تاپ گیر بالاخره از یک خودروی مناسب به‌ عنوان خودروی نه‌ چندان گران‌ قیمت استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به نظر می‌رسد بی‌بی‌سی در مورد فراموش کردن گذشته و تغییرات اساسی در برنامه‌ی تاپ‌گیر جدی است. حالا خبر رسیده که دامنه‌ی این تغییرات اساسی به بخش «ستاره‌ای در خودروی نه‌چندان گران‌قیمت» این برنامه نیز رسیده است.
تبلیغات

پس از اتمام فصلی پر هیاهو در سال گذشته، حالا گزارش‌ها حاکی از آن هستند که حتی خودروی مورد استفاده در بخش «رانندگی یک ستاره با یک خودروی نه‌چندان گران‌قیمت» تاپ‌گیر نیز دست‌خوش تغییر شده است. وقت آن رسیده که با خودروی نگون‌بخت مینی رالی‌کراس که در فصل قبل مورد استفاده قرار می‌گرفت، خداحافظی کنیم.

در فصل ۲۴ این شوی تلویزیونی با محوریت خودرو، برنامه به روال قبل خود یعنی نشاندن یک ستاره پشت ماشین نه‌چندان گران‌قیمت باز می‌گردد و فرمت رالی، که زاییده‌ی افکار کریس اوانز مجری سابق این برنامه بود، کنار گذاشته می‌شود. مهم‌تر اینکه حالا در این بخش از یک خودروی مناسب به‌عنوان خودروی نه‌چندان گران‌قیمت استفاده می‌شود: تویوتا GT86.

اگر عادلانه نگاه کنیم، بخش «ستاره‌ای در خودروی رالی‌کراس» کریس اوانز به سهم خود خنده‌دار و جالب بود، اما این بخش از روح اصلی خود بسیار فاصله گرفته بود؛ چرا که همچون فضای کلی حاکم بر برنامه در دوره‌ی اوانز، بیش از اندازه سعی در جلب توجه داشت و همانند خود آن دوره، عمر درازی نداشت.

Chris Evans

به این ترتیب، حالا مهمانان این شوی تلویزیونی باید با تویوتا GT86 به‌عنوان خودروی نه‌چندان گران‌قیمت دور بزنند و رکورد ثبت کنند. این گزینه روی کاغذ انتخاب خوبی است و هنگامی‌که آن را با پیشینیان از جمله کیا سید، واکسهال آسترا و سوزوکی لیانای فناناپذیر (که هنوز هم وقتی مهمان برنامه، راننده‌ی فرمول یک باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد) مقایسه کنید، درمی‌یابید که واقعا انتخاب خوبی است.

روشن است که تویوتا GT86 نماینده‌ی بهتری برای تاپ‌گیر خواهد بود و همچنین می‌تواند به عنوان یک خودروی نه‌چندان گران‌قیمت توصیف شود. خبر بهتر اینکه مهمانان آینده نه‌تنها استیگ را به‌عنوان راهنما کنار خود خواهند داشت، بلکه از وجود کریس هریس، که به‌عنوان یک راننده‌ی بسیار خوب حتی با استانداردهای مسابقه‌ای شناخته می‌شود نیز بهره خواهند برد.

بخش «ستاره‌ای در خودروی نه‌چندان گران‌قیمت» همواره انتقادهایی به خود دیده است، حتی بعضی منتقدین این بخش را خسته‌کننده‌ترین قسمت این برنامه می‌دانند. در طرف مقابل، بسیاری اعتقاد دارند بخش بزرگی از موفقیت تاپ‌گیر در دوره‌ی جرمی کلارکسون، جیمز می و ریچارد هموند، مهمانان مشهوری بودند که درباره‌ی احساس و اشتیاق خود در مورد خودروها صحبت می‌کردند.

در آن زمان، دیدن رانندگی ستارگان هالیوودی از جمله خراب‌کاری‌های ناخواسته‌ی تام کروز در حال رانندگی کیا سید یا ثبت سریع‌ترین رکورد در بین همه‌ی ستاره‌ها توسط مت لبلانک وقتی مهمان برنامه بود، بسیار جالب بود.

Top Gear

پس بازگشت بخش «ستاره‌ای در خودروی نه‌چندان گران‌قیمت» می‌تواند نویدبخش بازگشت جذابیت به این برنامه‌ی تلویزیونی باشد، اگرچه اندکی نگرانی در مورد فراموش کردن خودروهای نه‌چندان گران‌قیمت قبلی وجود دارد. هرچند کیا سید، سوزوکی لیانا و شورولت لاستی خودروهای جذابی نبودند و فاقد روح اسپرت بودند، اما قیمت این خودروها واقعا منطقی بود.

GT86 هم در این تعریف می‌گنجد، هرچند نمی‌توان آن را ارزان نامید اما همچنان «نه‌چندان گران‌قیمت» است. این خودرو همچنین یک خودروی اسپورت است که ویژگی خوبی است؛ چراکه این همان موضوع اصلی تاپ‌گیر است. علاوه بر این، مهمانان آینده‌ی این برنامه از تهیه‌کنندگان به‌خاطر این انتخاب سپاسگزار خواهند بود، چراکه رانندگی با GT86 لذت‌بخش‌تر و پرهیجان‌تر خواهد بود. آیا می‌توانید تصور کنید تام کروز با واکسهال آسترا در بلوار هالیوود در حال رانندگی باشد؟ البته که نه. اما یک تویوتا GT86؟ شاید.

فارغ از اینکه استفاده از خودروی جدید در برنامه‌ی تاپ‌گیر چه بازتابی در بین بینندگان خواهد داشت؛ این نکته که تاپ‌گیر پس از دوران فاجعه‌بار کریس اوانز سرانجام در حال رسیدن به یک ثبات است، چیزی که شدیدا از نبود آن رنج می‌برد. اکنون با وجود لبلانک و همراهی هریس و روری رید، همه در انتظار بازگشت تاپ‌گیر به دوران شکوه خود هستند. باید دید تویوتا GT86 و بخش «ستاره‌ای در خودروی نه‌چندان گران‌قیمت» چه اندازه در جذاب‌تر کردن این برنامه‌ی تلویزیونی تأثیرگذار خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات