آیفون 8 با رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدیدی در مورد آیفون 8 منتشر شده است که اعلام می‌کند این گوشی‌ هوشمند از ۳ گیگابایت رم بهره خواهد برد و حافظه‌ی داخلی این محصول ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

بر اساس گزارشی که توسط شرکت تحقیقاتی چینی ترندفورس (TrendForce) منتشر شده است؛ گفته می‌شود آیفون ۵.۸ اینچی که از نمایشگر اولد با طراحی بدون حاشیه بهره خواهد برد، از نظر میزان حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی همانند آیفون ۷ پلاس است. بنابراین آیفون ۸ اپل مجهز به ۳ گیگابایت رم خواهد بود و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی این گوشی هوشمند ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت است.

در این گزارش به برخی از امکانات برای آیفون ۸ نیز اشاره شده و بر همین اساس گفته می‌شود این محصول از نمایشگری کاملا خمیده بهره نخواهد برد زیرا تولید این نوع صفحه‌نمایش‌ها مشکل بوده و تست‌ سقوط این دستگاه با شیشه‌ی سه‌بعدی مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت؛ اما در عوض نمایشگر این گوشی رده‌بالا با پوششی از جنس شیشه‌ی 2.5D که خمیدگی کمی دارد پوشانده شده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اپل از سال ۲۰۱۴ و با معرفی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس تا به این لحظه از همین نوع شیشه در تولید آیفون‌های خود بهره گرفته است.

ترندفورس گفته است که اپل دکمه‌ی هوم را از آیفون حذف خواهد کرد و قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دکمه را در زیر نمایشگر جای خواهد داد. اگر این خبر صحت داشته باشد، احتمالا قابلیت تشخیص سه‌بعدی چهره به‌طور کامل جایگزین سنسور تاچ‌آی‌دی نخواهد شد و در عوض مکملی برای سنسور یادشده است.

ترندفورس انتظار دارد که اپل تکنولوژی احساس سه‌بعدی (3D Sensing) و قابلیت‌های مرتبط با واقعیت افزوده را در آیفون ۸ ترکیب کند. لازم به ذکر است که کاربرد تکنولوژی احساس سه‌بعدی را می‌توان به‌منظور تشخیص چهره کاربر مورد استفاده قرار داد.

شرکت تحقیقاتی مورد اشاره اعلام کرده است که آیفون ۵.۸ اینچی به همراه آیفون ۴.۷ اینچی و آیفون ۵.۵ اینچی معرفی خواهد شد که البته دو مدل آخر از نمایشگر ال‌سی‌دی بهره می‌برند. مدل ۵.۵ اینچی همانند آیفون ۷ پلاس از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد؛ ولی گفته می‌شود آیفون ۴.۷ اینچی به ۲ گیگابایت رم مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود هر دو آیفون ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی با حافظه‌ی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز به بازار عرضه شوند.

بر اساس شایعاتی که تاکنون منتشر شده است، انتظار می‌رود آیفون ۵.۸ اینچی که صفحه‌نمایشی از نوع اولد خواهد داشت، نسبت به نسل کنونی آیفون به میزان قابل توجهی ارتقا یابد؛ اما اضافه شدن قابلیت‌ها و امکانات جدید به این دستگاه، باعث شده است بسیاری از منابع قیمتی ۱۰۰۰ دلاری برای آن پیش‌بینی کنند. البته انتظار می‌رود آیفون ۴.۷ اینچی و نیز آیفون ۵.۵ اینچی با قیمتی کمتر از آیفون ۵.۸ اینچی اولد و البته کمی گران‌تر از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به فروش برسند.

ترندفورس سال گذشته نیز پیش‌بینی کرده بود که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس در مدل‌های ۳۲ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت. به همین دلیل شاید پیش‌بینی این شرکت تحقیقاتی در مورد آیفون ۸ نیز صحیح باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات