کمپ های نوروزی کندو، فرصتی طلایی برای اشتغال و ورود به بازار کار IT

چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
آموزشگاه مهندسی کندو بعنوان یکی از قطب های اصلی آموزش IT و شبکه در کشور، امسال نیز کمپ‌های آموزشی فشرده ی نوروزی را در ایام نوروز 96 برگزار می‌کند.
تبلیغات

این موسسه که همواره یکی از موفق‌ترین آموزشگاه‌ها، در زمینه آموزش مایکروسافت و سیسکو و سایر علوم شبکه، در سال‌های اخیر بوده،  عنوان برترین آموزشگاه IT  کشور در سال های93 و 94 را نیز یدک می‌کشد.

بنا بر این گزارش، ایده برگزاری کمپ‌های نوروزی منحصرا از موسسه کندو بوده، که چندسالی است به صورت متوالی، باتوجه به استقبال دانشجویان برگزار می‌شود.

باتوجه به پرسش‌های متعدد دانشجویان و مخاطبین و همچنین رفع ابهامات احتمالی، گفتگویی داریم با مهندس ناصر وکیلی، مدیرعامل مجموعه کندو که نظر عزیزان را به آن جلب می‌نماییم.

مهندس وکیلی در ابتدا، در مورد ایده و تاریخچه شکل گیری کمپ‌های نوروزی مختصرا توضیح بفرمایید.

نوروز ۱۳۹۰ اولین دوره این کمپ‌ها، به پیشنهاد مهندس شاملو، یکی از اساتید برجسته و محبوب مجموعه و به درخواست تعدادی از دانشجویان با الگو برداری از سیستم‌های بین‌المللی و مدرن مدیریت آموزشی طراحی و اجرا گردید.

از آنجایی که این طرح برای اولین بار در ایران اجرا می‌شد و تاحدودی نیز، خام به نظر می‌رسید و همچنین، با توجه به اینکه معمولاً عموم جامعه تعطیلات نوروز را فرصتی برای در کنار خانواده بودن، تفریح و مسافرت می‌دانند، انتظار استقبال زیادی را نداشتیم. اما با برنامه‌ریزی خوب و مدونی که انجام گردید، با استقبال گسترده و غافلگیر کننده‌ای مواجه شد. به گونه‌ای که در نیمه اول اسفندماه ۸۹ ظرفیت کلیه کلاس‌ها تکمیل گردید.

باید بگویم خوشبختانه اولین دوره این کمپ‌ها، بسیار موفقیت آمیز بود. به طوری که خیل کثیری از دانشجویانی که وارد آن دوره‌های آموزشی شدند، اکنون در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف IT مشغول به فعالیت هستند و امروز از دوستان و حتی مدرسان بسیار موفق ما بشمار می‌آیند.

کندو

مزیت‌ها و تفاوت‌های کمپ‌های فشرده، نسبت به دوره‌های ترمیک یا عادی در کجاست؟

عمده تفاوت کمپ‌های فشرده با دوره‌های آموزشی ترمیک یا معمولی در مدت زمان ارائه آن است در اینجا باید اشاره کنم به استانداردهای بین المللی آموزش در موسسات بزرگ IT مانند Global Knowledge یا Knowledge Village ، که ارائه آموزش IT در آنها و تقریباً سرتاسر دنیا به صورت فشرده یا Bootcamp میباشد، و علت آن این است که مباحث و سرفصل های IT در عین گستردگی، بسیار پیوسته می باشند و آموزش و ارائه آنها می بایست بصورت پیوسته و متوالی انجام گیرد، تا تاثیر گذاری آن مطلوب‌تر واقع گردد.

در دوره‌های آموزشی فشرده، هم در زمان صرفه‌جویی می‌شود و هم اینکه کیفیت فراگیری مطالب افزون‌تر می‌شود. در دوره‌های آموزشی ترمیک که درواقع بومی شده ایران است، به دلیل فاصله بین جلسات و فرار بودن مطالب، این پیوستگی کمتر می شود و متعاقباً فراگیری مطالب با دشواری بیشتری همراه خواهد شد. بعنوان مثال یک دوره آموزشی CCNA با مدت زمان ۶۰ ساعت در حالت ترمیک طی ۱۵ الی ۲۰ جلسه و مدت زمان ۳ تا چهارماهه برگزار میگردد  اما در حالت بوت کمپ این دوره نهایتا در ۶ روز متوالی برگزار و خاتمه می‌یابد.

یادآور می‌شوم که در کمپ‌های فشرده آموزشی، سرفصل‌ها، همان سرفصل‌های دوره‌های آموزشی معمولی است، با همان لابراتورها و اساتیدی که در طول سال در مجموعه کندو تدریس می‌کنند، و حتی مدت زمان آموزش هم تغییری نمی‌یابد و فقط در یک بازه زمانی مشخص و فشرده، به صورت روتین این کار انجام می‌گیرد.

شرکت در این دوره‌های آموزشی را برای چه افرادی مفیدتر می‌دانید؟

بازار هدف این دوره‌های آموزشی، اشخاصی هستند که در طول سال، نمی‌توانند در کلاس‌های عادی حضور داشته باشند. حضور در این دوره‌های آموزشی، برای افرادی که ساکن شهرستان‌ها هستند و به جهت بعد مسافت از شهر تهران نمی‌توانند در طول سال در این دوره‌ها شرکت کنند و یا اینکه ساکن تهرانند و مشغله کاری در زمان های عادی و طول سال، اجازه حضور آن ها را نمی‌دهد، بسیار مفید و حائز اهمیت خواهد بود.

چرا باید به کمپ‌های نوروزی به عنوان یک فرصت طلایی نگاه شود؟

اینکه کمپ‌های فشرده آموزشی "فرصت طلایی" را در اختیار علاقمندان به فراگیری IT قرار می دهد، از چند منظر می تواند مورد توجه باشد.

اول، از آنجایی که تهران شهر نسبتاً گرانی است و شرکت در دوره‌های ترمیک عادی، به علت طولانی بودن آن ها، هزینه های زیادی را تحمیل دانشجویان میکند. بعضاً شاهد آن هستیم که افراد، از خارج از تهران، قصدگذراندن این دوره‌ها را دارند، اما به همین علت محدود می شوند، اما در ایام عید با توجه به شرایط نوروزی و اقامتی شهر تهران و آفرهای تخفیفی قابل ملاحظه ای که هتل ها ، پانسیون ها و میهمان سراهای تهران ارائه می‌دهند،  علاقمندان می‌توانند با اقامتی ارزان قیمت، در این دوره‌ها حاضر گردند. برای مثال یک دوره CCNA که در حالت عادی ۳ ماه زمان می برد در این ایام با ۶ روز اقامت در تهران قابل انجام خواهد بود.

مزیت بعدی، خلوتی شهر تهران، نداشتن ترافیک و عدم آلودگی هوا در این ایام است که در روزهای عادی سال، معضلی لاینحل می باشد. استقرار موقعیت جغرافیایی آموزشگاه کندو طوری است که تردد با تمام وسایل نقلیه عمومی، مانند اتوبوس و مترو به راحتی امکان پذیر است، و مضاف بر اینکه با خوروی شخصی نیز در این ایام، به سهولت قابل دسترسی است. و متعاقباً برای رسیدن به محل برگزاری کلاس ها زمان کمتری از دست می‌رود و قطعاً بازدهی و راندمان آموزش افزایش می‌یابد.

یکی دیگر از مزیت‌ها، این است که این دوره‌ها در ایام تعطیلات برگزار می‌شود و افراد با دغدغه‌های ذهنی و شغلی کمتری مواجه خواهند بود و با فراغ بال بیشتری می‌توانند به فراگیری و آموزش بپردازند.

از آنجایی که این ایده و طرح در سال ۸۹ شکل گرفته و در نوروز سال ۹۰ اجرایی شده، با استمداد از تجربیات متوالی این ۷ سال، نوروز ۹۶ با پختگی بیشتری این کمپ‌ها برگزار می شود.

یادآور می‌شوم که، آموزشگاه کندو منحصراً اولین موسسه آموزشی بود که این سبک آموزش را ابداع و طراحی کرد و به صورت فرصتی طلایی و استثنایی در اختیار عموم علاقمندان قرار داده است.

امسال، این دوره‌ها طوری برنامه ریزی شده که در دو نیمه‌ی هفته اول و دوم تعطیلات، ارائه شود، تا عزیزانی که می‌خواهند، قسمتی از تعطیلات را در کنار خانواده سپری کنند و یا آن را به مسافرت اختصاص دهند، به سهولت بتوانند در کنار آموزش از تعطیلات نیز بهره کافی را ببرند.

مهم‌تر از همه مواردی که در بالا اشاره کردم، باید بگویم؛ مهارت و آموزش هایی که در این دوره‌ها ارائه می‌شود، بسیار کاربردی و به بازار کار نزدیک است و درواقع فرد با گذراندن دوره‌های آموزشی IT، سیسکو و مایکروسافت، و به محض یادگیری، می‌تواند سازمانی را در حد شرکت های کوچک و متوسط و حتی با مطالعه بیشتر، شبکه‌ی شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ را راهبری کند. این دوره‌ها فوق العاده به نیاز بازار کار نزدیک است. بخاطر همین ما از آن بعنوان فرصت طلایی یاد می‌کنیم.

این کمپ‌های آموزشی این فرصت را در اختیار دانشجویان و علاقمندان به فراگیری IT قرار می دهد تا بعد از پایان ایام نوروز، با یک رزومه خوب و یک مدرک معتبر، وارد بازار رو به رشد IT گردند.

در مجموعه کندو، هر روزه شاهد آن هستیم که شرکت هایی، در سطح کلان ISPها و شرکت های دارای مجوز FCP و همچنین اپراتورهای مخابراتی، آگهی‌های خود را برای جذب نیروهای مورد نیاز خود در این حیطه، به آموزشگاه ارائه می دهند و از موسسه کندو استمداد می جویند.

 این دوره‌ها قطعاً فرصت‌های شغلی مناسبی را، در اختیار عزیزان قرار خواهد گذاشت، فقط کمی همت می‌خواهد و نهایتاً سربلندی در گذراندن این دوره‌های آموزشی.

مهندس وکیلی از چگونگی برگزاری این کمپ‌ها در نوروز 96 بگویید.

مطابق سنوات پیشین، امسال نیز از سوم تا پانزدهم فروردین ماه، ۱۸ دوره آموزشی را برای این کمپ‌ها تدارک دیده‌ایم که باتوجه به محتوای دوره‌های آموزش، در بازه‌های زمانی ۳، ۵، ۶ و نهایتاً ۱۲ روزه برگزار خواهد شد.

 این دوره‌ها کاملاً علمی و کاربردی و با تجهیزات کامل و واقعی برگزار می شوند.

همچنین امسال نیز، برای داشتن ایامی شاد و جذاب‌تر و برای اینکه میزبان بهتری برای عزیزان باشیم تا خاطره خوشی از کندو داشته باشند، از بین دانشجویان کمپ‌های نوروزی، به قید قرعه، هدایایی شامل مسافرت کیش، تبلت و بورسیه‌های تحصیلی یک میلیون تومانی و هدایای نفیس دیگر تقدیم عزیزان می‌شود.

محل برگزاری این کمپ‌ها، در شعبه میرعماد، ساختمان مرکزی سایبرکالج است، که پیش‌بینی شده با توجه به استقبال بیش از ظرفیت، از ساختمان شعبه میدان انقلاب نیز استفاده گردد.

کمپ‌های نوروزی همه روزه به همراه پذیرایی نهار خواهد بود و همچنین کافی شاپ و آلاچیق مجموعه در اختیار عزیزان قرار خواهد داشت تا از فضای زیبا و دلنشین آن و هوای دلپذیر بهاری استفاده و لذت کافی را برده باشند.

کندو

در انتها اگر صحبتی دارید بفرمایید.

با توجه به محدودیت ظرفیت این دوره‌ها و استقبال علاقمندان، پیشنهاد می‌کنم برای ثبت نام در این کمپ‌ها، متقاضیان سریعتر برنامه ریزی و اقدام نمایند تا علاوه بر اینکه از ثبت نام جا نمانند، گزینه های مطلوب تری را، مطابق برنامه خود، برای انتخاب داشته باشند. و همچنین از 10% تخفیف ثبت نام دوره‌ها و 5% تخفیف ثبت نام در آزمون های بین المللی سیسکو و مایکروسافت تا پایان اسفند ماه بهره مند گردند.

 موسسه آموزشی کندو، در حال حاضر تنها برگزارکننده آزمون های بین المللی مایکروسافت و سیسکو در ایران است.

متقاضیان می توانند برای مشاوره و ثبت نام با شماره ۴۳۸۱۲ از تهران و شماره ۶۶۱۷۶۵۱۷ از شهرستان ها تماس حاصل فرمایند و یا برای اطلاعات بیشتر به وبسایت www.cando1.com یا کانال تلگرام www.t.me/CanDo_ac مراجعه نمایند. برقرار و پیروز باشد.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات