می‌آورد. علاوه بر آن، این پروژه به خاطر عمر بیشتر محصولات، نیاز به تعویض آنها را کاهش خواهد داد و اثرات زیست‌محیطی کمتری نیز خواهد داشت.

بردلی مید، مدیر بخش طراحی و بهینه‌سازی شبکه در شرکت اریکسون در این باره می‌گوید:

انرژی‌های پربازده، زمینه‌ی تمرکز تمامی مشتریان ما هستند و ما همواره به دنبال فرصت‌هایی برای تولید این انرژی‌ها با انتشار حداقلی کربن هستیم. ارائه‌ی انرژی به عنوان سرویس، یک مدل تجاری است که به منظور بهینه‌سازی، هوشمندسازی و پایدارتر کردن انرژی طراحی شده است. ما بر این باوریم که با همکاری شرکت بزرگ پاناسونیک می‌توانیم سود بیشتری در بحث OPEX برای مشتریان به ارمغان بیاوریم. در نتیجه‌ی ارائه‌ی این سرویس نیز، پایداری شبکه‌های مشتریان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

در این تفاهم‌نامه، اریکسون با تکیه بر تجربیات خود در مدیریت شبکه و ارتباطات، تولید و عرضه‌ی محصولات و خدمات را بر عهده خواهد داشت. هماهنگی این محصولات و خدمات با مراکز عملیاتی و تمرکز بر مشتریان نیز از وظایف این شرکت خواهد بود. پاناسونیک نیز با توجه به تخصص خود در مدیریت انرژی، وظیفه‌ی طراحی و تولید زیرساخت‌های تأمین انرژی برای سرویس را بر عهده خواهد داشت.

جیم دویل، مدیر بخش راه‌حل‌های تجاری پاناسونیک در این باره می‌گوید:

ما برای اجرای این تفاهم‌نامه با شرکت اریکسون بسیار هیجان‌زده هستیم. این پروژه می‌تواند انرژی پایدار را به عنوان یک سرویس برای شرکت‌ها عرضه کند. در نتیجه‌ی اجرای این طرح، علاوه بر کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌های تأمین انرژی، پایداری و زمان اتصال آن‌ها نیز به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. این دستاورد برای هر دو گروه شرکت‌های مخابراتی و مشتریان آن‌ها مفید خواهد بود. ارتباطات مخابراتی به عنوان زیرساخت‌های مهمی هستند که نه تنها سرویس‌های اینترنت اشیاء، بلکه از تمامی سرویس‌های مربوط به شهرهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کنند.

این دو شرکت، همکاری خود را ادامه خواهند داد تا به بهترین نحو بتوانند راه‌حل خود را برای برآورده کردن نیازهای مختلف مشتریان، بهینه کنند. این بهینه‌سازی در بخش‌های ابزار آلات، حمل و نقل و امنیت عمومی انجام می‌شود و جابجایی به سیستم‌های جدید را نیز سرعت می‌بخشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات