ال جی جی 6 معرفی شد؛ بدنه‌ ضد آب و پردازنده اسنپدراگون 821

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
مطالعه 5 دقیقه
شرکت ال‌جی در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷، از نسل جدید پرچم‌دار خود موسوم به ال‌جی جی 6، رونمایی کرد.
تبلیغات

سرانجام پس از ماه‌ها گمانه‌زنی و انتشار شایعات مختلف در مورد جی ۶، پرچم‌دار جدید ال‌جی، این شرکت کره‌ای از گوشی هوشمند جدید خود در جریان رویدادی در کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۷ که مطابق معمول در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود، رونمایی کرد. این گوشی تقریبا از تمامی جهات با تصاویری که طی ماه‌های گذشته به آن نسبت داده می‌شد، مطابقت دارد. اگرچه ال‌جی پیش از این با انتشار تیزرهایی، به برخی از ویژگی‌های کلیدی این گوشی هوشمند نظیر نسبت تصویر ۱۸:۹ و بدنه‌ی ضدآب و مقاوم در برابر گرد و خاک، اشاره کرده بود؛ اما این موضوع از هیجان رونمایی رسمی این گوشی هوشمند نکاسته است.

ال جی جی 6 / LG G6

مشخصات فنی ال‌جی جی ۶

مشخصات / گوشی 

LG G6

پردازنده

Snapdragon 821 Adreno 530

سیستم‌عامل

Android 7.0 - UX 6.0 UI

حافظه‌ی رم

4GB

صفحه نمایش

5.7-inches IPS LCD 

1440 x 2880 pixels

محافظ صفحه

Corning Gorilla Glass 3

تراکم پیکسل

~565 ppi

حافظه ذخیره‌سازی

32GB

microSD

up to 256GB

دوربین اصلی

Dual 13 MP, LED flash

دوربین جلو

5 MP

اثر انگشت

Yes

سیم کارت

Nano SIM

باتری

Non-removable Li-Ion 3300 mAh

وزن

163g

ابعاد

148.9 x 71.9 x 7.9 mm

رنگ‌ها

Mystic white, astro black, ice platinum

ال جی جی 6 / lg g6

ال‌جی در ساخت پرچم‌دار سال گذشته‌ی خود از طراحی ماژولار بهره گرفته بود. این طراحی امکان نصب ابزارهایی جانبی موسوم به Friends را روی جی ۵ می‌داد؛ اما لزوم خاموش‌ کردن گوشی جهت نصب این ابزارها، در کنار ایرادهای دیگری همچون نوع متریال به‌کاررفته در ساخت گوشی و طراحی نه‌چندان خوشایند دست‌به‌دست هم دادند تا جی ۵ تبدیل به محصولی موفق برای ال‌جی نشود. اما اکنون ال‌جی با درس گرفتن از اشتباهات گذشته‌ی خود، طراحی ماژولار را کنار گذاشته و دقت بیشتری در طراحی جی ۶ به خرج داده است.

ال جی جی 6 / LG G6

شرکت ال‌جی برخلاف نسل پیشین، در ساخت نسل جدید گوشی پرچم‌دار خود از ترکیب شیشه و فلز استفاده کرده است. فریم این گوشی فلزی و تراش‌خورده است. پنل پشتی گوشی نیز از جنس شیشه است و با فریم تراش‌خورده‌ی گوشی، ترکیب زیبا و هماهنگی به وجود آورده است. بدنه‌ی این گوشی در برابر آب و گردوغبار مقاوم است و موفق شده گواهی IP68 را از موسسه‌ی IEC‌ دریافت کند. بهره‌گیری از شیشه در ساخت پنل پشت ال‌جی جی ۶ باعث شده است تا این گوشی از شارژ وایرلس نیز پشتیبانی کند.

شرکت ال‌جی در مورد نوع شیشه‌ی به‌کاررفته در ساخت جی ۶، استراتژی عجیبی را در پیش گرفته است؛ این شرکت در ساخت این گوشی از نسل‌های مختلف شیشه‌های گوریلا گلس استفاده کرده است، به این ترتیب که پوشش نمایشگر از نوع گوریلا گلس ۳، پوشش دوربین‌های عقب از نوع گوریلا گلس ۴ و پنل پشتی دستگاه از نوع گوریلا گلس ۵ و خمیده است. ال‌جی دلیل این تصمیم را کاهش ضخامت گوشی عنوان کرده است. 

ال‌جی این گوشی را به نمایشگری ۵.۷ اینچی با رزولوشن +QHD یا ۲۸۸۰ × ۱۴۴۰ پیکسل، نسبت تصویر نامتعارف ۱۸:۹ و گوشه‌های انحنادار مجهز کرده است. ال‌جی این نمایشگر را FullVision می‌نامد. حاشیه‌‌های نمایشگر ال‌جی جی ۶ بسیار باریک هستند و این موضوع باعث می‌شود تا با وجود بزرگ‌ بودن نمایشگر، در دست گرفتن گوشی دشوار نباشد. ال‌جی موفق شده است این نمایشگر ۵.۷ اینچی را در بدنه‌‌ای با ابعاد مشابه گوشی‌های ۵.۲ اینچی جا دهد.

ال‌جی معتقد است که نسبت ۱۸:۹ به استاندارد جدیدی بدل خواهد شد. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند آمازون در حال تهیه‌ی محتوای خود با نسبت ۱۸:۹ هستند. ال‌جی جی ۶ از فناوری HDR10 و دالبی‌ویژن پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود کیفیت تصویر وارد مرحله‌ی جدیدی شود. در نسبت تصویر جدید ال‌جی، ۱۱.۳ درصد محتوای بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

توان پردازشی ال‌جی جی ۶ توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ تأمین می‌شود و این پردازنده‌ را ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند. ال‌جی با هدف بهبود کیفیت صدای خروجی جی ۶، این گوشی را به مبدل دیجیتال به آنالوگ ۳۲ بیتی چهارگانه‌ مجهز کرده است. ال‌جی برای پرچم‌دار جدید خود، یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نظر گرفته است. ضمن آنکه یک سیستم مبتنی بر لوله‌ی گرمایی نیز برای خنک‌سازی بهتر گوشی فراهم شده است.

ال‌جی مجموعه‌ای از بازی‌ها را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران ال‌جی جی ۶ قرار می‌دهد. ضمن آنکه نماینده‌‌ی بازی تمپل‌ران نیز با حضور در رویداد ال‌جی، اعلام کرد که بازی لاست‌جانگل با دریافت یک بسته‌ی به‌روزرسانی، برای بهره‌گیری از نمایشگر جدید ال‌جی جی ۶ با نسبت ۱۸:۹، بهینه‌سازی خواهد شد.

ال جی جی 6

در پنل پشتی گوشی شاهد دوربین دوگانه‌ی ۱۳ مگاپیکسلی گوشی هستیم و مطابق معمول حسگر اثر انگشت گوشی زیر این دوربین قرار گرفته است. ال‌جی برای دوربین جلوی این گوشی از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. دوربین این گوشی از لنز عریضی بهره می‌برد. دوربین جی ۶، کیفیتی نزدیک به دوربین‌های DSLR دارد. جی ۶ نخستین گوشی هوشمند مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون است که از زوم اپتیکال پشتیبانی می‌کند.

ال جی جی 6 / LG G6

ال‌جی جی ۶ پس از گوشی‌های پیکسل، نخستین گوشی هوشمندی است که از دستیار دیجیتال گوگل اسیستنت بهره می‌برد. جی ۶ به همراه اندروید نوقا و رابط کاربری جدید ال‌جی، موسوم به UX 6.0 و در سه رنگ نقره‌ای (Ice Platinum)، مشکی (Astro Black) و سفید (Mystic White) روانه‌ی بازار خواهد شد. البته باید بدانید که برخی از قابلیت‌های جی ۶ مختص چند بازار خاص است؛ به عنوان مثال، شارژ وایرلس تنها برای بازار آمریکا است، مبدل دیجیتال به آنالوگ تنها برای بازار کره و آسیا در نظر گرفته شده است و نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی این گوشی نیز تنها در برخی بازارهای آسیایی و اروپای شرقی عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات