اپل شبکه اجتماعی آسیایی آی کلود را خریداری و فعالیت آن را متوقف کرد

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اپل شبکه‌ی اجتماعی‌ِ چینی آی‌کلود را که روی دامین icloud.net قرار دارد، خریداری و فعالیت این وب‌سایت را به طور کامل متوقف کرد.
تبلیغات

به‌تازگی شرکت اپل به منظور به‌دست آوردن تمامی دامین‌هایی که با نام iCloud ثبت شده‌اند، دامین iCloud.net را خریداری کرده است. این آدرس اینترنتی متعلق به یک شبکه‌ی اجتماعی چینی کوچک بود. این شبکه‌ی اجتماعی یکی از سایت‌های مرتبط با کلمه‌ی iCloud است که مالکیت آن در اختیار اپل نبوده است. به گزارش اپل‌اینسایدر، کوپرتینویی‌ها با پرداخت مبلغ ۱.۵ میلیون دلار دامین مورد بحث را خریداری کرده‌اند. لازم به ذکر است که این شبکه‌ی اجتماعی از این پس فعالیتی نخواهد داشت و طی خبری این موضوع را در صفحه‌ی اصلی خود منتشر کرده است. بر اساس خبر درج شده در صفحه‌ی خانگی iCloud.net تمامی خدمات این وب‌سایت از تاریخ یکم مارس غیرفعال خواهند شد. خاطر نشان می‌کنیم که شبکه‌ی اجتماعی یادشده فعالیت‌های خود را به صورت مستقل و از سال ۲۰۱۱ آغاز کرده بود.

هنوز مشخص نیست که خریداری این شبکه‌ی اجتماعی دقیقا چه زمانی انجام شده است؛ اما بر اساس اطلاعات ارائه شده از Who.is در مورد دامین iCloud.net، جزئیات مربوط به مالکیت و دی‌ان‌اس آن، روز گذشته به‌روزرسانی شد و به همین دلیل می‌توان گفت خرید این وب‌سایت به تازگی انجام شده است. حالا اپل در مجموع مالکیت بیش از ۱۷۰ دامین مرتبط با کلمه‌ی iCloud را در اختیار دارد. بنا به گزارش‌ها اپل در سال ۲۰۱۱ و با معرفی سرویس آی‌کلود برای خریداری دامین iCloud.com مبلغ ۵.۲ میلیون دلار به شرکت نرم‌افزاری سوئدی به نام Xcerion پرداخت کرده است.

اینکه چرا اپل پس از شش سال تصمیم به خریداری دامین iCloud.net گرفت، هنوز مشخص نیست. تک‌کرانچ اعلام کرده است که این دامین شاید برای اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو اپل که شایعاتی در مورد انتشار آن وجود دارد، در نظر گرفته شود. بر اساس شایعاتی که تاکنون در مورد اپلیکیشن یادشده در دسترس قرار گرفته است، احتمالا در اواخر سال جاری شاهد معرفی این سرویس از جانب اپل خواهیم بود. این اپ خدماتی شبیه به سرویس اسنپ‌چت و اینستاگرام ارائه می‌دهد. همچنین گفته می‌شود کاربران با استفاده از اپلیکیشن مورد بحث، می‌توانند ویدیوی مورد نظر خود را ثبت و افکت‌هایی روی آن اعمال کنند. علاوه بر این، اپ یادشده امکان ارسال این ویدیوها به مخاطبان و نیز اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله توییتر و فیسبوک را در اختیار کاربران خود قرار خواهد داد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات