تأثیر واقعیت مجازی بر دنیای طراحی سایت

پنج‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در سال‌های اخیر اکثر شرکت‌ها و مهندسان در تلاش بوده‌اند دستگاه‌هایی بسازند که انسان را به بعد دیگری برده و باعث سرگرمی و هیجان کاربر شوند و در عین حال این کار در راستای اهداف برندشان باشد.
تبلیغات

این مسیری است که بارها توسط افراد مختلف طی شده، اما دلیل اینکه در سال‌های اخیر واقعیت مجازی انقدر رواج پیدا کرده، ممکن است به خاطر بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی و کاربران آن‌ها باشد که همواره به دنبال تجربه‌های جدیدتر و واقعی‌تر هستند. حال سؤال این است که با گسترش تکنولوژی‌های واقعیت مجازی آیا این ویژگی وارد صنعت طراحی سایت هم خواهد شد؟

وب وان

کاربرد واقعیت مجازی در وب

بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دنبال واقعیت مجازی نیستند و استفاده از این تکنولوژی برای آن‌ها سود مستقیم و مشخصی نخواهد داشت. ولی در طرفی دیگر افرادی هستند که در شرکت‌های بزرگ کار می‌کنند و به تأثیر واقعیت مجازی و کاربردی بودن آن در وب و طراحی وب سایت‌ها اعتقاد دارند. برای مثال، Brandon Jones مهندسی در شرکت گوگل که واقعیت مجازی را در یکی از پروژه‌ها در کروم پیاده سازی کرد یا یک تیم کوچک در شرکت موزیلا به مدیریت Josh Carpenter که در حال پیاده سازی واقعیت مجازی روی فایرفاکس هستند، از جمله این افراد به شمار می‌روند.

پروژه‌هایی مثل AltspaceVR یا Beebola وجود دارند که امکان تجربه واقعیت مجازی را به صورت عمومی و در مرورگر کاربر یا در پلت فرم‌هایی مثل Vizor فراهم می‌کنند. در پلت فرم Vizor حتی می‌توانید محتوای واقعیت مجازی برای وب ایجاد کنید بدون نیاز به اینکه یک برنامه نویس حرفه‌ای باشید. همچنین اپلیکیشن‌هایی برای موبایل وجود دارد که با استفاده از آن‌ها به همراه عینک‌های واقعیت مجازی می‌توانید تماس‌های تلفنی به صورت واقعیت مجازی داشته باشید و احساس کنید که در کنار عزیزانتان هستید.

وب وان

چرا واقعیت مجازی در دنیای وب و طراحی وب سایت در حال رواج است؟

زیرا وب و اینترنت یک محیط باز است که از هر دستگاهی قابل دسترسی است و همچنین کاربران اینترنت روز به روز به دنبال سرعت بیشتر و رسیدن به خواسته خود به صورت هر چه سریع‌تر هستند.

از آنجا که فضای وب یک فضای باز با قابلیت دسترسی بالا از طریق انواع دستگاه‌ها است، کاربران آن بسیار بیشتر از سایر امکانات و دستگاه‌ها و فضاهای حوزه تکنولوژی‌های نوین است. طبیعتا مخاطبان دنیای وب نیز از پیشرفت‌ها و تنوعاتی که در این فضا رخ می‌دهد استقبال می‌کنند و در عین حال از یکنواختی و عدم پیشرفت آن و مواجهه با محتوا و آیتم‌های تکراری در وب سایت‌ها و وب اپلیکیشن‌ها خسته می‌شوند. ورود تکنولوژی واقعیت مجازی به دنیای وب و تولید محتوا توسط آن می‌تواند یک تحول عظیم و یک پیشرفت و تنوع چشمگیر و جالب و هیجان‌انگیز برای کاربران این تکنولوژی و سرویس باشد. همچنین واقعیت مجازی وب می‌تواند فضای رقابتی تجارت الکترونیک را دو چندان کند.

حال ترجیح با شماست! می‌توانید روی بخش کوچکی از کاربران تمرکز کنید که حاضرند برای داشتن تجربه بهتر و جدیدتر هر هزینه‌ای را بپردازند یا گروه عمده کاربران را در نظر بگیرید که به دنبال تکنولوژی‌های جدید نیستند و هزینه‌ای هم برای آن پرداخت نمی‌کنند.

آینده قابل پیش‌بینی نیست ممکن است روزی برسد که اکثر شرکت‌های طراحی سایت حرفه‌ای از واقعیت مجازی استفاده کنند و کاربران تجربه کاملاً متفاوتی از وب داشته باشند.

طراحی حرفه‌ای سایت‌تان را به webone بسپارید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات