نصب iOS 10 روی ۷۹ درصد از دستگاه های هوشمند شرکت اپل

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با گذشت پنج ماه از عرضه iOS 10، آمار نصب این نسخه از سیستم‌عامل روی دستگاه‌های شرکت اپل به ۷۹ درصد رسیده است.
تبلیغات

بر اساس گزارش منتشرشده توسط اپل، iOS 9 در حال حاضر روی ۱۶ درصد از آیفون‌ها، آیپدها و آیپاد تاچ‌های اپل نصب شده است و نسخه‌های قدیمی‌تر هم ۵ درصد از مجموع اکوسیستم نرم‌افزاری ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه کوپرتینویی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار بر اساس نتایج به ثبت رسیده در اپ‌استور اپل در تاریخ ۲۰ فوریه تنظیم شده است.

با این تفاسیر، iOS 10 از نظر استقبال کاربران، آمار بهتری را در مقایسه با iOS 9 که در فوریه سال گذشته روی ۷۷ درصد از دستگاه‌های تولیدی اپل نصب شده بود، تجربه کرده است. این در حالی است که با عرضه iOS 10.3 که در حال حاضر در فاز آزمایش برای توسعه‌دهندگان قرار دارد، مطمئنا به تعداد کاربرانی که دستگاه خود را به این نسخه از سیستم‌عامل iOS به‌روزرسانی می‌کنند اضافه خواهد شد. آپدیت جدید iOS قابلیت‌های کلیدی مانند Find My AirPods را برای پیدا کردن ایرپاد اپل در کنار سیستم فایل جدید اپل (APFS) پیش روی کاربران قرار خواهد داد.

نصب به‌روزرسانی‌های جدید iOS از نصب نسخه‌های جدید اندروید هم با فاصله زیادی پیشی گرفته است. در تاریخ ششم فوریه و با گذشت شش ماه از عرضه اندروید نوقا، این نسخه از سیستم‌عامل گوگل تنها روی ۱.۲ درصد از دستگاه‌های فعال اندرویدی نصب شده است. این رقم برای اندروید لالی پاپ که در نوامبر سال ۲۰۱۴ عرضه شد نیز  ۳۲.۹ درصد است.

تمرکز اپل بر هر دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستگاه‌های تولیدی، مزیت ویژه‌ای برای کاربران iOS در مقابل کاربران سیستم‌عامل اندروید به همراه دارد تا این کاربران بتوانند به‌روزرسانی‌های جدید را سریع‌تر دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات