EyeLock پلتفرم شناسایی امن عنبیه مبتنی بر اسنپدراگون 835 را در MWC 2017 معرفی می‌کند

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی EyeLock که تبحر خاصی در توسعه‌ی راهکارهای امنیتی برای شناسایی افراد از روی تشخیص عنبیه دارد، راهکار جدید خود مبتنی بر اسنپدراگون ۸۳۵ را در MWC 2017 معرفی می‌‌کند.
تبلیغات

کمپانی آی‌لاک به‌عنوان یکی از کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی توسعه‌ی راهکارهای هویت سنجی مبتنی بر شناسایی افراد از روی عنبیه‌، در نظر دارد آخرین پلتفرم خود را که مبتنی بر تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ توسعه یافته است، در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلونا رونمایی کند. همان‌طور که می‌دانید، اسنپدراگون ۸۳۵ تراشه‌ی جدید پرچم‌دار کوالکام است که با مودم LTE جدید X16 همراه شده است.

اسنپدراگون ۸۳۵ خود به‌تنهایی از وجود پلتفرم امنیتی موسوم به Haven بهره می‌برد که در واقع ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار در کنار تکنولوژی‌های مرتبط با سنسور‌های بیومتریک به‌منظور افزایش امنیت گجت‌های موبایل در کاربردهایی نظیر بانکداری آنلاین و همچنین پرداخت‌های اینترنتی است. پلتفرم Haven همچنین از یک راهکار شناسایی مبتنی بر سخت‌افزار بهره می‌برد که تأمین امنیت گوشی‌های هوشمند را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

علاوه بر پشتیبانی از سنسور‌های اثر انگشت در تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵، این تراشه قادر است امنیت گوشی را با به‌کارگیری تکنولوژی‌های دیگری تأمین کند. از جمله‌ی فناوری‌های اضافه‌شده به اسنپدراگون ۸۳۵ باید به Secure Camera اشاره کرد که یک راهکار برای شناسایی عنبیه و همچنین تشخیص کاربر از طریق صورت است.

سای چادوری، مدیر ارشد محصولات در کوالکام در این خصوص می‌گوید:

تا سال ۲۰۱۸ اغلب گوشی‌های هوشمند جدید بازار از راهکارهای بیومتریک برای شناسایی کاربران استفاده می‌کنند. قابلیت Secure Camera در پلتفرم Haven تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ امنیت بیشتری برای اطلاعات شخصی کاربران به ارمغان می‌آورد. این پلتفرم با ترکیبی از سخت‌افزار و راهکارهای نرم‌افزاری، عنبیه را به‌عنوان کلیدی برای اطلاعات ثبت‌شده قرار می‌دهد. تصور ما این است که Secure Camera توسعه‌یافته برای اسنپدراگون ۸۳۵ زمینه را برای توسعه‌ی راهکار آی‌لاک فراهم آورده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، فناوری توسعه‌یافته توسط آی‌لاک قادر است ۲۴۰ خصیصه‌ی منحصربه‌فرد را برای شناسایی عنبیه کاربر مورد بررسی قرار دهد. فناوری آی‌لاک علاوه بر دقت بالا می‌تواند در زمانی کوتاه‌تر با قرار دادن گوشی در فاصله‌ی ۶۰ سانتی‌متری از چشم، به‌راحتی عنبیه را شناسایی و از صحت اطلاعات دریافتی و تطابق آن اطمینان حاصل کند. صحت روش توسعه‌یافته توسط آی‌لاک به اندازه‌ای بالا است که این پلتفرم در آزمایش‌های انجام‌شده توسط Novetta، در هر ۱.۵ میلیون تست انجام‌شده تنها یک بار دچار خطا شده است.

جف کارتر، مدیر ارشد فناوری در آی‌لاک اعلام کرده که گجت یا به بیان بهتر ماژول توسعه‌یافته توسط این کمپانی، قادر است در فاصله‌ی طبیعی بازو و دست کاربر به‌راحتی عنبیه را شناسایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات