همکاری جگوار و شل برای توسعه اولین سیستم پرداخت درون خودرویی

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت جگوار، همواره سیستم الکترونیکی خودروهایش را بهبود می‌بخشد و در تازه‌ترین اقدام، سیستم پرداخت درون خودرویی را معرفی کرده است.
تبلیغات

شرکت بریتانیایی جگوار، به‌تازگی اعلام کرده است که با همکاری شرکت شل (Shell)، نخستین سامانه پرداخت درون خودرویی را جهت پرداخت هزینه‌های سوخت برای مشتریان خود ارائه می‌دهد. این سامانه به‌صورت اختصاصی طراحی شده است و تنها با جایگاه‌های سوخت شرکت شل سازگاری دارد. جگوار در نظر دارد که این قابلیت ویژه را از سال آینده میلادی به‌صورت پیش‌فرض در خودروهایش قرار دهد. به‌احتمال زیاد مدل ۲۰۱۸ خودروهای XE؛ XF و F-Pace به سیستم پرداخت درون خودرویی جگوار مجهز می‌شوند؛ اما از آنجایی که جگوار و لندروور در اصل یک شرکت هستند، احتمال این وجود دارد که در مدل جدید خودروهای لندروور  نیز شاهد این قابلیت کاربردی باشیم. مدل‌های فعلی خودروهای گفته‌شده، این قابلیت را در قالب یک اپلیکیشن دریافت می‌کنند.

این سامانه که به‌صورت اختصاصی طراحی شده است، تنها با جایگاه‌های سوخت شل سازگاری دارد و روش کار آن به این صورت است که راننده پس از مراجعه به جایگاه سوخت، از طریق نمایشگر لمسی خودروی خود، میزان سوخت مورد نیاز را انتخاب و هزینه آن را به‌صورت الکترونیکی پرداخت می‌کند و سپس می‌تواند سوخت‌گیری کند. در حال حاضر سیستم نقل و انتقالات پول شرکت شل از PayPal و Apple Pay پشتیبانی می‌کند و راننده، هر کدام را که بخواهد می‌تواند انتخاب کند. شرکت شل اعلام کرده است که تا پایان سال جاری میلادی، سیستم پرداختی Android Pay را نیز به این لیست اضافه خواهد کرد. پس از آن‌که کار راننده در جایگاه سوخت به اتمام برسد، شرکت شل رسید پرداخت‌ها را به ایمیل راننده ارسال می‌کند.

جگوار

  پیتر وِرک، مدیر فناوری‌های پیشرفته و آینده‌نگرانه شرکت جگوار-لندروور در این خصوص می‌گوید:

در دنیای امروز، پرداخت‌های نقدی جایگاه خود را رفته‌رفته از دست می‌دهند و مشتریان اکنون تمایل بیشتری به استفاده از خدمات الکترونیکی دارند؛ حتی کارت‌های اعتباری بانکی نیز دیگر آن جایگاه سابق را ندارند. ما امکان پرداخت درون خودرویی را برای مشتریان فراهم می‌کنیم و این کار باعث می‌شود که فرآیند سوخت‌گیری بسیار ساده‌تر و سریع‌تر شود. به کمک این سیستم جدید، شما می‌توانید در یک جایگاه سوخت با انتخاب پمپ مورد نظر، هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید. از این پس دیگر نیازی نیست که نگران فراموش کردن کیف پول یا کارت‌های اعتباری خود باشید.

جگوار در نظر دارد با همکاری پارکینگ‌ها و رستوران‌ها، این سیستم را بیش از پیش گسترش دهد تا مشتریان بتوانند هزینه‌های ورودی پارکینگ یا پارکینگ‌های اختصاصی رستوران‌ها را نیز به‌صورت درون خودرویی پرداخت کنند. این سیستم در قالب یک اپلیکیشن عرضه می‌شود و هم‌اکنون در بریتانیا قابل دریافت است و در سایر کشورها نیز تا پایان سال جاری میلادی در دسترس قرار می‌گیرد.

نظر شما در مورد این اقدام جگوار چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات