ام جی جی اس، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 16 دقیقه
برند ام‌جی هرچند در کشورمان جدید و کم‌سابقه به نظر می‌رسد، در سطح جهانی پرآوازه و صاحب سبک است. خودروهای این شرکت از زمانی که به دست سرمایه‌گذاران چینی افتاد، متحول شدند که یکی از جدیدترین آن‌ها، کراس‌اوور GS است.
تبلیغات

ام‌جی (MG) مخفف عبارت گاراژ موریس (Morris Garage)، سال ۱۹۲۳ در انگلستان بنیان نهاده شد و مانند دیگر خودروسازان این کشور بارها در طول حیات خود، به دست شرکت‌های دیگر افتاد. ویلیام موریس، صاحب این برند، تا زمان مرگ خود در ۱۹۶۳ مدیریت آن را برعهده داشت؛ تا اینکه در سال ۱۹۶۷ شرکت MG به مالکیت بریتیش موتور و کمی بعد به خودروساز بزرگ آن زمان انگلستان، لیلاند (Leyland) واگذار شد و حتی بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۵ به کلی تعطیل بود.

تا سال ۲۰۰۶ برندهای روور، بی‌ام‌و، بریتیش ایرو اسپیس و ام‌جی روور خودروسازی ام‌جی را با تولیدات محدود به چند مدل اسپرت و نه‌چندان پرتقاضا در سطح جهانی، اداره کردند تا نوبت به SAIC چین رسید. SAIC اکنون مالکیت کارخانه‌های خودروسازی متعددی در چین و خارج از آن‌ را در اختیار دارد و با تولید ۵.۲ میلیون دستگاه، چهارمین خودروساز بزرگ این کشور محسوب می‌شود. فراموش نکنیم، MG سازنده مدل‌های ماندگاری در تاریخ خودروسازی بریتانیا محسوب می‌شود و اکنون ۶ درصد از کل معاملات خودروهای کلاسیک این کشور را به خود اختصاص داده که بالاترین میزان در قیاس با دیگر برندها است.  

MG GS

دفتر طراحی و مهندسی MG در بیرمنگام انگلیس فعال است و خودروهایی که طی سال‌های اخیر دیده‌ایم و به کشورمان وارد شده‌اند، از آنجا نشأت می‌گیرند؛ درحالی که خط تولید اصلی آن در نانجینگ چین است. از نظر تیراژ تولید می‌توان حضور این شرکت چینی را نقطه عطفی در تاریخ MG دانست؛ چرا که آن‌ را از یک کارخانه تک محصول کوچک، به تولید ۹ هزار دستگاه در سال ۲۰۰۸ و بیش از ۷۳ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۵ رساند. فراموش نکنیم؛ هم‌اکنون خط مونتاژ MG با قطعاتی که تماما از چین به آن وارد می‌شود، در لانگبریج انگلستان فعال است و سالانه بیش از ۴ هزار دستگاه از محصولات این برند در این کشور فروخته می‌شود.

خودروی GS اولین تلاش MG در ساخت یک کراس‌اوور است. این شرکت برای محصولات کوپه و اسپرت خود که طی دهه‌ی ۱۹۷۰ و ۲۰۰۰ میلادی تولید می‌شد، مثل مدل‌های MGB GT V8 و TF مشهور بود و ساخت یک شاسی‌بلند برای علاقه‌مندان این برند کمی غیر منتظره بود. به هر حال بازار دنیا به سمت این سبک خودروها می‌رود و طبیعتا MG سعی کرده است ویژگی‌های اسپرت و سرعتی برند خود را در این خودرو تزریق کند.

پیشرانه و توانایی‌های فنی

ام جی GS با دو پیشرانه‌ی بنزینی و یک نمونه‌ی دیزل در بازارهای جهانی عرضه شده است که مدل بنزینی ۲ لیتری در ایران و چین، نسخه‌ی اصلی محسوب می‌شود، درحالی‌که MG نمونه ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی را هم به‌تازگی آماده کرده که حاصل همکاری آن‌ها با جنرال موتورز آمریکا است و در اروپا و خصوصا بازار بااهمیت انگلستان، GS فقط با این پیشرانه فروخته می‌شود.

MG GS

خودروی GS واردشده به کشورمان، پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن به همراه دارد که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۵ ثانیه فراهم می‌کند. بیشترین قدرت در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه و بیشترین گشتاور در ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دور در اختیار راننده خواهد بود و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برای آن اندازه‌گیری شده است. مصرف سوخت ترکیبی این مدل حدود ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر توسط خریداران آن در ایران گزارش شده است.

در حالی که پیشرانه‌ی ۲ لیتری با کد MGE قدرتمندترین مدل این خودرو محسوب می‌شود، نسخه‌ی کم‌مصرف ۱.۵ لیتری با کد SGE نیز حائز اهمیت است که احتمالا سال آینده به کشورمان وارد خواهد شد. این مدل ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و در کم‌تر از ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت این مدل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است و میانگین مصرف سوخت ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد.

MG GS

گیربکس جی‌اس از نوع ۶ سرعته‌ی اتوماتیک (DCT (Dual-Clutch Transmission است که با دو کلاچ، تعویض دنده را بسیار سریع انجام می‌دهد. راننده می‌تواند با استفاده از پدال‌های پشت فرمان و به‌صورت دستی هم دنده‌ها را عوض کند که برای علاقه‌مندان خودروهای اسپرت اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، پیشرانه‌ی GS با فناوری استارت/استاپ خودکار ارائه می‌شود که در هنگام ایست و کار درجا (زمانی که خودرو پشت چراغ قرمز روشن است) سوخت‌رسانی به بعضی سیلندرها را متوقف می‌کند. فرمان برقی و انتقال قدرت به‌صورت دو دیفرانسیل دائمی (AWD) است که بخش اصلی آن به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فراموش نکنیم مدل استاندارد جی‌اس دارای تعویض دنده غیراتوماتیک و دیفرانسیل جلو است.

طراحی ظاهری و کابین

اولین بار در سال ۲۰۱۳ بود که یک مدل مفهومی به نام CS توسط ام‌جی معرفی شد تا نویدبخش حضور یک کراس‌اوور در سبد محصولات این شرکت باشد. ۲ سال بعد، اولین نمونه GS رونمایی شد که در فرم بدنه و چراغ‌ها تفاوت چندانی با CS نداشت و از این جهت جالب توجه بود، چرا که معمولا مدل‌های مفهومی تا زمان رسیدن به تولید دچار تغییرات زیادی می‌شوند.

MG GS

واضح است که طراحان اصلی این کراس‌اوور در انگلستان، هدف خود را یک شا‌سی‌بلند اسپرت و نه لوکس قرار داده‌اند؛ چرا که در نمای روبرو، زبان طراحی این‌روزهای MG کاملا در فرم چراغ‌ها و جلو پنجره حفظ شده است و حس تهاجمی محصول را همراه با خطوط تیز روی کاپوت به رخ می‌کشد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، آخرین خودروی محبوب این برند تا پیش از واگذاری آن به شرکت چینی SAIC، مدل TF بود که در ابتدای دهه ۲۰۰۰، فروش بسیار خوبی در انگلستان داشت و امروزه الهام‌بخش خودروهای ام‌جی ۶ و ام‌جی جی‌اس به حساب می‌آید.

چراغ‌های جلو در جی‌اس باریک و نسبتا کوچک هستند و هرچه کراس‌اوورهای مطرح دنیا به سمت درشت کردن چراغ‌ها رفته‌اند، ام‌جی وفاداری به اصول خود را در اولویت قرار داده و به سمت کپی‌کاری نرفته است. در حالی که جلوپنجره نیز باریک و کم‌عرض در نظر گرفته شده، در عوض فضای زیادی زیر آن وجود دارد که سیاه‌رنگ است و در محل عبور هوای مورد نیاز موتور و رادیاتور حالت لانه زنبوری دارد. جی‌اس به نوعی دارای دو سپر است، یک بخش فلزی همرنگ بدنه که از کنار چرخ‌ها تا زیر جلوپنجره و لوگوی ام‌جی ادامه دارد و یک بخش سیاه از پلاستیک فشرده که در زیر قرار گرفته و در گوشه‌های آن با کمی فلز، برق نقره‌ای و مثلث شکل فضای زیبایی برای مه‌شکن‌ها ایجاد شده است. روی کاپوت، خطوط حجم‌دهنده با زاویه‌ای تند به سمت لوگوی سازنده می‌روند و همراه با خط زیر چراغ، حالت اسپرت و تهاجمی جی‌اس را تقویت می‌کنند. از سویی دیگر، ستون A که اتصال دهنده سقف به بخش جلویی خودرو و دربرگیرنده‌ی شیشه‌ی روبه‌روی راننده است نیز به رنگ مشکی درآمده و همرنگ بدنه نیست که حس معلق بودن به سقف می‌دهد. در مجموع، نمی‌توان به طراحی نمای اصلی MG GS ایراد گرفت و در کل باید به جذابیت و زیبایی آن نمره بالایی داد.

MG GS

در نمای جانبی، جزئیات زیادی وجود ندارد و با ظاهری ساده روبرو هستیم که با یک خط حجم‌دهنده‌ی ملایم زیر پنجره‌ها همراه است. زهوار پلاستیکی کمی در این بخش استفاده شده و صرفا قاب گلگیرها و سطح پایین بدنه را پوشش می‌دهد. همانند ستون A که پیش‌تر اشاره کردیم، ستون B هم به رنگ سیاه است تا معلق بودن سقف را تداعی کند؛ با این هدف، قاب پنجره‌ها هم به رنگ مشکی در آمده و قطر ستون وسط بسیار کم در نظر گرفته شده است که مسلما متحمل وزن چندانی از سقف نیست و هرچند زیبایی این بخش از جی‌اس را افزایش داده است، احتمالا در برابر تصادف‌های شدید، واژگونی و برخوردهای جانبی، آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد. در آینه‌های بقل، دورنگ بودن بدنه خودرو با هوشمندی رعایت شده است و مانند حالتی که در نمای جلو داشتیم، در اینجا هم بخش اصلی و بالایی به رنگ بدنه و بخش زیرین، سیاه رنگ طراحی شده است.

هرچند کارشناسان خودرو به نمای روبه‌رو و جانبی جی‌اس نمره قبولی می‌دهند، در نمای پشت کمی به‌هم ریختگی و دوری بیش از حد از مد روز دیده می‌شود که در واقع خلاقیتی ناخوشایند به نظر می‌رسد. هرچند، چراغ‌های کوچک و باریک در نمای عقب خودروهای سوپر اسپرتی همچون لامبورگینی جذاب و دلربا هستند؛ اما روی کراس‌اووری مثل جی‌اس خوب از کار در نیامدهاند و توی ذوق می‌زنند. از سویی دیگر، شیشه عقب و بخش بالایی بدنه در این قسمت، حالتی کاملا ذوزنقه دارند و فرم این بخش را در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس که باابهت دیده می‌شوند، کوچک و کم حجم القا می‌کند. حتی در سایت نماینده رسمی فروش ام‌جی در ایران نیز تصویری تمام رخ از عقب مدل جی‌اس وجود ندارد.

MG GS

در فضای داخلی، کابین جی‌اس اسپرت و جوان‌پسند است و برای علاقه‌مندان خودروهای خاص جذاب خواهد بود. خطوط تیز و تند روی داشبورد حساب‌شده و مثلث شکل هستند و در نگاه اول، کلید‌های متعدد میان آن، حس رؤیایی یک سفینه را به سرنشینان می‌دهند. نمایشگر اصلی ۶.۱ اینچ است که ناوبری ماهواره‌ای و کنترل سرگرمی‌های خودرو را فراهم می‌کند. پنل عقربه‌های سرعت و دورموتور به صورت سیلندری و جدای از یکدیگر طراحی شده و نمایشگر رنگی برای رساندن اطلاعات فنی خودرو به راننده، بین آن‌ها تعبیه شده است. این خودرو از طریق بلوتوث، USB و کابل AUX با گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS ارتباط برقرار می‌کند و سیستم پخش صوت آن از برند Arkamys با ۶ بلندگو عمل می‌کند که به گفته صاحبان این خودرو، کیفیت خوب و صدای سه بعدی مناسبی دارد.

MG GS

هرچند ماده‌ اصلی تشکیل دهنده‌ی داشبورد و بخش میانی فرمان از پلاستیک سخت در بخش روبه‌روی سرنشین کنار از نوع شفاف پیانویی و نسبتا مرغوب ساخته شده است، صندلی‌ها، دورفرمان، سردنده و تو دری‌ها از چرم هستند و ارگونومی خوبی دارند. صندلی‌ها راحت و خوش‌فرم هستند و در پیچ‌های تند خصوصا برای سرنشینان جلو، بدن را در بر می‌گیرند و از جابه‌جایی‌های ناخواسته و لیز خوردن سرنشین جلوگیری می‌کنند. این خودرو برای ۵ سرنشین ساخته شده است و برای همگی، پشت‌سری و کمربند ایمنی وجود دارد که در ردیف عقب قابل جمع شدن هستند و فضای بار را افزایش می‌دهند. در مجموع فضای خوبی برای سرنشینان جی‌اس وجود دارد و در کنار دید خوب راننده و سرنشین جلو، در ردیف دوم فضای کافی برای سرنشینان عقب و زانوهای آن‌ها وجود دارد، ضمن اینکه صندوق عقب نیز نسبتا جادار است و هرچند کم‌عرض به حساب می‌آید، ارتفاع خوبی دارد و در کلاس کراس‌اوور مناسب است.

ابعاد شاسی‌بلند MG عبارتند از طول ۴.۵ متر، عرض ۱.۸۵ متر و ارتفاع ۱.۶۷ متر و فاصله محورهای آن ۲.۶۴ متر است. فضای صندوق عقب ۳۳۵ لیتر برآورد می‌شود که در صورت خوابیدن صندلی‌های ردیف دوم به ۱۳۳۶ لیتر افزایش می‌یابد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

مدلی از GS که به کشورمان وارد شده، یک نسخه‌ی با آپشن‌های بالا و تقریبا کامل است. سانروف، چراغ‌های مه‌شکن پرقدرت، ترمز دستی الکتریکی، اتصلات مخصوص صندلی کودک، روشن و خاموش کردن بدون کلید، استارت دکمه‌ای، چراغ‌های روشنایی روز، سیستم اندازه‌گیری فشار باد لاستیک‌ها، آینه‌های برقی همراه با گرم‌کن داخلی و سیستم ضد برگشت به عقب در شیب آپشن‌هایی هستند که در نسخه استاندارد این خودرو هم وجود دارند؛ اما آپشن‌هایی مثل گیربکس اتوماتیک و سامانه دودیفرانسیل AWD، روشن‌شدن خودکار چراغ‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچ اسپرت، کروز کنترل، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، پدال‌های گاز و ترمز آلومینیوم، سنسور پارک، دوربین عقب، باربند فلزی، بسته شدن سانروف و بالا رفتن شیشه‌ها با فرمان ریموت و قفل مرکزی، رکاب اسپرت و چراغ خوشامدگویی مخصوص نسخه‌های بالاتر هستند. لازم به ذکر است، مدل‌های واردشده به کشورمان فاقد تنظیم برقی صندلی‌های جلو و گرم‌کن است.

MG GS

ایمنی و تست تصادفات

از آپشن‌های ایمنی جی‌اس باید به ۶ ایربگ آن اشاره کنیم که چهار تا در جلو و دو کیسه‌‌ی هوای پرده‌ای در عقب را شامل می‌شوند. کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده برای صندلی‌های جلو فراهم شده است، سیستم کنترل پایداری (ESP) و ترمز ضدقفل (ABS) امروزه در تمامی خودروهای روز دنیا وجود دارند؛ اما علاوه بر این‌ها در کراس‌اوور ام‌جی، سامانه کنترل ترمز در سر پیچ‌ها (CBC)، توزیع قدرت ترمز و جلوگیری از انحراف خودرو (EBD)، افزایش‌دهنده قدرت ترمز (EBA) هم از دیگر امکانات افزاش ایمنی این خودرو هستند. ضمن اینکه ترمز خودکار در هنگام حرکت به سمت جلو، رادار تشخیص نقطه کور آینه و نیز کروز کنترل هوشمند با امکان افزایش و کاهش خودکار سرعت، در هیچ مدلی از جی‌اس وجود ندارند.

MG GS

این خودرو بیش از یک سال است که در انگلستان فروخته می‌شود؛ اما توسط بنیاد ایمنی خودروهای اروپا (EURO NCAP) آزمایش نشده است که جای تعجب دارد، درعوض می‌توانیم به نتایج تست تصادف موسسه مشابه در استرالیا (ANCAP) مراجعه کنیم که البته معتبر و قابل اعتماد است. نتایج این آزمون و فیلم مربوط به آن در ادامه آمده است.

  • ایمنی سرنشینان جلو امتیاز ۱۳.۴۷ از ۱۶ (۴ از ۴ برای سر، ۴ از ۴ برای زانو، ۳.۲۹ برای سینه و ۲.۱۸ برای ساق و پایین پا)
  • ایمنی سرنشینان عقب امتیاز ۱۶ از ۱۶ (۴ از ۴ برای سر، زانو، سینه و پایین پا)
  • در برخورد با عابران، ایمنی در حد استاندارد

تجربه رانندگی

طبیعتا خریدار یک کراس‌اوور اسپرت با پیشرانه‌ای که بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد، انتظار شتاب‌گیری عالی و برتری محسوس در خیابان را دارد که البته با GS به آن می‌رسد. موتور این خودرو ساخت چین، کاملا زیر نظر جنرال موتورز آمریکا طراحی شده، چرا که بخشی از سهام SAIC (شرکت مادر و صاحب برند MG) در اختیار جنرال موتورز است. این پیشرانه هم‌اکنون روی مدل‌هایی از اُپل آلمان (دیگر زیرمجموعه جنرال‌موتورز)، شورولت و بیوک آمریکا استفاده شده و به خوبی امتحان خود را پس داده است و می‌توان از کیفیت آن اطمینان داشت.

MG GS

عملکرد فنی جی‌اس در سرعت‌های پایین، نرم و بسیار کم‌صدا ارزیابی شده است؛ اما صدای پیشرانه شاید به دلیل استفاده از توربوشارژر در دورهای بالا و سرعت‌های بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند برای راننده خودرویی با قیمت بیش از ۱۶۰ میلیون تومان آزاردهنده باشد. درکل شتاب‌گیری این خودرو بسیار خوب است و در مقایسه با دیگر پیشرانه‌های توربوشارژی که در ایران دیده‌ایم، مثل نمونه‌ی ۲ لیتری جک S5 و پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری سانتافه جدید تأخیر بسیار کمتری دارد وبه‌خوبی به پدال گاز واکنش نشان می‌دهد که این عملکرد مناسب، در سر پیچ‌ها به‌خوبی احساس می‌شود. فرمان خودرو برقی است که طبیعتا نرم‌تر از فرمان هیدورلیک عمل می‌کند؛ اما در پیچ‌های تند و سرعت‌های بالا چندان عالی نیست و چنانچه تجربه فرمان برقی خودروهای برتر دنیا مثل لکسوس را داشته باشید، سبکی فرمان جی‌اس کمی ناخوشایند است.

MG GS

صندلی‌های جی‌اس راحتی خوبی دارند، هرچند فضای در نظر گرفته‌شده برای نفر پنجم (وسط صندلی عقب) اصلا راحت نیست و صرفا برای رفع حاجت است. راننده دید مناسبی به اطراف دارد و این موضوع استفاده روزمره از این خودرو را منطقی می‌کند. در محیط‌های ناهموار و خارج جاده این خودرو نسبتا نرم و فرمان‌پذیر است که با توجه به سامانه AWD خوب عمل می‌کند. سیستم تعلیق و فنربندی جی‌اس رضایت‌بخش است و چندان خشک و پرتنش نیست. فراموش نکنیم عرض این خودرو چندان زیاد نیست و این موضوع با توجه به سبک طراحی، تأثیر بدی روی فضای صندوق عقب گذاشته و آن‌ را تا حدودی کوچک و کم‌عرض کرده است.

قیمت در ایران، خدمات پس از فروش و نمایندگی

نماینده رسمی فروش و خدمات ام‌جی در ایران، هم‌اکنون مدل جی‌اس را به قیمت ۱۶۲ میلیون تومان فروش نقدی می‌کند که تحویل آن فوری است، اما با تسهیلات ۸۰ و ۶۲ میلیون تومانی و کارمزد ۱۴ درصد هم می‌توان این خودرو را تحویل گرفت که اقساط آن به ترتیب ۷.۱۸۳ میلیون تومان و ۳.۸۳۹ میلیون خواهد بود. هرچند در ابتدای ورود محصولات MG به ایران، کمبود قطعات و نبود نمایند‎گی‌های فعال در شهرستان به‌شدت به شهرت این برند در کشورمان ضربه زد، هم‌اکنون این شرایط به گفته مشتریان، بسیار بهتر از قبل شده و نسبتا قابل قبول است.

MG GS

گارانتی ام‌جی جی‌اس ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر عنوان شده است، اما کاملا بی‌قید و شرط نیست، به طوری که در صورت فشار زیاد به پیشرانه و اصطلاحا لانچ کردن (نگه‌داشتن ترمز و فشار بر پدال گاز برای شتاب‌گیری بالا از حالت سکون) نمایندگی برای تعمیرات هزینه‌هایی از مشتری دریافت کرده است.

رقبا

 از آنجایی که ورود خودروهای با حجم موتور بیش از ۲.۵ لیتر به کشورمان ممنوع است، حق انتخاب برای طرفداران خودروهای اسپرت که زیر ۲۰۰ میلیون تومن پول دارند و علاقه‌مند شاسی‌بلندسواری هستند، محدود است.  مهم‌ترین رقبای کراس‌اوور ام‌جی نمونه‌های جدید هیوندای توسان و کیا اسپورتیج محسوب می‌شوند که مسلما کیفیت ساخت بالاتری دارند و کمی از MG گران‌تر هستند، اما به همان اندازه پرشتاب و اسپرت نیستند. در واقع تنها سه کراس‌اوور دیگر در کشورمان مثل GS بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت دارند؛ بی‌ام‌و X4 با قدرت ۲۴۵ اسب بخار و قیمت بیش از ۴۵۰ میلیون تومان، پورشه ماکان با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و قیمت ۶۵۰ میلیون تومان و لکسوس NX با قدرت ۲۳۵ اسب بخار و قیمت ۳۵۰ میلیون تومان.

MG GS

این‌که خودروی GS را بخواهیم چینی بدانیم و با مدل‌هایی مثل چری مقایسه و از قیمت بالای آن صحبت کنیم، چندان منطقی نیست؛ هرچند که آپشن‌های به‌کاررفته در آن هم چندان متنوع نیستند و با قیمتی که برایش پرداخت می‌شود هم‌خوانی ندارند. از سویی دیگر در بازار دست دوم می‌توان با مبلغ پرداختی برای این خودرو، یک سانتافه کم‌کار مدل ۲۰۱۴ خرید که تقریبا همین آپشن‌ها را دارد و البته در کلاسی بالاتر و جادارتر است. دیگر نکته منفی درباره محصولات ام‌جی مربوط به بازار دسته دوم است، چرا که به اندازه برندهای ژاپنی و کره‌ای محبوب نیستند و معمولا با افت قیمت شدیدی مواجه می‌شوند.

در پایان، جدول خودروهای قابل مقایسه با مدل GS آورده شده است.

مشخصات / خودرو

ام جی GS

توسان ۲۰۱۷

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷

هوندا CR-V ۲۰۱۶

تویوتا RAV4

میتسوبیشی ASX ۲۰۱۷

رنو کولئوس ۲۰۱۶

نیسان جوک اسپرت

تعداد سیلندر

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

۴

حجم موتور (لیتر)

۲

۲

۲.۴

۲.۴

۲.۵

۲

۲.۵

۱.۶

حداکثر توان (اسب بخار)

۲۱۷

۱۶۴

۱۶۸

۱۸۵

۱۷۷

۱۴۷

۱۷۰

۱۹۰

حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر)

۳۵۰

۲۰۵

۲۲۰

۲۴۵

۲۳۳

۱۹۸

۱۹۳

-

استاندارد آلایندگی

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۵

یورو ۴

یورو ۵

مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km)

۶.۲

۸.۵

۹.۴

۸.۱

۷.۱

۸.۴

۹.۳

۶.۵

جعبه دنده

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

۶ سرعته خودکار

CVT

۶ سرعته خودکار

CVT

CVT

CVT

حجم باک بنزین

۵۵

-

۵۰

۵۸

۵۶

-

۷۵

۵۰

وزن (کیلوگرم)

-

۱۵۲۰

۱۶۹۵

-

۱۷۸۰

-

۱۶۵۵

-

قیمت (میلیون تومان)

۱۶۲

۱۹۰

۱۹۰

۲۳۵

۲۵۵

۱۶۶

۱۶۵

۱۷۲

عکس و گالری تصاویر

MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS
MG GS

دانلود با کیفیت 360p  720p  1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات