Torque X01 اولین موبایلی که استاندارد ۱۸ گانه‌ نظامی آمریکا را دریافت کرده است

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
مطالعه 4 دقیقه
یک گوشی‌هوشمند مقاوم ژاپنی به نام Torque X01 موفق شده است استانداردهای ۱۸ گانه‌ی نظامی آمریکا را دریافت کند.
تبلیغات

بسیاری از کاربران به گوشی‌های قطور و مستحکم علاقه دارند. این گوشی‌ها مقاومت بالایی در برابر ضربات مختلف از خود نشان می‌دهند. حال یکی از شرکت‌های ژاپنی تولیدکننده‌ی گوشی به‌نام کیوسرا (Kyocera) که پیش از این یک گوشی‌ هوشمند قابل شستشو عرضه کرده، حالا محصول جدید و بسیار مقاومی به‌ نام تورک ایکس ۰۱ (Torque X01) معرفی کرده است.

شاید اپلیکیشن‌های زیادی برای این گوشی تاشو در دسترس نباشد؛ اما بنا به اعلام کیوسرا، محصول یادشده اولین موبایلی محسوب می‌شود که استاندارد ۱۸ گانه‌ی نظامی آمریکا موسوم به MIL-STD-810G را به‌دست آورده است. البته باید توجه داشته باشیم که اگر یک محصول مصرفی مدعی دریافت MIL-STD-810G باشد، نمی‌توان این موضوع را دقیقا تأیید کرد؛ چراکه ارتش آمریکا گواهی داشتن استانداردهای این سازمان را برای این نوع دستگاه‌ها صادر نمی‌کند و شرکت‌های مختلف خود تست‌های لازم را انجام می‌دهند. اما با این وجود لیست ویژگی‌های گوشی بسیار قابل توجه است:

استاندارد MIL-STD-810G شامل ۱۸ بخش است:

  • بارش باران با شدت ۱.۷ میلی‌متر در دقیقه به مدت ۳۰ دقیقه از شش جهت
  • غوطه‌ور شدن در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه
  • بارش قطرات آب از ارتفاع یک متری به مدت ۱۵ دقیقه
  • قرار گرفتن در معرض گرد و غبار به مدت ۶ ساعت متوالی (سرعت باد ۸.۹ متر بر ثانیه و غلظتگرد و غبار ۱۰.۶ گرم در متر مکعب)
  • افتادن روی یک تخته‌ی چوبی (از جنس lauan) از ارتفاع ۱.۲۲ متری از ۲۶ جهت
  • سه مرتبه شوک 40G از شش جهت در حالی که دستگاه یا قطعه مورد نظر به شوکر تست‌کننده متصل باشد
  • لرزش به مدت ۳ ساعت (یک ساعت با فرکانس ۲۰ تا ۲۰۰۰ هرتز در سه جهت)
  • تابش خورشید به مدت ۱۰ روز بر دستگاه مورد نظر به طوری که ۱۰ ساعت به طور مداوم در هر روز، در معرض تابش ۱۱۲۰W بر متر مربع قرار گیرد
  • قرار گیری در معرض رطوبت ۹۵ درصد به مدت ۱۰ روز
  • قرار گیری در دمای بالا
  • سه ساعت متوالی در دمای ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد و ۴ ساعت متوالی در دمای منفی ۲۱ درجه‌ی سانتی‌گراد و نیز ۴ ساعت متوالی در دمایی بین منفی ۲۱ تا ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد
  • شوک دمایی سریع با تغییر دما بین منفی ۲۱ تا ۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به مدت ۳ ساعت متوالی
  • قرار گیری در فشار کم به مدت ۲ ساعت متوالی (فشاری معادل ۵۷.۲ کیلو پاسکال در ارتفاع ۴۵۷۲ متری)
  • فریز شدن بر اثر چگالش یا قرار گیری در مه ایجادشده در دمای منفی ۱۰ درجه به مدت یک ساعت و پس از آن قرار گیری در دمای ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد
  • انجماد یا قرار گیری در معرض باران سرد با دمای منفی ۱۰ درجه تا ایجاد لایه‌ای یخ به ضخامت ۶ میلی‌متر

همانطور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، در این استانداردها حتی نوع چوبی که دستگاه باید روی آن سقوط کند نیز مشخص شده است.

در هرصورت گوشی‌ ایکس ۰۱ دارای یک نمایشگر ۳.۴ اینچی از جنس کریستال مایع است که در برابر تابش مستقیم خورشید نیز عملکرد خوبی دارد. دوربین این دستگاه ۱۳ مگاپیکسلی است و امکان ثبت ویدیو با کیفیت اچ‌دی دارد. بلندگوی در نظر گرفته شده برای این محصول ۱۰ دسی‌بل قدرت دارد که باعث می‌شود صدای پخش شده از آن در محیط‌های پر سروصدا نیز مشخص باشد. علاوه بر این کلید‌های تعبیه شده روی این دستگاه بزرگ و مستحکم است. در زیر می‌توانید تصاویری از محیط کاربری گوشی یادشده را مشاهده کنید.

گوشی مقاوم ایکس ۰۱

ایکس ۰۱ از پردازنده‌ی کوچک اسنپدراگون با فرکانس کاری ۱.۱ گیگاهرتز بهره می‌برد که البته قدرت چندانی ندارد. تعدادی اپلیکیشن در این گوشی نصب شده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از شرایط آب و هوایی مطلع شوید. علاوه بر این اپلیکیشن‌هایی برای آگاه شدن از موقعیت جغرافیایی، جزر و مد و «سطح فعالیت ماهی» در این محصول در نظر گرفته شده است. در مورد آگاهی از سطح فعالیت ماهی هیچ اطلاعاتی اعلام نشده ولی احتمالا این ویژگی برای ماهیگیران ژاپنی یک قابلیت جذاب است.

متاسفانه گوشی ایکس ۰۱ فقط در کشور ژاپن به فروش خواهد رسید؛ اما امید می‌رود که صنایع موبایلی ژاپن، این گوشی مجهز به تکنولوژی آگاهی از فعالیت ماهی‌‌ها را به زودی به کشورهای دیگر نیز صادر کند. برای آشنایی بیشتر با گوشی مورد بحث ویدیوی زیر را مشاهده کنید.

نظر شما در مورد گوشی تورک ایکس ۰۱ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات