کوالکام مودم LTE جدیدی را با نرخ انتقال ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام از مودم LTE جدیدی رونمایی کرده است که با نرخ انتقال ۱.۲ گیگابیت در هر ثانیه، شانه به شانه‌ی سرویس‌های کابلی اینترنت نظیر گوگل فایبر می‌ساید.
تبلیغات

با وجود اینکه کمپانی‌ها در حال توسعه‌ی فناوری 5G با نرخ انتقال داده‌ی نجومی هستند، اما کوالکام همچنان در تلاش است تا از حداکثر ظرفیت شبکه‌های 4G استفاده کند. این کمپانی آمریکایی از مودم LTE جدیدی با نام اسنپدراگون X20 رونمایی کرده که قادر است سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را روی گجت‌های موبایل در اختیار کاربران قرار دهد. این مودم در مقایسه با نسل پیشین مودم LTE کوالکام ۲۰ درصد سریع‌تر شده است که از این نظر می‌تواند با سرعتی که سرویس‌های کابلی نظیر گوگل فایبر در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برابری کند. مودم ایکس ۲۰ کوالکام این قابلیت را در اختیار دارد تا ۱۲ استریم دانلود جداگانه را از شبکه‌ی 4G مخابراتی با ظرفیت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه برای هر یک دریافت کند. سرعت آپلود توسط این مودم به بیش از ۱۵۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد.

از دیگر قابلیت‌های این تراشه باید به پشتیبانی از مکالمات صوتی مبتنی بر LTE با کیفیت بالا روی گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته اشاره کرد که البته این ویژگی بیشتر در کشور‌هایی نظیر چین موضوعیت دارد، چراکه بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند دو سیم کارته در این کشور‌ها مرسوم است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که این مودم به این زودی راهی بازار نخواهد شد. در حال حاضر نمونه‌های از مودم ایکس ۲۰ کوالکام در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، اما انتظار نمی‌رود اولین گجتی که با بهره‌گیری از این مودم راهی بازار شود تا نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ در دسترس قرار بگیرد. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که بعید به نظر می‌رسد ظرفیت شبکه‌های مخابراتی چنان بالا باشد که بتوان سرعت ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را به‌راحتی دریافت کرد؛ مگر اینکه کاربر در نزدیکی آنتنی باشد که ترافیک بالایی تجربه نمی‌کند. می‌توان رونمایی از این تراشه را ایجاد زیرساخت از سوی کوالکام برای استقبال از تغییرات و مهاجرت به سمت شبکه‌های 5G خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات