محبوبیت آیفون 8 باعث رشد بیشتر فاکسکان در بازار گوشی های هوشمند خواهد شد

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به محبوبیت احتمالی آیفون ۸، به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک کمپانی فاکسکان نیز رشد قابل توجهی تجربه خواهد کرد.
تبلیغات

جای هیچ شکی نیست که آیفون بعدی یکی از مهم‌ترین محصولات اپل در بخش گوشی‌ هوشمند خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، در چند وقت گذشته شایعات بسیاری در مورد این محصول منتشر شده که در این شایعات به ویژگی‌هایی مثل نمایشگر، حسگر اثر انگشت، شارژ بی‌سیم و ... اشاره شده است. با وجود محبوبیت کمی که آیفون ۷ در بین کاربران به دست آورده، بسیاری از مشتریان انتظار یک محصول جدید از اپل دارند و به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها از این موضوع آگاه هستند و دستگاهی معرفی خواهند کرد که مورد قبول اکثر کاربران باشد. اما در کنار تمام حاشیه‌هایی که در مورد آیفون بعدی برای اپل وجود دارد، حتی اگر این گوشی هوشمند در بین کاربران محبوبیت بالایی پیدا نکند، همچنان برای شرکت‌هایی چون فاکسکان پول‌ساز خواهد بود.

اگر با فاکسکان آشنایی ندارید، بد نیست بدانید که این کمپانی اصلی‌ترین شرکتی است که تولید آیفون‌ اپل را بر عهده دارد. این یعنی اگر شما هم از دارندگان آیفون‌ اپل هستید، گوشی شما به‌احتمال زیاد از زیر دست کارکنان فاکسکان بیرون آمده است. این شرکت از زمان معرفی اولین آیفون تاکنون، وظیفه‌ی ساخت این محصول را بر عهده داشته و در نتیجه به میزان قابل توجهی رشد کرده است. به گزارش بلومبرگ و بر اساس جدیدترین گزارش‌های مالی منتشرشده از فاکسکان، ارزش سهام این کمپانی نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته و دلیل اصلی این رشد، سر و صدایی است که آیفون ۸ به پا کرده است.

اگرچه فاکسکان بیشتر به خاطر تولید آیفون‌های اپل شهرت دارد؛ اما در لیست مشتریان این کمپانی نام‌های بزرگ دیگری چون هواوی، شیائومی، سونی، اچ‌پی و بسیاری دیگر به چشم می‌خورد. علاوه بر این تعداد مشتریان این شرکت به‌طور دائم در حال افزایش است. فاکسکان تصمیم دارد در آینده‌ای نزدیک، در کنار کارخانه‌ی تولید نمایشگر خود شن‌ژن چین، چنین کارخانه‌ای را در آمریکا نیز تأسیس کند. این شرکت اخیرا مجموعه‌ی شارپ را که یک شرکت ژاپنی تولیدکننده‌ی محصولات الکترونیکی است هم خریداری کرده و بدین طریق ارزش خود را یک‌شبه سه برابر افزایش داده است. در واقع باید گفت موفقیت‌های فاکسکان بیشتر به لطف تولید آیفون‌های اپل بوده؛ چراکه نیمی از درآمد کلی این شرکت از همین طریق به دست آمده است. علاوه بر این، پس از انتشار گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر اپل، ارزش سهام فاکسکان نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

فاکس کاس

در آینده‌ای نزدیک درآمد خالص این شرکت حدود ۱۳ درصد کاهش خواهد یافت؛ اما پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که با موفقیت آیفون ۸، میزان درآمد فاکسکان مجددا به مقدار کنونی خواهد رسید. سرعت رشد بازار موبایل‌ و پی‌سی در درازمدت در حال کاهش است که این شرایط برای فاکسکان نیز مشکل‌ساز خواهد شد؛ اما سرمایه‌گذاری‌های اخیر کمپانی مورد بحث در حوزه‌ی واقعیت ‌مجازی و هوش مصنوعی می‌تواند موفقیت‌هایی برای این شرکت به‌دنبال داشته باشد. اگرچه فاکسکان علاقه‌ی خود را به حوزه‌ی رباتیک نیز نشان داده است؛ اما باید گفت این حوزه در حال حاضر وضعیت چندان مشخصی ندارد. احتمالا این شرکت قصد دارد با سرمایه‌گذاری در بخش رباتیک، خطوط تولید خود را به حالت خودکار درآورد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات