رنو از خودروی RS17 برای فصل ۲۰۱۷ فرمول یک رونمایی کرد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رنو روز گذشته از خودروی کاملا جدید خود با نام RS17 رونمایی کرد. امید زیادی به موفقیت این خودروی بازطراحی شده و مجهز به پیشرانه‌ی جدید رنو، در فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک می‌رود.
تبلیغات

پس از تیم‌های ویلیامز و سائوبر، اکنون نوبت به رنو رسیده است تا از خودروی کاملا جدید خود برای فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک رونمایی کند. RS17 از رنگ زرد مخصوص خودروهای اسپرت رنو در کنار استفاده‌ی گسترده‌تری از رنگ مشکی بهره می‌برد و این موضوع جذابیت خودرو را نسبت به RS16 بسیار بیشتر کرده است.

رنو RS17 فرمول یک

دماغه‌ و بال‌های جلو و عقب RS17 شباهت زیادی با طراحی خودروی ویلیامز دارند. با این حال بخش انتهایی خودرو و بالای پیشرانه، از پره‌ی بزرگ و کشیده‌ای بهره می‌برد که زیبایی بسیاری به خودرو بخشیده است. ورودی‌های هوا پیشرانه در اطراف جایگاه راننده نیز بزرگ‌تر از نمونه‌ی طراحی‌شده در خودروی سائوبر هستند.

رنو RS17 از پیشرانه‌ی کاملا جدید RE17 رنو بهره می‌برد. طبق عقیده‌ی رنو، پیشرانه‌ی RE16 از حداکثر توان ممکن نسل پیشین پیشرانه‌های این شرکت بهره می‌برد؛ به همین دلیل این خودروساز فرانسوی در نسل جدید پیشرانه‌ی خود از طراحی جدیدی بهره گرفته است. 

رنو RS17 فرمول یک

به گفته‌ی رنو پیشرانه‌ی RE17، بیش از ۹۵ درصد با نمونه‌ی سال گذشته تفاوت دارد و در تمامی بخش‌های آن تغییرات گسترده‌ای انجام گرفته است. علاوه بر پیشرانه، رنو از نسل جدید سیستم بازیاب انرژی در خودروی خود استفاده کرده است. 

به گفته‌ی رمی تافین مدیر بخش پیشرانه‌ی رنو، RE17 اکنون معماری جدیدی است که رنو در سه سال آینده در مسابقات فرمول یک به توسعه‌ و بهبود آن خواهد پرداخت. وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد که تنها به لطف توان بالای پیشرانه‌ی جدید، خودروهای رنو ۰.۳ ثانیه در هر دور سریع‌تر از نمونه‌های سال قبل خواهند بود.

رنو RS17 فرمول یک

رنو سال گذشته مجدد با برند خود و پس از خرید حق امتیاز لوتوس به مسابقات فرمول یک بازگشت. با این حال این تیم باسابقه موفق به کسب جایگاه مناسبی نشد و پس از کسب تنها ۸ امتیاز در انتهای فصل به جایگاه نهم رسید. رنو در نظر دارد به واسطه‌ی خودرو و پیشرانه‌ی کاملا جدید خود، عملکرد بسیار بهتری در فصل آینده داشته باشد و برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کند.

در همین راستا، آلن پراست راننده‌ی فرانسوی و افسانه‌ای فرمول یک که چهار قهرمانی این مسابقات را در کارنامه‌ی خود دارد، فصل آینده به عنوان مشاور در تیم فرمول یک رنو مشغول به کار خواهد شد. قطعا تجربه‌ی بالای پراست می‌تواند کمک زیادی به عملکرد رنو در فصل جاری کند.

با معرفی خودروی کاملا جدید رنو، دیگر تیم‌های مطرح و مدعی مسابقات فرمول یک اعم از مک‌لارن، مرسدس بنز، فراری و ردبول در روزهای آینده از نسل جدید خودروهای خود رونمایی خواهند کرد تا بدین ترتیب آماده‌ی آغاز فصل جدید مسابقات باشیم.

رنو RS17 فرمول یک
رنو RS17 فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات