اینتل و اریکسون اتحادی برای توسعه کاربردهای 5G تشکیل می‌دهند

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اینتل و اریکسون اتحادی برای توسعه کاربردهای 5G تشکیل می‌دهند که هدف آن، یافتن و آزمایش ایده‌های جدید در مورد اینترنت اشیا صنعتی است.
تبلیغات

اینتل پیشرفت‌های خود در فناوری 5G را در نمایشگاه MWC در معرض دید عموم قرار خواهد داد و اپراتورها برای تطابق با استانداردهای جدید عجله خواهند کرد. اما هدف این غول چیپ‌ساز تنها ساخت شبکه‌های سریع‌تر موبایلی نیست. بر اساس خبری که اینتل اعلام کرده است، این شرکت قصد دارد با همکاری شرکت‌های اریکسون، هانی‌ول، جنرال الکتریک و دانشگاه کالیفرنیا در برکلی اتحادی با نام 5G Innovators Initiative تشکیل ‌دهند که با نام اختصاری 5GI2 شناخته خواهد شد و هدف آن یافتن و آزمایش ایده‌های جدید در مورد محصولات، تجارت‌ها، شهرها و رسانه‌های مرتبط با هم است.

در ابتدا، 5GI2 بر اینترنت اشیا صنعتی از جمله کاربردهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای پهپادها تمرکز خواهد داشت. این مرکز با پیوستن شرکت‌های دیگر گسترش خواهد یافت و 5GI2 امید دارد که اپلیکیشن‌هایی برای خودروهای خودران، زیرساخت‌های هوشمند، بخش سلامت و رسانه‌ها توسعه بدهد. برنامه پایلوت اولیه شامل طرحی گام به گام برای نیازهای اولیه اتصال، سرعت و امنیت خواهد بود که بتوان آن را به‌راحتی کپی کرد یا به‌صورت متن باز ارائه کرد.

آشا کدی، معاون اینتل و مدیر استانداردهای نسل بعدی این شرکت می‌گوید: «5G تنها در مورد گوشی‌های هوشمند سریع‌تر نیست. 5G در مورد ماشین‌ها و اشیایی است که آینده‌ای جدید و متصل‌به‌هم برای ما به ارمغان می‌آورند. ساختن آینده 5G نیاز به راهبرد جدیدی در توسعه و همکاری صنعتی دارد.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات